andreavill

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Andréa Bylock - 10 juni 2010 23:08

imorgon tar Isak studenten.. eller tar och tar.. vad är det dom tar... han slutar skolan helt enkelt...

Här kommer lite minnen...

- Semester i Falun... minns inte vilket år...1995 kanske.. Isak och jag blev osams på vägen upp... Irriterad (rödhårig) pappa tar Isaks tutte och säger "slutar ni inte skrika slänger jag ut tutten" då började Isak i ren panik gallskrika! Hej då tutten... Vilket inte gjorde så mycket för några timmar senare, parkerade och klara för nattning, på Lugnets campingen såp låg det en rosa tutte utanför husvagnsfönstret. Efter stora hundvalpsögon genom fönstret sa mamma "men gå ut å hämta den då". Hon kokade tutten och Isak var lycklig i flera år framöver!!


Semester High Chaparall..... minns inte vilket år.... 1997 kanske... Isak har fått en knallpulverpistol. Han står och "skjuter" mot ett träd, går fram och kollar på "hålet" och pappa säger på skoj "skjut på bilen" å Isak liksom ruskar på huvudet med uppspärrade ögon, skräckslagen!!


- Isak fick i julklapp ett spel som hette Druvjakten, man fick själv "göra" en druva av lera i en form och sen skulle den där druvan ta sig igenom massa hinder oskadd. Han var (är?) dålig förlorare så den där druvan satt högt och lågt i fam. Bylocks kök!!!


- Vi har en stor hägg (??) på baksidan.. pappa sågade eller klöv ved... å så står vi där å jag säger "men det låter som nån gråter" så pappa stängde av maskinen å då sitter Isak fast i trädet, lyckats fått in huvudet i en klyka å när han skulle ta upp och ur huvudet kilades han fast ännu mer... jag ser fortfarande bilden framför mig i huvudet!! Nästan så fötterna inte nådde backen!


- En hel semester satt han i baksätet och varenda bil vi mötte så sa han "nu har det slutat regna". Jag var inte sen att haka på.... Irriterad (rödhårig) pappa ännu en gång!!

Av Andréa Bylock - 10 juni 2010 15:37

hemkommen fråan fruktansvärt slitig dag... inte!

sisu-peter på fm, gick bra... nu ska jag skriva "studiecirklar" på allt...

sen käka och dra stan!

träna lite på bilskolan, sen skrev jag upp och det gick bra...skönt!!

köpr föprhoppningsvis den 8e juli...


imorgon åker therran och jag till marieberg..

skit att hon ska med för hur ska jag lura bort henne så jag kan köpa födelsedagsgåva... hmhmhh


nu orkar jag inte skriva mer

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards