andreavill

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Andréa Bylock - 15 oktober 2010 23:12

nu ska jag beskriva alla mina hästaktiviteter i stil med Therre's!!


Började med Angel, tömkörning stod på schemat. Gick till banan, flera bilar och traktorer körde förbi. Några mer försiktigtare än andra....

Väl där så började jag i vänster varv. Yttertömmen i en ögla långt ner för jag tänkte ha den bakom rumpan, men det blev inget bra. Trots att dr Florian tyckte så. Jag fick inte till det liksom så jag satte upp den i däckelringen. Innertömmen går från min hand genom bettringen och till en ögla mitt på gjorden. Har för mig att mest hals ska vara ovanförn tömmen..

Vänstervarvet gick jättebra, lite svårt dock i början att få stöd i yttertömmen. Blev lång och låg med bra takt och steg. Höger varv däremot var det mycket svårare, plötsligt var ridbanan läskig. Något knepigt hände i galoppen, hon bockade och fick som "sadeltvång". Då hör jag hur det bara knakar i hela ryggen på hästen, tror ni att hennes kissing spines löst nu?! Det var inte bus utan det var obehag, så nu ska jag verkligen ta ut Lotta..

Travade henne bara lite och sen gick vi hem. Nöjd trots fadäsen i höger varvet. Vi har ju bara jobbat ihop tre-fyra gånger på töm.


Sen var det Caiprinhias tur, tänkte rida Svaltjärnsvägen, en lång svagt sluttande backe, ca 1 km lång. Kom halvvägs och då började det spöregna! Blev en anings vrång och vände hemåt.. Försökte hitta lite andra vägar hem, men det gick inte så bra. Kom nedför en backe där var det en väldigt blött äng. Gick över diket (forsen) och sen var det taggtråd. Jag vägrade vända hem eftersom jag hade doppade högerfoten i diket så vi gick å gick tills taggtråden tog slut.. Då var vi ju jättenära stallet! Så det var ju skönt =)

Mockade och fixade klart i Boviken.

Sen blev det dags för Mojje!

Red på banan och motståndet i munnen är lite mindre nu. Övade mest på avbrott och igångsättningar skritt <-> trav.  Imorgon önskar jag en runda i gropen!


Hoppas att morgondagen är lite längre än den här dagen för annars hinner jag inte!

Nu har jag gjort skyltar till ridskolan och sen har jag lyssnat på när Ida försökt skriva... hmm


Av Andréa Bylock - 15 oktober 2010 13:40

just nu består mitt liv av:

Stjärnor

Hästar

Arrangera en mindre tävling

Längtan efter middagslur

Läsa nya ridsport

Skriva om Einstein

Fundera på ny kurslitt.

Ballerina Kladdkaka


HEj!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards