andreavill

Alla inlägg under februari 2010

Av Andréa Bylock - 20 februari 2010 23:34

Katten återfanns kl 23... Klädd som en uteliggare med röd/rosa pyjamasbyxor, stövlar och stor jacka + ficklampa så gick jag ut för att göra ett sista försök. Ropade å ropade men kom sen på att jag kan ju se in genom sadelkammar-fönstret om han är där å det var han ju såklart. Men inte så att han självmant kom när jag ropade på honom så jag var tvungen att öppna stalldörren och alla dess snören, stockar osv för att hålla lagom glipa, sen låsa upp sadelkammardörren som har en typ järnbalk för extra safety! Sen skulle ju allt låsas och stängas med en katt på 10 kilo på armen, som dessutom vart helt firrig av ficklampans sken!! Men nu är han inne och jag hoppas att ingen, verkligen ingen, såg oss!!! 

Av Andréa Bylock - 20 februari 2010 22:02

Jag är ju hästvakt som sagt och med på vaktlistan står en stor (läs tjock) orange katt som heter Zeb, han lystrar dock inte till det namnet för jag har ägnat sista timmen åt att locka och pocka på honom så han kan gå in igen!! Nu får han vara ute om han inte visar sig på gårdsplan! No more looki-looki...


Skolan till veckan blir en tuff vecka. Kl 8.15 alla mornar utom torsdag gör att jag inte längre gillar matte!   <-- så trött är jag om mornarna! Tänk då att jag oxå ska släppa ut S, M & B då... är det för taskigt väder på måndag får de så snällt vänta tills jag är hemma vid 11 igen.


Nu är det fruktbuffé i salongen, inspirerad av Ida... Men oxå saltapinnar, bara 3% fett... Å hundra ziljarders gram salt.. Kommer dö saltdöden!

Tittar väl ut om ett tag för att se om katten syns...   


Yes Malin, kanske snart Ritz igen...   

Av Andréa Bylock - 20 februari 2010 16:48

på spisen och bröd i ugnen! När blev mitt liv så husligt?

Nederbörden förtsätter... Märk börden... Som en börda!

Hästarna inne i sina boxar och äter såklart hö.

Jag värmer upp inför kvällens matteplugg!


Blir lite tjurig på ettan att dom inte ens visar "På spåret" fast det är OS. För är det så jäkla viktigt med OS så ska man få ledigt från skola/jobb! Sverige verkar ha gjort ungefär 15 mål i matchen igår för jag har i alla fall sett det 15 gånger...


Återkommer senare med lite mer blogg, då kanske inte så fladdrig som detta inlägg!

Av Andréa Bylock - 19 februari 2010 21:40

Man tappar tron på våren litegrann i detta läge! Den här känslan som snön ger mig nu är ju julsnö-känsla! Ridskolan ställde in sina tävlingar tom... Inte så roligt att befinna sig på tävling i snökaos!


Har precis fodrat "mina" hästar. Maggan och Roger är på ett gigantiskt fartyg i Karibien i drygt en vecka så jag är ställföreträdande stallförman #1!


Var på bilskolan i två timmar lite drygt och kämpade på med frågorna. Visa är helt märkliga; "Vad kännetecknar ett moget uppförande i trafiken?" a; Att man håller hastigheterna så länge det finns en polis i närheten. b; Man underlättar för en medtrafikant vid filbyte eller c; Man håller hårt på trafikreglerna.

Ja gott folk vad tror ni??

Käkade med Ida, Ida var dock lite mer nyttig och bara åt lite av ein dressing medans jag glatt smaskade i mig all vitlöksdressing!! Gick lite på stan och det finns verkligen ingenting som jag kan tänkas köpa till Götebrog. Okej vi har väl inte världens utbud men något litetlitet i alla fall kan man tyckas!! Ikke ikke....

Therre sa att Vitamn Wells svartvinbärsdryck var god. Ida och jag håller inte med, en fadd smak av svartvinbär, alldeles för klent med svartvinbärssmak och inget socker gjorde att det kändes blasé!! Men sånt är vårat nya liv utan socker!! Fadd & blasé. Men kom ihåg att man kan inte både va nyttig och hålla ordning i hemmet!


Red på C en kort och enkel tur. Mest skritt, var lite svullen på skenan hö. bak. Anna hälsade att de sprungit som idioter i hagen! C är väldans brunstig igen!!


Alltså! Jag vet att folk läser den här bloggen!! Å nån av alla har säkert besökt Göteborgs nattliv! Så ge mig ett bra tips på vart man kan gå om man vill dansa!!

Av Andréa Bylock - 19 februari 2010 10:59

Nu alldeles snart ska jag bege mig in till staden för att jobba lite på mitt E-körkort. Borde väl ha gjort det för ett år sen men men... Sån är jag!

Min fina transport är ju just nu i en snögrotta. Det är snö ovanför däcken och draget är oxå alldeles övertäckt. Det går inte heller att låsa upp låset för det har varit isbit sen mitten på december.... Sen du Caiprinhia blir det åka av. Ska köpa en 3/4 bom att sätta bak så det går snabbare när hon är inne (om hon blir inne nångång   )


16 mars ev. Anna träning, dock med Joppe.. Men sen kanske C kan få sig en dust... Med nya sadeln och allt.


Jag drömde att jag åt godis och då fick jag inte köpa nån grej från önskelistan!

Min nya bantningsidé är dyr men bara den funkar så! Ida är ju så duktig å är på gymmet varje dag.. Oxå ett sätt om man vill gå ner i vikt men mitt känns roligare...


Jobbade på ridskolan igår och eleverna var duktiga!!


Ska spela lite mer spel på spelhallen bara... okej...

Av Andréa Bylock - 18 februari 2010 13:49

68 st läste min blogg igår!! Skitmånga!!

Av Andréa Bylock - 17 februari 2010 21:26

Det går sådär med matematikräknandet...

Gjorde som alla andra bloggare, skapade en egen bildönskelista. Denna gäller för Scandinavium. Bara 10 dagar kvar nu! Okej, nyttig från och med nu! Jag slår vad att om jag är nyttig så får jag köpa en av alla de grejer på min önskelista. Är jag inte nyttig så får Therese och Ida köpa vad dom vill och jag får bara titta på och skämmas!

Utan inbördes ordning...

 

Mips-hjälm från Back on Track


 

Regntäcke från Horseware, snygg ny färg Java/Brick Red


  Nya handskar från Roeckl, vill ha bruna.


 

Träns från Dy'on, remontnosgrimma is the shit!


  Nya fina "minichaps", oxå från Dy'on.




Den svåraste presenten är dock Zeke, (ja jag vet bilden är från Josefine.)

 

Vi åker ju förbi honom och till och med hälsar på men han är svår att stuva in i V70n.


Nu räknar jag lite mer matte...


Av Andréa Bylock - 17 februari 2010 19:21

Gick en promenad med Mojje på em. Han var inte så arg idag! Han vill bara äta pinnar och granris!

Var sen å hoppade med Jonna och Angelica. Jonna fick till en väldigt bra runda med flyt i galoppen, så Påskhoppningarna är nära!!

Angie jobbar på helt rätt med sin stora häst! Hon kan snurra bra numera!


Provade sadel hos Natalie sen, men ingen låg bra!


Nu övertalar jag mig själv att gå till matteboken, svårt!


Jag garderar mig genom att välja Magnus Östlund, Robbie Williams, Joel Kinnaman, Ryan & Russell från SYTUCD och Jude Law som kavaljer på J & P's bröllop i sommar! Nån borde väl nappa? Bröllop i Medevi brunn med spöken å nordsvenskar är bara få förunnat!!  


Skola fruktansvärt tidigt imorgonbitti. Matte matte matte..... =)

Sen jobba på kvällen!


Tack för mig

och ta dig själv på lite mindre allvar!




Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards