andreavill

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Andréa Bylock - 26 juni 2010 12:32

firade vi midsommarafton!!

Dagen kändes dock konstig, lite som i dvala trixade jag på fm. Tjejerna kom vid halv sex, dår var jag nästan färdig.

Therre:"Det har nog aldrig hänt att du varit sminkad och klar vid kl 8!!!"

Men det var jag!

Jag fick en jättefin bricka och fyra "almost black" kaffemuggar som snabbt omvandlades till chokladmuggar! Tusen tack.... (Nu gäller det bara att verkligen minnas den superduperbra presenten jag tänkt till Therre)

Grillen har blivit lite svag så köttet tog lite tid, vi satt dock inne eftersom blåsten gjorde att all aska for omkring. Det gillade vi inte i våra sommarfräscha frisyrer.

Ungefär då någonstans kom "Har du varit 18 i fem år?". Förklaring: Jag pratade med Therre om vad jag gjorde när jag var 21, kunde inte få ihop det med att Therre inte alls var 18 då... Men sen löste det sig..sa gubben som....


Efter maten infann sig den berömda matkoman! Ami och jag tog in hästarna och Mojje hade faktiskt kvar sin flughuva på sig. Jag vet dock inte om han gillade den, satt nog lite hårt kring mulen liksom.

Sen åt vi jordgubbspaj och vaniljvisp! Lika god som alltid, har lite kvar i kylen som blir frukosten idag!

Flickorna intog alkohol av olika slag: vin, cider (allt från mango till tranbär) och den berömda sommardrinken som på slutet hade tappat sin ursprungliga form!

VI begav oss mot ingemansland och där fanns en lada med julgransbelysning och en flakvagn med ännu mera mat! Vi åt dock inget   vi dansade och pratade skit. Halv tre styrde vi "Cougar" hemåt...en mindre än vid arrival!

Summasumarum: Madde hade nog önskat mer stretch i kjolen, Therre tar nog inte armband/tights kombinationen någon mer fest! Ami dricker nog inte det där sista glaset vin 1 minut innan vi åker hem nästa gång...

Knasiga meningar var liksom temat på kvällen:

Therre: "Har ni känt länge varandra"

Madde förklarde för en gammal skolkamrat att de andra i klassen tyckte Snygg-Per var snygg och det blidde konstigt, i alla fall lite, när hans tjej satt bredvid!! Jajaja


Hittade fina skor på junkyard. Ska ha en överläggning med mamma å se om vi kan komma överens om något. Alltså jag är "vuxen" men under juni har jag degraderats till att återigen vara ekonomiskt beroende av föräldrar (i större utsträckning än tidigare alltså).


 


Nu, damen und herren, går jag och fortsätter lazy lördag!





Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards