andreavill

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Andréa Bylock - 2 december 2009 22:16

bara fortsätter.....

"Hovbölden" verkar ju inte ett dugg redo att poppa ut! Jag har funderingar om att det inte är hovböld utan nåt annat... Eftersom hon är fruktansvärt öm på strålen, och varm i hoven. Kan inte ens trycka lite försiktigt på strålen utan rödhåriga protester. Så nu ser jag framför mig strålbenshälta... Eller hovbensrotation... Jag såg ett ytte pytte hål på strålen men det vet jag ju inte om det bara är ytlig eller om det är något där inne!?

Så imorgon ska jag ringa till Färjestad för att höra med dom om de har någon teori?!

Då till nästa problem... Vad kostar en portabel röntgenutrustning? För det är säkert smidigare än att lasta rödhårig och åka 5 mil till den stationära röntgenapparaten! Har flera tänkbara scenario som kan hända vid lastning av "Jagärsåtungifötternasåjagkanintegåenmetertill-Caiprinhia". Ehh till exempel att om jag får för mig att snurra grimskaftet runt bommen för att förhindra utbackning så kommer bommen att lossna och träffa mig i bakhuvudet så jag tuppar av eftersom jag står mellan bom och häst med godishink! Alternativt kommer C's huvud att lossna eftersom jag numera har rejäla doningar till grimma och grimskaft!Och i och med detta så är transporten alldeles trasig eftersom all glasfiber som bommen satt i är alldeles söndertrasad!

Scenario #2 kanske är att om hon väl kommer in så är hon så uppe i varv så hon bestämmer sig att försöka ta sig ut där framme å då automatiskt hamnar knäveck på bommen... Har hänt som 1½ åring! Lyfte tillbaka henne och Rebecca fick traumatisk upplevelse #1.

Ja som sagt så är det ju billigare kanske att åka in men är det värt svetten, det förlorade förtroendet häst-ägare (försörjare, slav) och de flådda handflatorna??

  Ärligt talat så känns det lite uppgivet för jag kommer ju ta med Mojje på allt roligt eftersom han är okomplicerad! C kommer enbart synas på lokala tävlingar! Alltså 20 minuters skrittväg från Stall Boviken!


Men imorgon kanske Mats kommer. Då blir det ett sista försök till att få bölden att komma ut!


Idag var det skola för hela slanten, först på Österleden. Hade två egna lektioner och jag måste erkänna att jag var duktig! Ungdomarna är ändå rätt så söta men ibland känns det som om man pratar med ett gäng utomjordingar!

På kvällen var det skola på Uni. Kom sent som vanligt, men enligt läraren så beror det på vad man prioriterar--> Det matriella livet eller det andliga!!


Mamma hade köpt en macka och Fanta till mig att ha som färdkost vilket uppskattades starkt! Undra om hon vet att hon gör min vardag så mycket enklare. Hon ska nog få en varmtröja så hon klarar att vara curligmorsa ett tag till... I alla fall till första barnbarnet kommer... hihi!


Nu ska jag se det sista på SYTYCD...

nästa sak på önskelistan är

 

DKNY Be Delicious

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards