andreavill

Alla inlägg under juli 2010

Av Andréa Bylock - 31 juli 2010 19:48

Jag väntar på flickorna som är utvalda att bli mina matgäster ikväll, eller de var den enda som typ inte är på PiP....

Kul att i alla fall ni kunde komma!

Shakira, Paris, Beyoncé & Kylie.... alltså!


Har tittat på fläckiga hästar å eftersom alla ser likadana ut så räckte det å titta en timme eller så...

De var söta men människorna kunde väl anstränga sig lite mer när det ändå är riksutställning kan man tycka....? Men vad vet jag!

Det är nästan så man vill kalla dom för Shire-människor...


Okej hej!

Av Andréa Bylock - 31 juli 2010 12:05

Sova kan man göra när man blir gammal..

Jag är där nu!! Sova till 12 har jag inte gjort sen mina tonårsdagar....

Depression kanske...

Jag fortsätter forska i det här imorgon eller en annan dag!

Nu Irländska cobbar!

Av Andréa Bylock - 30 juli 2010 21:48

vad mitt nya bästa är!


Little Britain!

Det är så sjukt roligt!

Jag köpte de tre första säsongerna på Kronhallen... ehh förlåt Ica Maxi! Nu väntar jag på den säsongen som är inspelad i USA....


            


Så här ser de ut i "verkligheten"

 

Matt Lucas & David Walliams (som på något märkligt sätt är snygg, vad det är vet jag ikke)


Så jag ber om förlåtelse om jag kommer slänga mig med diverse citat...

"Call me Bubbles darling, everyone does!"

"I want that one!"

"Dust anybody, dust anybody?"

"I'm the only gay in the village, and that's that!"

Nog om detta!


Har varit med Mojje till ridhuset, oj vad han är duktig! Undrar vad han inte är duktig på?

Han åker fint, han sköter sig i nya stallet och han sköter sig med de andra hästarna i ridhuset. Han blir lite piggelin men det är väntat. Jag ska verkligen ta med kameran nästa gång. Han får så mycket mer plats där och trampar på mer i traven.

Iofs är det inte mkt att ta kort på, han är alldeles långhårsrufsig och lite kladdig varstanns av salvan...


Var hos C nu på kvällen, jag lät bandaget sitta för jag har inte så många vetflex kvar nu... Dyr i drift min lilla prutti!


Jag har i snitt 45 läsare om dagen, räknar man bort de som bara vill spionera och götta sig i min olycka så är det väl minst 15 som läser bloggen för de tycker det är underhållande trots brist på bilder. Någon av er 15 har väl något roligt på gång! Jag är väldigt öppen för förslag därmed inte sagt lättlurad!


Okej, nu ska jag återgå till mina kompisar på dvdn... hej hej!

Av Andréa Bylock - 28 juli 2010 22:25

Jag förväntar mig en Oskar-rapport imorgon av Ida!!


Just i detta nu är C i stora hagen och jag ska snart åka upp å ta in henne. Hon blev helt ofattbart lycklig. Hon sprang först in i "hölet" och sen ut på en sväng och sen igen å sen ut... Till slut stannade hon utanför för att käka gräs, som hon åt!!


Annars har inget hänt, verkligen inget! en dödag!


Nya tag imorgon.. hej hej

PIP

Av Andréa Bylock - 28 juli 2010 11:29

Undrar hur många inlägg som nu handlar om "Tagga inför PiP"...?? Tusen miljarders skulle jag tro!

Ikväll Oskar Linnros... vet ännu inte om jag ska gå, men tror inte. Visst Oskar har några bra melodier men 650 spänn?? Nja, så bra vet jag inte om han är... Fast iofs erbjuds något mer så kanske höhöhö!


Det är lite jobbigt att inte göra något men oxå nyttigt för själen.. Visst, sover lite för länge men inbillar mig att när kroppen sovit klart så vaknar den!


Idag ska pojkarna få vaccinering. Kom på lite hastigt att det måste kanske göras innan Riks... men nu blir det gjort och alla blir fattiga och glada.

Det där Welsh riks blir för vår del mer Welsh Risk... men men! Jag måste införskaffa någonslags vit skjorta och någonslags slips och kanske en väst.. Therre föreslog säkerhetsvästen, vad tycker det engelska domar-teamet då? En väst är att föredra då man kan använda den till att tighta upp sig själv med? Blir enklare vid visning av trav...


Nu frukost och då ska jag trixa till en smoothie! Knäckemacka med korv är givet!

Av Andréa Bylock - 27 juli 2010 21:55

Han är bara för bra! Ami red först på banan sen på gärdet och sen en sväng i skogen. Han är så snäll, först står han som alldeles död i stallet. Då tänker vi varje gång "oj vad trött han är stackarn" Sen när Ami sätter sig på så börjar han sakta men säkert vakna till liv... Och på slutet är han värsta racern...Galopp i sandbacken var en klar favorit!


Jessika har ridit på Brinne i ridhuset! Vilken tjej alltså, tuff fast inte okänslig. Brinne kommer nog få foga sig till slut! Jag passade på att springa lite med honom inför Skara, Welshriks 7-8 aug. Det ska bli mycket mycket spännande!

Nu kan jag inte längre säga att varje gång jag inte är med så ramlar de av, för hon ramlade av idag med. Jäkla segpropp!!


Jag har varit hos C fyra gånger idag! Först morgonfodring som jag försov mig till, sen mocka å fixa, sen upp med ett par baksskydd och sen kvällskollen.. Märkligt att dagarna är så korta...


Jag vill komma bort från hästarna ett par dagar känner jag .... Inte för jag är trött utan mer för att jag är på väg att tröttna... Bara vara någon annanstans å göra grejer, har jag inget att göra tänker jag bara på dom ändå...

Göra nåt viktigt! Vet inte men tror Irland är ett bra ställe =)


Hej hej!

Av Andréa Bylock - 26 juli 2010 10:39

Imorgon kan man få ta stygnen på C. Jag antar att du är flink i fingrarna Sussi, för jag tänker anlita dig!


Har varit morgonfodrare på Lerheden och handlat. Nu äter jag goda frallor för att sen gå ut för att skotta box!

Hej


Å förresten, Rebecca är äntligen hemma i stan igen!!

Av Andréa Bylock - 25 juli 2010 21:23

Tillbaka i civilisationen efter två dagar i ingenstans... Dock ett rätt så härligt ingenstans!

Där finns det spännande människor; snygga killar, fula killar till och med brattiga killar!

Här kommer en lista med bra & dåligt 2010!

Årets snyggaste kille som är känd:  Delas mellan Jerker och Markus. Orsak: Just bara för att de är så olika...

Årets snyggaste kille som är okänd: Killen med skäggstubben och halvlockiga håret...

Årets mest märkliga kille: Göteborgaren som tyckte Fia var Zlatan på dansgolvet medan han själv var Glenn Hysén... Tilläggas bör att han var "vuxen" med fru och barn. Jag påminde honom om att han då kanske inte behövde ett till barn...

Årets sämsta DJ alla kategorier alla år: Ja inte vet jag vad han heter men han som skötte musiken i discotältet kan inte ha varit speciellt dyr eller uppbokad...

Mest spelade låten alla tider: Den spelades alltså tre gånger per kväll..

Country Roads, Take me home

To the place I belong

West Virginia, mountain momma.

Take me home, Country Roads...

En annan grej som kanske är häftigt i de norra delarna av vårat land men inte i resten är tydligen fullt ös med rökmaskinen... Det blev som en tät dimma.. Märkligt!

Årets sämsta vakter, som samtidigt kvalar in till "Årets mest toleranta vakter": På fredagen fanns det "avspärrningar" men på lördagen var dessa borttagna och till och med vakterna drack öl till grillbenet...

Årets sämsta artist: Ola, 30 minuter försenad dyker han upp och gör ett halvbra framträdande där han kör ett inövat program med en DJ som enda sällskap. Efter 30 minuter tackar han för sig... "En gång till, en gång till" funkade inte då scenen släcktes ned och grejerna började bäras bort innan han ens var av scen... Dåligt dåligt, då det var många som oxå hoppades på en autograf. Jag vet inte men är man inköpt att spela på ett evenmang som kan klassas som familjevänligt så kanske man ska anstränga sig lite som artist om han nu vill sälja skivor... Men jag är ju bara en satkärring så vad vet jag..

Årets åk: Jeep-turen som Ida bjöd oss på... Det blev extra spännande utan blinkers, bälten och rutor. Torrt blev håret och tandköttet!

Årets bästa uttryck: "Ska vi ta en Snicker på det eller?" Ami såklart...

Årets ämne: Bajs, vi har pratat om det i alla dess former, visa fick avbryta färden mot området för att gå hem å göra det!


Vill passa på att berömma Ami för hon har avverkat 75 mil utan att spy! Det är sjukt proffsigt gjort!

Vill oxå passa på att berömma mig själv för jag lyckades få Therre att bryta ihop och gråta, av skratt, på Willys i Mora.. Orsaken behöver vi inte nämna bara att ordet kondom var inblandat!

Tack tjejerna för en härlig helg.

Ami; du kan konsten att verbalt våldta folk utan att det blir pinsamt! I love it, a lot!


Imorgon ska jag hästa mig lite...

Hej hej.


Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards