andreavill

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Andréa Bylock - 9 december 2009 21:06

Det kurrar nästan hela tiden i min mage! Jag ägnar stor del av dygnet åt att tänka på mat. Inte så sunt kanske, men jag gillart! På lördag blir det Grekiska Kolgrillsbaren. Jag tvingar ut mina föräldrar på julklappsshoppning! En smart drag enligt mig. Jag önskar mig många saker, mycket onödigt!


Har idag spenderat dagen på österleden. Det är faktiskt roligt 95% av tiden! Kidzen är helt wicked! Ibland får man påminna sig om att jag faktiskt inte är mentalvårdare...   <-- Så känner man sig vid halv tre då min dag för de mesta är slut! Vila middag har fått en livsviktig funktion i mitt liv de här sista nio veckorna.

Känns tråkigt att det snart är slut! Men men inget härligt varar för evigt........


Efter min middagslur åkte jag till Boviken, jag red på Joppe en sväng. Jag blev svett, han inte. Bara mer uppeldad! Nästa gång då ska jag inte köra lager på lager metoden när det kommer till klädvalet! Dock behöver jag ha en jacka med en bröstficka eftersom jag har pannlampsbatteriet där! Nästa gång ska jag rida längre så jag hinner med att få känna på det där mjuka som är på slutet. Nu infann det sig typ utanför stalldörren!

C fick ett litet blått bandage (med vita snören tralalala...) Får se om vi kan locka ut några små gruskorn ur foten.

Nu ska jag städa till kanin-skruttan.... Slarvig!   

Jag har alltid tyckt att en kanin är en kanin. Men nu efter 10 månader med Maja-Flingan så har kärlek uppstått. I alla fall från min sida, men jag tror från hennes sida med. Ska försöka få till en bild, men hon är väldigt sällan still så länge som behövs! Hon är vit, med röda ögon, stora öron som ej fungerar. Hon är som alla mina andra djur helt besatt av att bli skrubbi skrubbi på rumpan!

  

När vi ändå är lite sentimentala så kom jag oxå på att jag saknar Josefine, Vilhelm, Zeke, Solex och Peter....

Snart skickar jag julklappen till Vilhelm! Han kommer rocka på julafton!!


Åhh jag önskar att jag hade så mycket mer pengar så jag kunde köpa fina julklappar, men här gör jag en låtsas julklappslista! Det är ju tanken som räknas...   

Therre skulle få en ny bil så hon kan köra sin egen häst på träningar å så!

Madde skulle med säkerhet inte få ett schabrak eller lindor.    Hon skulle få nog oxå få en ny bil, iofs har hon en egen. Men den kan inte kallas för bil. Det är mer som en trimmad moppe med plåthölje!

Rebecca kanske skulle få kortare ben så hon kunde rida på Brinne i alla oändlighet! Hon skulle oxå få nya fina ridbyxor som är uppsydda på ett sätt som passar henne!

Ida skulle få nåt modernt och häftigt! För hon är alltid så modern och häftig. Sen skulle hon få en plånbock som är svår att öppna för hennes verkar öppna sig för lätt. 

Cassie skulle utan tvekan få en ny fot för den hon har är på halv stång! Hon skulle oxå få en 940 Turbo!

Jag skulle få ett BE-körkort, en hund, två sadlar, ett bling-bling pannband till Mojje och nya Mountain Horse ridstövlar.....


Nu ska jag städa till Maja-Flinga-Skrutta!

God natt!

Ps Imorgon förresten ska jag och Susse äta på Shanghai... Penang med lis!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards