andreavill

Alla inlägg under december 2009

Av Andréa Bylock - 22 december 2009 23:56

Jag har ju tidigare skrivit om min Tradera-vinst! Ett Super Mario Bros 3 som jag ska spela i mitt 8-bitars Nintendo! Det har premiärspelats idag! Alltså seriöst, jag ska aldrig mer snacka skit om tvspelsnördar, för nu är jag än utav dom. Spelade i 1½ timme och jag visste inte ens om att klockan hade hunnit bli tolv! Nästa spel att leta upp är Euforia. Fyra små varelser som alla kan göra olika saker: simma, klättra, gå på is osv. Men tips på bra spel mottages varmt.


Den här dagen har nu nått sitt slut och det är således bara en dag kvar till Julafton! Vad jag önskar att jag i alla fall hade haft femhundra kronor per person att köpa julklappar för, ni alla söta och kära hade fått så bra presenter/upplevelser! Inte för att det är viktigt med paket men det är ju ändå barnsligt roligt, det bästa är att se när de som får något blir glada!

  Julaftonsfrukost äts tidigt med härlig hästvänner. Karin och Therese kommer, det är lika säkert som ägg på påsken! "Min" Therre ska vakta årseleverna innan frukosten. Jag önskar att jag kunde/orkade/ville göra henne sällskap. Men hon klarar sig ju själv!


Jag har ingen aning om vad jag tomten kommer med i år. Jag anar att en Jetset klocka från UR & Penn ligger i ett paket men annars är jag clueless!  

En hundvalp skulle inte vara fel.  

Jag hade ju en hund en gång för er som minns. Vad hade det blitt av honom om han hade levat idag!?


Ser fram mot våran ryttarfest som vi ska ha den 28/12! Hoppas det kommer många, roligt om mammor och pappor kommer med!


Fiffilurar på en "årskrönika"

Vilka kategorier.....

Vem/vad blir årets händelse?

Årets snyggaste?

Årets pinsammaste?

Årets mest körkade.... =)


Nu lite mer tv-spel innan jag somnar mig! Natti natti

Av Andréa Bylock - 22 december 2009 16:36

Väntar på att hon ska bli klar med hästen så vi kan turnera vidare med vår cirkus! Nu ska vi till Boviken och traska i mörkret med Jodis och C... Imorgon blev det inget jobb då det bara blir två barn, då räcker det kanske med två fröknar? Så då kan jag och Rebecca nörda oss hela dagen!


Mojje och Brinne har travat med ryttare på ryggen idag för första gången! Mojje gör bara en kvarts jobb medan den andra knäppisen får jobba en halvtimme då han är dubbelt så gammal   . Brinne fattar allt mycket snabbare så han kunde både svänga och stanna idag medan den andra hade fullt sjå att fyrtaktsskritta!


Öppnade dagis imorse, kl tjugo över sex! För mig är det för tidigt så vid nio sa Gabriel att jag var den tröttaste fröken han visste! Det är ju gulligt. Gulligt är oxå att svärorden de använder är prutt, bajs och dumming!


Två dagar kvar till Jul!

Therre!--> Du glömmer inte pakten som vi ska ingå på nyårsafton då vårat nya liv ska firas in med en grande finale på det gamla, hemskt onyttiga liv vi ( i allra högsta grad JAG) levat!   chips, cola osv osv..

Jag tror dock på någon form av belöningssystem.... please!


Nu åker jag... Hej på en stund!!

Av Andréa Bylock - 19 december 2009 22:53

Idag var vi på Marieberg och jag vidhåller att en kurs i parkering ska automatiskt följas av en kurs i bilkörning i juletid! Folk stannar mitt i rondellerna för att släppa in bilar, högerregeln tillämpas aldrig, blinkers fungerar tydligen inte i december och det värsta av allt är allt folk som inte kan gå på kanten utan ska gå mitt i "gatan" på parkeringarna!! Bara det här att när folk ska ut från parkeringar så kanske man kan tillämpa "varannans tur"? Smidighetsprincipen numera kallad! Att inte fler bilister får vansinnesutbrott och hugger varandra med isskrapan är konstigt, för det finns så väldigt många bilister som verkligen inte borde köra bil! Alltså man får köra hur sakta man vill men man kan väl följa trafikreglerna i alla fall.
Jag köpte bara ett balsam på Bellbox och på Ikea en ny lampfot för Maja-Flinga tyckte den andra var så god så hon åt lite på den!


Mojje fick ny frilla och C fick broddar i skorna!

Imorgon blir det JULBORD på ridskolan! Jag har nog jobbat 15 timmar den här hösten men jag fick vara med i alla fall. Det var snällt! Som Therre sa "Jag är redan hungrig!" Mitt svar "Jag är alltid hungrig"

Av Andréa Bylock - 18 december 2009 18:06

den här bloggen ska från och med nu sluta handla om mat som om det vore mitt enda intresse! Bara en sista kommentar om mat: tortillas två gånger på en vecka! Mättpropp nu!


Idag var det segt att gå upp.. Kom till liv då Therre skickade ett mess ang. motorvärmarsladd! Halv elva var det   


C är väl inte riktigt bra i foten än, inte halt men jag märker ju på henne att hon inte är sig själv. Försökte brodda men det var is i hålen så jag väntar till hon har tinat! Igår kittade jag upp mitt broddförråd! Broddnyckel, gängtapp och broddar i Karlstad.

Hon är helt pantad när hon ska gå in på kvällen, de går lösa in. De andra tre har inga problem med att hitta. Hon har första boxen så det borde ju inte vara så svårt kan man tycka men ändå så kommer hon fladdrandes, luggen helt vild, å blir ståendes utanför sin box å är lost! De andra som då kanske är kvar ute bakom henne blir alldeles vilda för de kan ju inte komma in när hon står som en propp! Blondin!!


Mojje och gänget fick gå på ridbanan på em. Brinne och Mojje hade lektajm och Savve var mest tjurig för han inte kunde bestämma! Nu har de fått en bal i hagen men vilka två står och trycker i sig hö? Jo, de två tjöcka och Smala Mojje får stå på nåder en bit bort! Det är inte okej tycker jag!


Ikväll hörde jag ryktas nåt om Singstar på Frödingsvägen... Hmm jag sjunger ju inte men jag kan heja på! Jag har tillräckligt med självkännedom så jag förnedrar mig inte!!

Av Andréa Bylock - 16 december 2009 21:50

Den Daimpåsen jag fick av Lovisa med familjen är halverad! Jag drack inte ens vatten innan!! Fy fy skäms!Ojoj händelserik dag denna onsdag. 3.2 minus på fm, friska vindar och hög snö! Jag longerade (åkte efter) Mojje på gärdet. Han var fruktansvärt pigg och förvånansvärt stark för att vara så söt och menlös! Lång höger arm fick jag plus massa kall snö i skorna. Trodde att fotleden skulle bli så kall så att den släppte foten som ett led i överlevnad! Det blev en snabbis för han skulle ju gå ut igen så han fick inte bli svettig!


Okej jag är inte känd för att vara i tid eller nära. Men har skött mig bra på uni, iofs har jag inte varit före utsatt tid men heller aldrig så där pinsam sen som det gärna blir efter 5 minuter! Men de här sista gångerna har jag varit sen varenda gång. Trots att jag har som regel att åka en timme innan vi börjar. Har då kommit lagom, men nu har väl Örebrovägen drabbats av långsamkörare i massor! Jag blir tokig, man behöver inte köra fort men att köra den hastighet som råder är väl inte att begära för mycket.

Dessutom tror jag att Örebro Universitet skulle slippa många irriterade studenter, mig själv bland annats, om man hade en 1,5 p kurs i parkeringsteknik.


Kursplan för Parkeringsteknik.1,5 hp.

Ställ bilarna med 1,5 m mellanrum. Inte mer, inte mindre. Vid mindre avstånd än 1,5 m kan plåtskador och klämskador uppstå, både på människa och fordon! Vid mer avstånd får färre bilar plats vilket resulterar i kriminellt beteende så som olovlig parkering och framförande av fordon i galen sinnesstämning.  


Det skulle räcka med de kriterierna för betyget Godkänd.

Vill man ha Väl Godkänd krävs även fickparkering, inbackning i parkeringsruta!

Mötte på väg hem en långtradare med ett halvtaskigt halvljus.. Kändes väldigt tryggt!


Hittade mitt bästa grimskaft på Kaia's. Skönt att veta är att de fortfarande finns att beställa! Jag köpte ett grönt och ett svart! Imorgon blir det Karlstad efter klippningen. Broddar och andra snötillbehör ska inhandlas!

Nu är det väl lite kvar på SYTYCD....

Av Andréa Bylock - 15 december 2009 21:06

är härligt, härligt, härligt! Men lite jobbigt när det kommer i skon, på glasögonen eller i nacken! Caiprinhia gick en tur i snön, men hon har ännu inga broddar så vi går lite försiktigt hemmavid!

Idag har jag gjort inget viktigt! Var på Österleden, fick reda på vad jag ska göra v. 2 och sen var jag på Lonnhyttan! Dom dära små barnen är för gulliga!!


Läste lite på www.nattensmess.se, fick tipset från Maria Bredberg's blogg. Helt sjuka grejer som folk skriver på fyllan!   

Te.x: Hej, hoppas du inte mår alltför kasst. Ledsen att jag drog inatt. Jag råkade förresten spy lite i slasken, bara så du vet.


Blev inbjuden på Tortilla-kväll i Kumla imorgon kväll! Det blir gott och spännande! Jag tar med mig tequilan och sombreron!


Märker allt mer att mitt liv kretsar fruktansvärt mycket kring mat! Vad blir resultatet av det?   ??


Klippa sig på torsdag! Skönt för nu är det inte ens en frisyr längre! Jag kommer säga att hon får göra nästan vad hon vill så länge hon håller sig till 100 ord i minuten! =)

Fastnade i Tradera träsket lite, bjöd på ett par lila Converse skor. Hoppas på att jag får dom. Man vill ju vara snajdig när Madde & Jag ska kolla in kidzen i Norrköping på Annandag jul! Tänkte ju ha något mer på mig dock!!

Bjöd oxå på Super Mario Bros 3, Nintendo 8-bitars! Det vore grymt roligt om jag nångång kunde vara den som har det högsta budet! För det där spelet är nostalgi!


Önskeklapp

 

Tack och hej, nu ska jag ägna resten av kvällen åt att läsa i Språkboken, måste komma på något smart att säga imorgon!

Av Andréa Bylock - 14 december 2009 23:46

vaken alldeles för sent. Det i sin tur gör att jag måste sova middag som i sin tur igen gör att jag måste vara vaken så länge!

Idag har det inte hänt så värst mycket. Uni på fm, luncha med Susse på Jensen's och sen en snabbtitt på Granngården, så snabb att jag glömde att köpa Adventsstjärna för halva priset! Tar det på onsdag då jag har em-seminarie och sen träffa Malin i Kumla. Då hoppas jag få fika på Märta's Konditori! Oxå att få köpa långa bra Hansbo Grimskaft på Kaia's och julklappstäcken till hästarna i stallet.

Therre och jag ska åka till Karlstad på torsdag. Måste komma ihåg brodd, gängtapp, sulor och en Borstiq borste till C i julklapp   Vad ska då Mojje få? Och Roger & Maggan??

Mojjo har jag inte sett idag, det är så skönt att veta att Roger fixar och trixar med honom så tiden räcker till andra saker vissa dagar!

Igår hoppade jag Pica. Det är ju lite avancerat för mina muskler men sinnet tycker det är roligt. Svårt och snabbt sammanfattar väl det hela. Det är det stoigaste stoet jag vet, förutom ridlägerhästen Donna Gay (-88 Uttini - Portwein), Motala RF för hundra år sen! Ridfröken Lottie var utrustad med en hink med sten som hon kastade på henne när hon tjurade ihop och jag rick rida hela ridlägret med spöet vinklat framåt så jag kunde hota henne. Tokigt, men de två somrarna på Solsäter var väldigt lärorika!!


Den där nyttiga livstilen har lite grann falerat, har väl ätit halva "frukt"(chips)korgen men jag gick till och från stallet idag. 6 km. Imponerad av mig själv, dock är jag väl inte van att gå? eftersom jag fick ont i höger rumpan.... Märkligt!


Morgondagen börjar med morgonfodring av Boviken hästarna. Jag är ingen morgonpigg människa men det är lite härligt att se dom stå och blinka när man öppnar dörren och lampan tänds. Det är ett ögonblick av verklighet!

Lonnhyttan efter det då jag ska få schemat för de dagar jag ska jobba julveckan. Det där ungarna är bland de gulligaste. Sigvard och fiskpussen tex...

Lonnens fiskvårdsförening hade inventering av beståndet och fiskarna räknades i ladan utanför dagiset så barnen fick gå dit och titta. Sigvard tittade när Lennart höll upp fisken och sen klappade han den, tog den i famnen och pussade den stora fula gäddan. Ville bestämt ta med den hem.   

Ska ju tillbaka en vecka efter nyår på Österleden, då jag ska vicka för Linda så imorgon ska jag få lite info om vad som kommer att hända!

Deras Luciafirande var förresten lite som "Tack för maten, den var god. 17 spydde, resten dog". Tio svimmade eller nästan svimmade. En tomte kräktes! Precis som en traditionellt skol-Lucia firande!!   


Ja men titta, då var klockan 00.05 Dags att försöka sova kanske!!

Snälla låt mig drömma något härligt!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards