andreavill

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Andréa Bylock - 23 december 2009 18:54

Idag vaknade jag med ont i halsen och täppta näsborrar!! Då åkte medicinlådan fram: Slemlösande, halstabletter, kortisonnässpray och alvedon! Jag sa ju att de små liven på dagiset skulle smitta mig! Ingen hänsyn tas till det faktum att det är julafton imorgon och att jag ska till Madde på lördag och gå på Hugo's--> Maskinen!

Jag trodde jag var en "come as you are" men nu känner jag lite press på att jag måste hitta något väldigt snyggt att ha på mig... Vad är oddsen för det? Det är tre dagar kvar, jukafton, juldagen och annandagen... Hmm??


Hagaby Bryn Mawr förtjänar några egna speciella rader här!

 

(Hagaby Bryn Mawr - 05 e: Colnevalleys Rasgall, Botorp hösten 09)

http://www.hagaby.com/c.rasgall.htm

Han är sutten på fem gånger och det har varit mängder av svett och taktikande om hur vi ska göra för att slippa rodeobock-sadeltvånget! Tjejerna på ridskolan var mäkta imponerade av honom när vi var där!

Vi hängde på honom två gånger och han var stönigare än stönigast! Bockade och krängde så fort Rebecca kom upp! Men så tänkte vi att orsaken är ju såklart att det blir obalans. Så en dag så slängde sig Rebecca upp (med lite hjälp dock) och han gjorde inget. Alltså fem "ridturer" senare travar han idag utan bekymmer, i god balans på ridbanan. Kunde till och med svänga en volt med bibehållen form, balans och fart! På slutet knäppte jag bort linan så han var helt fri!! Inga problem!

Mojje och Savanne skötte sig såklart bra idag men de är mer easygoing! Framsteget firades med skinkmacka inne hos Roger och Maggan!

Red lite snabbt på C, fem veckor sen sist! Snäll som vanligt!


Ska upp och tomta lite i stallet snart! Var det inte så att hästarna manar var flätade på julaftons morgon enligt gammal tradition..??


Jag skickade inte ett enda julkort i år så om ni känner er bortglömda... så är inte fallet! Jag tänker på miljön helt enkelt!   


  God Jul... Ta det lilla lugna!



Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards