andreavill

Alla inlägg under februari 2011

Av Andréa Bylock - 21 februari 2011 19:27

Red på Mr Crazyhead som han numera får lov att kallas för! Varför är han så knasig och vild? Han slänger med huvudet och taktar... Och vill inte trava, inte en chans! Bara galoppera!!Fast galoppen är det ju absolut inga fel på, men det är nog inte så bra för framtida ridlektioner om han alltid får börja ridpasset med galopp!

  Om han kunde vara ungefär så här lugn när han reds...

På väg hem från tandkoll i dec 2010!


Lotta var här idag igen, så på onsdag blir Angel skodd och samtidigt passar jag på att tömköra henne i ridhuset.

 

Caiprinhia blir riden i morgon om planeringen håller.

Känns roligt att rida när hon gillar det raka bettet så mycket!

Hittade oxå ett par stigläder och stigbyglar som jag ska sätta på dressyrsadeln så slipper jag släpa med sadlarna fram och tillbaka.... Det är iofs något att hålla utkik efter på Sxandinavium... ett nytt "set"...


Nu ska jag kolla 9A, sen kvällsfodring och sen äntligen Eddie Cahill!

Av Andréa Bylock - 20 februari 2011 20:16

Helgen har gått i enkelhetens tecken! Fredagen bjöd dock på smarrsmarr hemma hos Ida. Den berömda cheesecaken och de obefintliga digestivekexen fick återigen ikläda sig rollen som dessert! Carine och jag styrde kosan hemöver vid halv tolv. Hann lagomt tills Fringe började, som efter ett par knasig avsnitt i stil med Dallas då Bobby bara hade haft en dröm i en säsong typ, återigen är i toppform! Alltså det är så spännande, fast just inge läskigt!


Lördagen och söndagen har nästintill varit identiska i tidsschema och utfört arbete!

Red på C som är jättefin på Angels bett, ska införskaffa ett eget på Scandinavium kanske. Prövade det på Mojje idag, resultatet blev en lite för snabb galopp på en lite för dålig stoppbar häst! Fast vi går hemåt och vi båda är jättesvettiga så är han så pigg i kropp och knopp! Knasboll!!


Jag kan tro att de flesta bloggar ser likadana ut idag... Innehåller ord som: kallt, fy fan va kallt, helvete va kallt... osv osv!

Jag håller med men med rätt kläder så är det härligt, bättre så här än att det ska växla mellan 1plus och 1 minus!


Nu har jag mat på g, rotfruktsgratäng och grillad korv. Lyxigt måntro!


Avslutar detta blogginlägg nu...

Av Andréa Bylock - 16 februari 2011 14:25

Lämnade in böcker på bibblan i Khamn, svängde förbi Coop där och då hade dom faktiskt Coop-pizza. Det är inte vanligt förekommande trots att det är deras egen pizza.. Så jag göttar mig med en! Eller hur Mimmi!! ;-D


På fm var vi i Örebro för ett Grönt Kort kurs, det känns väldigt motiverande och inspirerande att dra igång. Dock är formatet väldigt annorlunda mot förut!

Ska åka och hämta Klara snart så ska vi fixa med pållarna, rider på C sen efter jobbet. Mojje hinner jag nog med oxå =)


Annars är det mycket i skolan, läsa läsa läsa... Hysteriskt! Fick några dagar till på ena uppgiften, tur är väl det!


Jag har liksom inget mer att rapportera! Hej!

Av Andréa Bylock - 14 februari 2011 20:54

Nu är klockan äntligen CSI-dax!

Idag har vi haft massör/kiropraktor här, eller kalla det va ni vill...

C var just inga större bekymmer med, en sund, stark häst! Lite i vä bak och såklart hö fram. Inga bekymmer, kommer an på såret i somras antagligen.. En del hästar med samma stam har problem med bakknäna. Hoppas inte på ärftlighet!

A däremot fick hela tunga artilleriet med kläm och tryck och knak, plus laser! Nu känns det hoppfullt! Om inte det här ska mota Olle i grind så ger jag fan upp!Inte bara hästarna blev trötta och mojsiga i hjärnan efter en stunds mys utan även matte som fick ställa allt på rätta igen med läskeblask!


Mojje var trött idag, han ville bara kramas istället för att få mockat. Imorgon rider jag igen.

Sen åker jag till Susse för lite plugg och sen ännu mer plugg på Uni!


Hej!

Av Andréa Bylock - 13 februari 2011 23:40

61 icke skrivkunniga har besökt min blogg. Får nog börja skriva elaka saker eller vara lite mer uppmärksamhetskrävande/desperat eller provocera eller självmordsbenägen eller dyslektisk... Nej vänta det är några andra som redan gör det i den här stan!!!



Av Andréa Bylock - 13 februari 2011 20:41

Red på Mojje allra först! Kånkade med mig pallen å pållen till Kråklundsvägen, klev på och han var fortfarande lugn. Om folk ser oss så måste dom undra vad för gångart vi har eftersom han vill ha galopp och jag tycker i allafall att man kan börja i trav. Så det blir nåt mittimellan! Hattigt och hoppigt minst sagt! Men vi enades till slut om trav och då blir det mer balanserat och lättridet! Såklart vi galopperade oxå, faktiskt massor!! Jag satt på i ca 20min. Smidigt och snabbt!


Sen sadlade jag om..haha! Caiprinhia gick Mörkviken och sen Klaravägen. Reds på rakt syntetbett och hon var faktiskt väldigt fin på det, ville länga ut halsen. Vilket faktiskt inte är så lätt eftersom den är väldigt kort!

Summasumrum: jag är väldigt nöjd med mina hästar, det känns roligt att rida igen. Solen sken och underlaget var bra!


Imorgon kommer Lotta och kollar på A+C... Hoppas på positivitet....







Av Andréa Bylock - 13 februari 2011 01:24

Helt sjukt bra avsnitt av Fringe igår!


Å en till förresten!

Vilken "Malin" hade sånnahär stigbyglar.. Jag vet vilken Malin det inte va...

  Kontakta mig!!

Av Andréa Bylock - 13 februari 2011 01:06

Idag har det varit mycket häst och obefintligt med läsning! Förlåt Susse.. Men skiner solen och "tycka-synd-om"-Andréa är i farten då blir det så!


Började dock dagen med att panikfara runt på stan.. Trodde att det fanns en röd blus, men det fanns bara svart... Okej! Plus lite smink.. För en del väcks intresset för smink i tonåren men hos mig har det väckts nu.. Vilket a) får mig att framstå som väldigt okunnig eftersom när tonåringen resonerar på samma sätt som jag försökte göra med Ida så blir dom impade av varandra. Ida tyckte nog mest att jag var velig! Men framförallt b) gör att jag slipper se ut som skit eftersom jag har tillräckligt med självinsikt för att inse om jag inte bör gå ut sminkad "så där".


Nog om detta!

Klara följde med upp.. Hon red på C när jag gick med kall-på-ryggen-A. Klara och C är inte riktigt överens över maktfördelningen i deras nya förhållande.  

C tycker att om Klara bara håller sig urvägen så är allt okej!

Åkte sen hem och förberedde mig, både mentalt (andas in på 4 och ut på 5.. eller hur det nu va? Nån som har Eamons nummer?) och fysiskt (Klara fick äran att vakta/fösa/ locka & bära pallen). Jag skulle alltså rida på Mojje!


Vi begav oss mot Gropen, not aware om snöns tyngd på klena svaga småtallar! Hoppade på, (ovanligt stillsam... hmm?!?!) skrittade (skrittade, inte hopp och skutt?!?!), red under granar, i skogen och på andra märkliga ställen för att ta oss till Gropen. Gropen var dock väldigt full med snö så jag höll mig på vägen, som tur var hade en skoter åkt där så det var inte fullt så grandiost snödjup.Alla gångarter i vad som kan påstås vara full kontroll, bara skötsamt och roligt! Inte alls nåt att hetsa upp sig för! Det här ridpasset var precis så som man villl att ett ridpass ska vara.. Om jag får vara lite stolt så undrar jag hur många fyraåringar som man kan rida full galopp fram och tillbaka flera gånger utan att det sprattelgubbas lite! 

 

Han har dock helt galen besatthet av att äta på alla kvistar som finns!


Nu på kvällen har jag varit hos Madde... Där var det hund, kompisar och kladdkaka! Som en bra kväll ska vara typ...


Tänkte på hur min dröm man ska vara... Har än så länge kommit fram till detta:

Sjunga som Robbie Williams...

Personlighet som David Walliams....

Mysig och härlig som Jude Law i "Holiday"...

Snygg som  


Nu går jag och sover! Hej!











Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards