andreavill

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Andréa Bylock - 2 februari 2010 23:46

Har nog äntligen hittat en sadel som kanske passar både mig och C. Mojje får vänta, än så länge går det bra Stubben sadeln.

Lena hade med sig två sadlar en 36, 17" och en 34, 18". Den som var 36 passade C och den som var 18" passade mig. Summan av det hela är att jag antagligen kommer att köpa 34 sadeln och värma om den till en 36a å förhoppningsvis passar den oss båda då... ?

Det var en Prestige Golden Star, en svart. Men mitt nya bruna träns då???

Det kommer att kännas härligt att kunna avnjuta en ridtur utan gnissel, med båda benen parallellt och att faktiskt kunna stå i lättsits!

Den gamla sadeln, med betoning på gammal, inköptes på Färjestad Ridshop vintern 1996. För 500 kr, inkl. en röd vojlock. Hade den på min häst Mr Locksley. Livet levdes lite mer galet då... Vem sätter en fyraårig knappt inriden häst i händerna på en galoppsugen 12åring... Min mamma tydligen, hon försvarar sig med att hon inte visste så mycket.   


Tittade på när Therre red, det såg fint ut! Skjutsade sen hem lilla Mimmi och Therre, åkte sen till  mamma... Tjata lite sen fick jag åka å tanka igen! eftersom Volvobilen är törstig! Lika törstig som jag fick förklarat för mig att Therre var i lördags...=)


Ockej, nu korvbröd och varm choklad sen sängen och Ridsport!!

Av Andréa Bylock - 2 februari 2010 12:06

Skola tidigt, sen åka hem snabbt som attan eftersom jag var så trött. Jag sov en liten lur, har aldrig sovit så snabbt förut! Nu gör jag cowboysmat och snart ska Lena komma till C så vi ska kolla om någon av hennes sadlar passar!


Ska göra lite mattetal sen, det är samma visa som i högstadiet. Jag gjorde alltid läxorna vid typ tio å då är ju tålamodet så där bra.. Men men..

Återkommer med lite mer info om sadelprovningen om det fick bra, annars så deppar jag nog bara! =)

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards