andreavill

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Andréa Bylock - 28 december 2009 23:08

och det är kallare väder på ingång! Nu var det 14 grader kallt. I morse var det på nollan så det är snabbt marscherat!

Mojje & Brinne hade en underbar dag, de fick springa i stora sommarhagen! Helskotta va de sprang! Svettiga och andfådda stannade de till slut, men de kunde inte låta bli att bita lite på varandra! Savanne reds på gärdet i halvmeter snö. Tungt för honom i snön så han höll sig fjantigt lugn. Jag agerade fotograf och kan väl säga att Rebecca inte var så imponerad av mina talanger.

Åkte sen vidare (jullov hallå?) till C & J. Man kan ibland tro att man befinner sig i en serietidning för när vi ropade på hästarna så rycker Jodis upp huvudet å galopperar i väg så långt bort   att hon nästan kommer över bäcken.... Men matte Andréa lyckades hålla dom kvar på rätt sida med morotsrösten =)

Kombinationen feber och nylagda skidspår på ridvägen var inte en bra kombination för mitt humör.. Jag ber om ursäkt Rebecca om jag var lite hård på rösten i snöpulsandet! Rebecca red och jag knatade efter. När skidspåret så småningom tog slut så sa jag till Rebecca att "du kan väl ta Caiprinhia som handhäst"! Å det gjorde hon å travar iväg... Men det gick väldigt bra, man blev ännu varmare i hjärtat när en lurvig rödhårig islänning och en stor, något pigg CajP kommer travandes mot mig! Harmoni! Så även fast jag inte kan lasta så har jag på alla andra sätt en väldigt snäll och lätthanterad häst!

Men nu lovade Madde att hjälpa mig.. Jag har nog engagerat hela Karlskoga snart =)


På kvällen åts det Tacos och pratades häst på vår nyinrättade Ryttarfest, först lite genomgång om året som gått och om nästkommande år. Sen åt vi! Det var Therre och Jag (aka Festgruppen) som hade storhandlat, för 25 personer åt som 15 ca så jag bjuder på mexikanskt imorgon oxå om det är någon som är tom i magen!


Jag pinar mig lite ytterligare och åker till Marieberg imorgon, en andra gång den här mellandagsrean! Men nu är Therre och Ida med så då kan de leda mig om jag blir yr av alla röda prislappar! Har inget som jag behöver köpa men något lite krimskrams hittar man alltid!


Nu ska det spelas lite Super Mario innan det är dax att sova...

Najti najti

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards