andreavill

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Andréa Bylock - 14 juni 2010 00:19

Nu är det tidig måndag! Jag ska snart sova, ska bara skriva ned dagens händelser lite kort!

Just idag har jag haft en härlig dag, det är först nu som skolstressen börjar avta!!

Gårdagen spenderades på det enda stället i stan, därmed inte sagt det bästa! Vi var först hos Therre, Therran, Therra, Therry! Ida, Cassie, Lindha var oxå där!!

Jag tycker så mycket om tjejorna.. Det är bara Madde som saknas.. Men ryktet säger att Madde fick sin del av kakan i helgen oxå... Senator å grejer! Bra pinkat!

Imorse vaknade jag först halv 10 å tänkte "bara en stund till", en stund till blev 2½ timme och kl 12 klev jag ur sängen... Åt traditionsenlig chips-frukost och begav mig så småningom till hästen nr 1. Red Åsbergsviken tur och retur med Jódis och Raija som sällskap. Vi träffade på kor, jag trodde C skulle välta eftersom hon var tvunget hålla koll på var kossorna höll hus under halva ridpasset och när hon väl lugnat sig kom en hund, eller var det ett får, skällande. Helt hysteriskt. Den såg oss som en julgran och sprang runt oss tills Jódis tog ett steg mot den och då blev den rädd och sprang hem....

När vi var nästan hemma kom det en hjullastare men då tyckte nog C att de räckte med dumheter och spänning så då testade hon skorna lite i diket... Matte testade tyglarna!

Joppe är mycket bättre i sin fossing och tjejerna är mucho glada över att ha sin kille tillbaka!


Väl hemma så hämtade jag upp hästarna eftersom Becca var på ingång. Longering och sadelprovning stod på schemat! Brinne och Moj-Mojje fick rasta sig. Ska inte unghästar vara omväxlande trötta/pigga. Mojje aldrig pigg, alltid trött. Schöckisen aldrig trött och alltid pigg!

Sen fick jag skjutsa hem Becca och hämta pizza... Kollade på Hairspray! Den är värsta härlig! =)


Imorgon ska jag kolla när Sara rider sin nya häst för Anna å samtidigt passa på att hämta havre. Sen har jag inget mer, förutom några sisu-lappar.. men det är smidigt!

Bör fixa med hemsidan oxå...

Onsdag börjar jag jobba. Hoppas det är lika roligt i år som förra omgången!!


Hej svejs!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards