andreavill

Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Andréa Bylock - 25 augusti 2010 21:26

Jag insåg rätt så fort att min stallsjuklåda var rätt så lost... Jag hade helt fel saker för ompyssling av sår, det vara bara Vet-flex lindan som gick att använda =)

Veterinären förklarade att Jodopax visserligen gör rent sår men skrämmer skiten ur veterinärer eftersom den lämnar en aningens gul ton efter sig vilket kan, om såret sitter i de regionerna, felaktigt påminna om ledvätska. Det var dels därför som vi fick bege oss mot Strömsholm. Alltså att hon kunde känna ledkapseln i såret och att det var gult, dock ej klibbigt som ledvätska är...


Så jag såg snabbt till att införskaffa rätt sorts prylar...

- Koksaltlösning

- Bomull, både på rulle för banadagering och "vanlig" bomull.

- Kompresser, både vanliga och de med en glatt yta för att inte fastna i sår.

- Gasbinda, oelastisk. Väldigt dyrt, 15 kr för en gles linda... ?!

- Cellona Polsterlinda. Den var verkligen super att ha över kompressen.

- Sax, för att kunna klippa upp bandaget. Det jag saknar är dock en riktigt stor sax, när det är tjocka bandage. De som finns i förbandsväskor som finns i bilar...

- Penicillinsalva  var oxå bra när såret vätskade lite på slutet.

- Vet.Flex lindor.. Billiga  på ex Hööks.. Dyra på Granngården!


Okej!

C har fått skor. Så imorgon ska de testas!

M gick på promenad, stod nästan på huvudet för det var visst en mamma-älg på gärdet!!


Nu lite snask sen sova!

Av Andréa Bylock - 25 augusti 2010 08:24

ska jag bli så där duktig å blogga alla dar... Men nu är jag bara halvduktig och bloggar bara när andan faller på....

Jag har ju en så upptagen och stressande tillvaro... ?!

Inte just nu, men den kommer definitivt bll...


Jag ska jobba på ridskolan varje onsdag, två lektioner. Vilket kommer bli väldigt roligt. Jag hoppas de kommer vara nöjda med mig som fröken...


I måndags var jag med Hanna undersökning på Strömsholm med Angel. Hältan är nu behandlad och om tre veckor vet vi om det gick vägen... Går det vägen  blir det mycket spännande. Hanna fick köpa Equitop Myoplast för hela 816 kr... Mattesnillen som vi är räknade vi snabbt ut att det kommer ju räcka 300 dagar, tills vi insåg att 1500/50 var ju bara 30... Hmm en dos är alltså 27 kr... per dag!

Veterinären tyckte oxå att Hanna skulle köpa Back on Track ryggpad och hasskydd. Vi frågade vad det kostade och vi stod där med stora ögon i reception... Ryggpad 795  och hasskydd, 2 st 390 kr för ett.... Alltså 1600 extra.. Då kände sig Hanna lite svag och vi tyckte båda två att det kanske hon kunde köpa när hon fått lite mer pengar...

Fast iofs... Väldigt bra med en veterinär som ger förebyggande råd istället för vanlig medicin.

  (Det är som små pärlor, som luktar viol...)


Idag kommer hovslagaren. Jag är helt säker på att han faktiskt kommer.. Jag känner det inom mig... ?

För då kan jag komma igång med C igen. Äntligen.

Mojje ska på sitt livs första dressyrträning på lördag.. Eller träning å träning är väl å ta i kanske.. Han ska visa upp sig för Anna så hon kan ge oss lite tips för framtiden...

Så nu ska jag dra transporten till Timsbron för den ska städas och sen ska kameran monteras, så jag kan titta på odågorna när jag kör dom!

Ska oxå fixa kort till mitt nya körkort...


På lördag väntar fest med twist! Madde kommer äntligen hem.. Yuppies ridshop har rea, men jag behöver inget!

Vi har oxå hittat snygga täcken... Och livet rullar på, jag är fattig!


Nu blir det morgonsmoothie med morgonmacka...




Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards