andreavill

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Andréa Bylock - 4 augusti 2010 19:19

men jag tycker verkligen inte att man ska kasta sten i glashus, sänka den båt man ror, gå i egen fälla eller såga av den gren man sitter på...

Okej ni fattar!


Jag har en gång tidigare "uttalat" mig om att jag tycker att man i alla fall kan läsa igenom bloggen innan man publicerar den... Då fick jag lite skit för det för jag var minsann inte perfekt! Varför ska man då läsa igenom? Mitt svar försvaras av min inre svenskafröken, det är fruktansvärt irriterande att läsa en text som är inkorrekt och dessutom ger det en felaktig bild av författaren till texten, i alla fall jag tänker att det är en smått ordblind person som skrivit... Jaja, jag vet att det finns ordblinda personer som skriver bloggar men ge mig statistiken på dessa så ska jag gladeligen skriva "ursäkta mig-mail" till de som tar illa upp...

Mitt förslag är att vi bestämmer att torsdagen den 5 augusti blir den officiella "korrekturläsardagen"?!

Då kanske vi slipper ordformationer som självkritisism(orsaken till sleven), stavfel som kerasté och särskrivningar som bal en... (enl. SAOL: "en större danstillställning, bestämd form, singular")


Har iofs en något ej underbygd teori till att lufta: Att ni alla berömda bloggerskor har enhälligt bestämt att driva mitt sinne utom igenkännlighet?!


Alla kan verkligen göra fel, om det beror på slarv eller okunnighet är för mig en gåta. Men vi lever ju i en värld av möjligheter.... Allt går att "quick-fixa" med hjälp av Google översättning. Belive me, jag har med hjälp av nyss nämnda sida klarat mig igenom 60 hp engelskastudier vid Örebro Universitet.


Jag är inte omännsklig så mina inlägg är på inget sätt felfria...

Summan av kanelen är alltså att se om sitt eget hus innan man uttalar sig om andras...

Patterning your life around other's opinions is nothing more than slavery...


Enough...

Idag har varit en mest vilsam dag, besökte min kära mormor! Jag gick därifrån med ett par gummistövlar och en Fjällrävenjacka...

Nu väntar lunch/middag! Den lär få vänta eftersom jag måste sluta här innan...

Imorgon är det Örebro med tjejorna
Tack å tack å hej!
Av Andréa Bylock - 4 augusti 2010 09:02

Jag tänkte ha "Dödergök" som rubrik men vet inte vad det betyder... Efter googlande så vet jag fortfarande inte vad det betyder....


Jag känner mig som en "Dödergök", om det vore en halvdöd gök... Det sades förr att man blev tokig om man hörde göken på fastande mage...


Det har gått alldeles för många dagar utan inlägg för att hålla uppe det "höga" antalet läsare (höga som i många)...Jag säger som Therre, jag jobbar för hårt och är helt sjukt trött! Vilket egentligen är en osanning men min förklaring är obefintlig.. Lathet!


Vad har då hänt sedan sist.. Om nu någon ens är intresserad som inte redan fått en telefonrapport!

Vi hade ju då lite tacomys i lördags. Det är alltid så gott. Kvällen innehöll bandageomläggning, garagefest och Little Britain... Little Britain som förövrigt är slut!! Så fort, så bra!


Besökte Nossebro och familjen!

Premiering och annat spännande... Vilhelm var söt och bebisBrutus oxå! Det var en lång men snabb dag för mig men för Josefine så är det vardag! Jag imponeras återigen av hur du orkar!!


Hästarna rids flitigt och det går väldigt bra. Igår var vi i gropen, Ami på Mojje, Jessica på Savanne och Sofia på Brinne. Alla skötte sig till en början väldigt bra!

De provade att hoppa över stocken några gånger och det var Mojje som tyckte det var roligast! Brinne tyckte det var fjantigt lågt =)

På väg hem sen fick Savve nånslags hjärnblödning tror jag för han stegrade sig hejvilt och när jag fick tag på honom så tyckte han att det var en bra idé att ge mig en snyting rakt i ansiktet! Skönt eller nej...  Näsan är nu mindre och tänderna sitter nog ännu lite tätare... Han tyckte helt enkelt han var cool! Väl hemma skulle vi bara stanna vid ridbanan å berätta för morfar och Maggan å då gör han väl samma repa där, runt och omkring for han och var nästan inne i carporten! Uppe å ner! Straffet blev då att trava fint på ridbanan i 20 min... Vilket han gjorde galant!

Märkligt att den som förväntas sköta sig lever rövare... De två oerfarna unghästarna skötte sig exemplariskt!

Dagens Ami: "Jag är egentligen livrädd för att hoppa" skriker hon mot publiken medans hon rider an mot stocken i trav....


Såret är "bra" igen.. Jag hade en psykisk svacka när såret gick upp lite igen.. Men nu så!

Lite penicillinsalva så ska det nog bli bra!


Åhh det är så mycket som ska göras och tiden räcker inte till...


Nu blir det frukost på det!

Hej svejs

Å förresten så har jag bilder i kameran... de ska bara trugas över till datorn!



Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards