andreavill

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Andréa Bylock - 13 februari 2010 09:31

Redan lördag och hästarna är fodrade och ute i det kalla men fina vädret!!

Fick min nya sadel igår, alltså inte ny för alla men ny för mig alltså begagnad! Red i den och den låg bra efter vad jag kunde se. Och det kändes nog redan lite bättre ridmässigt!! Men ett par tränarögon måste snart titta på oss för jag får tokryck på sitsen.. Jag tror inte jag sitter rakt med ryggen så då försöker jag sitta, vad jag tror är rakt, blir helt spänd i nacken! Inte lätt iofs med halsduk och tjocka kragar, känns som om man ska strypas!! Fingertoppskänslan är ju inte så kalibrerad!! Tjocka varma vantar gör gott för fingrarna men inte för positionen av hästens huvud!

Men överlag en bra ridtur.


Mojje fick ridas en sväng och nu är han oxå ofrivilligt inhoppad! De härliga grannarna hade slalomåkning på sin gård igår och ner de kom nära vägen så tyckte Mojje att flykt är bästa försvar och sprang tvärs över ridbanan mot utgången, mitt på ridbanan ligger dock massa snöhögar. Han hoppade och Rebecca satt som en fiolsträng uppepå! Inte skämma bort dom med eftergift så här i början   Men sen lugnade han ner sig igen den lilla tokbollen och det var ju bara att fortsätta!!

Skön kille den där lille bruna!


Lyxade till det med fiskpinnar så här på fredagkvällen haha... Josefine bjöd minsann på pecanpaj och grädde i Nossebro... Det är lyx!


Grötfrukost och sen en tur på stan, kanske kan hitta nåt litet litet att köpa...  

Snabba puckar idag om allt ska hinnas med, träning kl. 17 med gänget! Innan det ska Mojje och Brinne motioneras, Andréa äta och helst sova middag.....


I Linnebäck är det tydligen helt okej att köra skoter på andras gärden, ha slalomtävlingar på gårdar och köra cross så Andréa får stora psykbrytet men det är tydligen svårt att hälsa på varandra...


Sen är jag oxå förväntansfull, snarare än någon annan känsla, att policyn efterföljs för då kommer det bli andra mycket mer trevliga tongångar på tävlingarna framöver...

När tonåringen börjar trilskas och bete sig som ett litet barn så ska jag hytta med fingret och säga "är det här att följa policyn?".....

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards