andreavill

Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Andréa Bylock - 27 juni 2010 21:36

kände att jag ville lätta min börda och bestämde mig för att cykla till stallet! det är ju inte långt men för min smak rätt så mycket uppförsbackar, både dit och hem!

Det gick ju bra förutom en akut öroninflammation!

Caiprinhia var helt sleten stackarn. Först stod hon å sov sen gav hon upp å la sig ner.. Tar på krafterna att äta, jag vet!!


Ska nu göra tacopaj á la Andrea. Å sen borde jag sova men det är nog lite kärvt på den fronten eftersom jag sovit mycket denna helg... Men härligt!

Av Andréa Bylock - 27 juni 2010 10:04

När jag vaknade, för typ 5 minuter sen så var det för det var en bastu i mitt sovrum! Jag undrar hur varmt det ska bli när det är varmvarmt ute! Iofs vet jag för jag har ju bott här 3 å halvt år... Det blir varmt, trots total mörkläggning allnightanddaylong...


Igår red jag på Caiprinhia, hon var liksom lite motsträvig. Fortfarande. Men det finns ju inga bra vägar nu när det är så jäkla torrt ute. Så det blir ju mest skritt och då får man inte igenom nåt! Ska komma på nåt bra ställe idag att rida på/till!

Mojje fick en borst och en kli och en smörjning.

Brinne fick tömköra sig, först fick han halta runt med Becca och sen fick han halta runt med mig. Han var väldigt fin, men väldigt spänd för det är tydligen fruktansvärt farligt med långa snören!!


Madde hade en starkt sug efter pizza (blev hon inte mätt på midsommarafton..??) så vi bestämde oss för att vara totalt onyttiga en dag till. Katrinedalskrogen och as usual plankstek! Nästa gång ska jag ta nåt annat!! Det är jättegott men har ju ätit den där plankan i typ 4 år....

Ami var inte på topp... Svag! Hon som blir åksjuk av att åka bil i vanligt tillstånd blir det garanterat i bakfullt tillstånd! Men hon lite av sin mat och det gick ju bra =) Men Madde med restless legs och Ami med ett balansorgan ur funktion på samma bänk på matstället var ingen bra kombo!! Note to self!

Eftersom jag hade vänt på min dag så var elva påkvällen bara someftermiddan så vi tre som var starka åkte hem till Linnebäck för att se på Sherlock Holmes! Jag är ju lite nördig på såna där gamla deckarhistorier, å så var ju Jude Law med oxå! Den var väldigt bra, både bra gjord och bra spelad. Tack för en lika trevlig kväll. Nu ska den fjärde få se filmen om en stund...


Har hittat en bra sida på nätet där man kan mäta sin runda. Bra att veta när man rider, för det är jättesvårt att veta hur långt man rider... Så det var toppen..


Idag blir inte så hetsig, det är skönt. Nu är det oxå några dagar kvar till S kommer..Roligt och lärorikt! I och med det så kommer oxå Josefine upp å kanske LinneaJohannaCaroline. Det bli mer roligt än lärorikt!


Nu blir det frukost sen åka med filmen och lite pyssel.. Är trött i ögonen med inte i hjärnan. Oftast är det då stackars Therre som får lyssna men idag tänkte jag tråka ut någon annan!!3


Hej hej


Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards