andreavill

Alla inlägg den 27 december 2009

Av Andréa Bylock - 27 december 2009 22:27

Har precis kommit hem från stallet. Blev ståendes utanför, snackade lite skit med Raija. Mina tår är som isbitar nu! Jag som trodde mina skor var varma...  

Skönt att se C idag. Får lite hästabstinens redan efter två dagar alltså. Känns rätt så motiverat å få komma igång med ridningen nu igen! Har en liten plan för vintern/våren: kunna lasta, hoppa uppsuttet och tömköra! Ska prata med Sia Alenfelt ang. tömkörningskurs på ridskolan. Men nu får det nog bli Mojje som får åka då jag vet att han går in utan problem...(peppar, peppar). Lilla Brinne får nog följa med om Rebecca lyckas hålla ordning på alla snören!

Imorgon åker Roger och Maggan på fotbollsmatch i Norrköping så jag är första stallchef, Rebecca kan se sig själv somandre stallchef! Kl 10 kommer hon och då kör vi igång med inridningen igen! Jodis och Caiprinhia ska oxå hinnas med. För kl 15.00 ska Therre och Andréa (=tävlingskommitténs festgrupp) fixa maten inför kvällens Ryttarfest. I motsats till all julmat kör vi på tacobuffé! Till och med vissel-Malin får sina behov tillgodosedda! En bra förening som ser till allas behov....=)

Jag ser fram mot kvällen, dels för att få berätta om målen för 2010 men oxå berätta för alla flitiga funktionärer att de har jobbat på bra och att vi uppskattar allt slit de lägger ner på tävlingarna.


Helgen....  

Jag var ju som sagt hos Maddelutt i Norrköping! Valde att köra trots lite snöbus. Första pitstop skedde på Marieberg, dock inte ensam om det. Men jag löpte upp till Eccobutiken och de enda 39:orna som fanns kvar var just mina bruna Hobart! Lycklig fortsatte jag min tripp, fick dock pitstoppa i Pålsboda för inköp av färdkost: M&M Peanuts och Loka!. Väl hos Madde fick jag en jättesnitsig klocka, så nu behvöer jag inte tråna efter en plastig rosa klocka längre!! Madde trixade ihop lite kycklinggryta med ris, så blev vi mätta även denna dag. Tog spårvagnen till Hugo's och värmde upp med "en god drink" och väntade och väntade på att Maskinen skulle entra scenen! Till slut kom dom igång och då insåg vi att vi inte hade en chans framför scenen med alla små kidz så vi stod på sidan av, tror nog att det var bästa platsen!!   Ingen som trampade en på tårna och ingen som puttades. Men det var många våldtäktsmän där!!

Andreas och Andreas måste få ett omnämnade, Guds gåva till Norrköpings kvinnor. Vilka lirare...


Nu ska jag äta och sen verkligen sova gott!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards