andreavill

Alla inlägg den 17 april 2010

Av Andréa Bylock - 17 april 2010 21:28

har en helt annan innebörd i mitt liv än butiksbiträdena på stan... Deras dag tar slut vid tre och min nu...   

Bittiga morgon fyllde jag bilen med tonåringar och styrde mot Kvinnerstas Öppet Hus! Det var världens arrangemang! Med bullfika, lunch och andra aktiviteter! Det blåste hårt från nordväst! 3/4 av tonåringarna var väl sådär lättsamma och positivia, men Mimmi gör aldrig någon besviken, hon testad tömkörning med Frederik och körde ponnytrav bakom Häggen! Om hon väljer Kvinnersta kommer de få en jättebra elev!


Sen han jag ta igen mig en snabbis å sen kom den nya ridhjälpen och red Savanne. Det gick fint, han var nog glad och nöjd med sig själv vid kvällsfodringen!

Brinne fick springa på linan och han var lydig men på hugget! Den store brune var mest söt och seg!

Caiprinhia fick gå på den gamle skogsvägen igen... Hon börjar nog tröttna men det hon vet inte att uppskatta en så fin väg. Snart blir det hårdköra på banan!

Joppe fick oxå gå samma runda, eller runda är väl å ta i. Det är en skogsväg som antingen leder till en vändplan eller till en annan väg med stenkross på... Jag rider den lite fram och tillbaka ett par gånger. Caiprinhia köper rätt så bra att få vända från hemåt men Joppe är inte van och hans protester håller i sig längre.. Han blir som en slingrig mask och varje tygeltag ser han som ett hemåtvändande-tygeltag   !


Men de gick rätt så okej idag med... C var fin från början och blev lite bångstyrig när vänstergaloppen kom på tal. Varför ta vänster när höger funkar superbra?!

Joppe gillar bäst om han får ha huvudet väldigt till höger i högergalopp för annars får han "severe headshaking syndrom grand deluxe". Jag tänker inte ens fundera över problemet, för jag tänker tand men hoppas på stelhet i bogen...


Å nu är jag alltså hemma och väntar på att salladen ska bli klar... Hallå Maja-Flinga speeda på!!!

Nu kommer lite bilder...

 

Sir Oldenburg, från Eklundas hingstvisning 1 april.

  Mojje den söte!


  Joppe på dressyrtävlingen 28/3


 

Brinne på träning inför treårstest! Hösten 2008. Snygg!! Tänk om han vore 168-170!


Tack å hej, imorgon löshoppning, cafeterian och söndagsångest!

Av Andréa Bylock - 17 april 2010 01:14

att när natten blir till sen dag göra ett inlägg med bilder och skriva lite underfundigt om mitt liv och de som hör livet till!


har ikväll varit hos Anna på goda pajer och goda samtal! Först var klockan halv nio sen var hon ett... ?! Men det är väl det som kallas gott sällskap!


Imorgon ska jag och ett gäng ungdomar bege oss mot Kvinnersta. Öppet hus!!

Sen ska det ridas och kanske ev. hoppas!

Jag får oxå ridsällskap hemmavid och det ska nog bli trevligt!

Nu tar jag natten i besittning. Jag hoppas V gör det samma hela natten!!


Hej!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards