andreavill

Alla inlägg under december 2010

Av Andréa Bylock - 28 december 2010 22:28


"2010 kommer bli året då jag träffar min framtida man, året då jag vinner pengar och året då jag blir snyggare.... Året då jag får tillbaka min ridmotivation och året då Caiprinhia kommer på att det är inne att åka transport!"

                                           taget från bloggen 1/1 2009...

Say no more except hahahahaha!!



Av Andréa Bylock - 27 december 2010 22:48

Jag var en eftermiddag på Marieberg, det var inte alls så hysteriskt som jag förväntat mig. Värre säkert igår!

Inhandlade en fin väska, brun med guld liksom. Sen ett par termobyxor, äntligen!!

Ikea besöktes; kudde, ljus och chips. Även ett filt som jag ska ha i min emergencybox!

Min bror var mitt sällskap!


Har funderat ett tag på att göra klimäsk till hästarna; linfrö som är bra för hud och hårrem, smörjer även magen & kli som är rikt på fosfor som höanalysen visade brist på...

Då hittade jag ett recept på nätet..

2,5 dl linfrö + 1 l vatten

häll sedan på 0,5 kg vetekli + 1 kg havre + ytterligare varmt vatten.

Jag ska inhandla kli & linfrö imorgon och sen en ordentlig hink till det!

Jag återkommer med resultat!


Imorgon blir det heldag i stallet.. Så jag ska försöka få ögonen att komma ihop snart...


Av Andréa Bylock - 25 december 2010 21:35

     

Av Andréa Bylock - 25 december 2010 21:05

Dagen var som sagt seg... Magen kurrade och inget i skåpen resulterade i en trött julskinka och ett par skumma potatisar på tallriken på Timsbron.

Därefter blev det häst för hela slanten! Tills ungefär nyss!

Red en sväng i det kalla vädret på C, hon var pigg idag men ändå till freds. Ibland är hon ivrig och vimsig men inte idag!!!!! Matte så nöjd. Till och med lugn galopp och ett par växlingar från höger till vänster galopp, för skänkeln. Dock inte åt andra hållet än... men men.. Det kanske förstör mina framtida förvändgalopp-chanser men det spelar ingen roll just nu. Hon är bara en happymaker!


Nu gör jag soppa med potatis och morötter.. Det är bra mot ynkliga kvinnor har jag hört!

Ska när småtimmarna kommer krypandes hämta den lilla långa brodern. Som ska med på hysteri.. jag mena mellaandagsrea! Han om nån är bra, ingen stress så långt ögat kan nå och är så lång så han alltid syns!

Han önskade ett besök på Ikea.. gaah! Jag vet inte riktigt, ett par snygga kängor och en väska tror jag...


Nu har soppan ätits och goda vitlökstoasts, soffan hägrar med must och kanin!

Tack för mig på den här juldagen!


en fundering bara..

ordet "ginger" betyder "ingefära" men oxå "rödbrun färg". Mig veteligen är inte ingefär rödbrun utan vit...

varför heter pepparkaka "gingerbread"?



Av Andréa Bylock - 25 december 2010 13:16

Om jag får gnälla som en svensk så vill jag gnälla på min telefon som bara går att prata i om jag har på högtalar-läge!

Men jag tycker väl inte att världen går under för det... Det finns lite mer hjärtskärande saker att hetsa upp sig för nu!


Vi pratade igår om våra sovvanor! Jag sa att jag aldrig gått lagt mig och sen nästa morgon vaknat pigg och med sprätt i benen! Imorse var ingen annorlunda morgon.. Vaknade för en toakoll halv 7 och sen somnade jag om och då vaknade jag igen 12.21 Va, är jag inte förbi tonårsstadiet?? Vem vet?


Nu eldar jag i alla fall, inte för det är så väldigt kallt utan mest för att jag kan och det är mysigt!

Återigen har jag som nyårslöfte att sluta äta kopiöst! Så jag laddar med allt onyttigt nu. Susann säger att man blir trött på saker om man äter dom tillräckligt mycket.. Hmm känner inte vi varandra vi det här laget?

Kan man tröttna på chips?


Jag tänkte väl rida idag för det var ju ett projekt jag lanserade i mitten på december...

Har snor i halsen!


Norrköping blir nyårsdestination! Med Madde och Therre!! Fo sho..


NU eldvaktar-Andréa igen, hej!

Av Andréa Bylock - 24 december 2010 21:06

Jävel va mätt man alltid måste envisas med att bli på julafton!Nu är det i väntan på att få åka till Madde. Där ska den sista julklappen öppnas...Jag fick en tvättkorg och en pedalhink att ha i badrummet. Undrar om jag fattar hinten hihi...Julafton för mig är mat och att få se de andra förhoppningsvis bli glada för sina paket! Såklart att jag oxå vill ha roliga saker å så men det pirret som jag kände när jag var liten är ju inte där längre...Jag hoppas på ett fridfullt jullov och en nyårsafton som spenderas med vänner!Tack för mig!Kram till alla

Av Andréa Bylock - 24 december 2010 09:39

GOD JUL!!!


ha en riktigt bra dag!

Jag återkommer när matkoman avtagit!

Av Andréa Bylock - 23 december 2010 21:21

Nu är jag bara en kvällsfodring ifrån julaftonsnatt!


Ska städa (röja) klart sen och äta pocorrn!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards