andreavill

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Andréa Bylock - 29 december 2009 22:18

Ja i alla fall för det här året. Jag har matat fåglarna, tagit in ved och tagit på mig

tofflorna.

Om man är i min bekantskapskrets vet man att jag inte har svårt att somna! Är lite datastyrd, kan till och med sova i förväg! Men! igår när jag kom hem från den underbart härliga Tacokvällen som oxå fungerade som infotävlingsmöte (dock ett kort och monologiskt sådant) kunde jag inte sov trots ihärdiga försöka; tandborstning & fluortablett flera gånger. Spelade Super Mario till jäkla kl. 4 i morse. Men när jag tog mig lite glass kom allt John Blund smygandes!
Har verkligen inte förtagit mig idag eftersom kylan gör att andningsmöjligheterna är något begränsade!


Marieberg igen på em för att faktiskt ge det en riktig chans! Orsaken till besöket var Therres starka behov av en väska till hennes skolböcker, hon ser framför sig att hon kommer släpa på ett ton böcker varje dag. Hon är lite svårhandlad eftersom det får bara vara svart, men inte brunt, men inte grått men kanske silver!

  <-- Jag, efter mina ihärdiga försök att hitta en väska som duger till damen!

   Ida var oxå med men som vanligt handlade jag mest, jag som är lite antishopaholic! Fina röda väskan från Björn Borg var mitt bästa rea fynd. 60% rabat, som hittat!

Är inte ett big fan av Gina egentligen men hittade en fin klänning som dock inte var på rean men helt okej ändå. Å i affären tvärs över hittade jag häftiga gråglittriga tights, sånna man hade som liten, typ kalasbyxor! En randig tunika som såklart var röd, Mamma tyckte nattlinnet var fint... Tack!   

Stadium sist, å eftersom jag är så flitig på hästryggen så behövde jag köpa två tröjor att rida i?? Jag trodde jag kände mig själv bättre än så, men ikke!!


Morgondagen ska bli lika kall så hästarna kanske slipper jobba, på mitt schema står handling av mat inför det gigantiska nyårspartajet som vi tagit på oss att fixa. Det känns lite mastigt, men Therre är festgeneral så det ska nog gå bra!   



Dagens Gåta: Vart tar alla hårnålar vägen som man köper, så vitt jag vet dammsuger jag aldrig upp några eller skänker bort till vänner och bekant. Alltså är det nåt fuffens, jag ska nysta lite mer i den här gåtan.


Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards