andreavill

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Andréa Bylock - 8 oktober 2010 20:03

är long gone!

Jag vet varför jag är glad. Jag har ridit! På Mojje! För första gången!

Han var till en början mer gladvild än gladsnäll men så småningom lugnade han sig och blev mer talbar! Vi provade alla gångarter och när vi ändå var i gång liksom så hoppade vi även stocken en gång.  

Anna B sa att hon tyckte han var så snäll och väl grundriden! Inte i dag dock då han gjorde alla sina konster... Korvade sig och var helt yster, som bara Mojje kan va! Rebecca och Ami vet precis vad jag pratar om! Galoppen var jättemjuk, roligt nu när man kan jämföra med C. Inte för att man ska jämföra och värdera utan bara konstatera olikheterna.

Just nu gissar jag på att om Mojje har styr på russinet (hjärnan) så får han inga problem med att hoppa höga hinder, medans C inte har galoppen som krävs men däremot det rödhåriga humöret och viljan! Mojje har oxå en vilja, dock en mer spridd vilja! Han vill kolla där, lukta här och varför inte oxå smaka där...

Det är absolut inga världsmästarhästar men väl två jättebra framtida tävlingskompisar till mig eller någon annan. Nån som blir sugen, passa på nu medans de är femsiffriga!   

C var inte lika fin som hon varit den här veckan, men men.. nya tag imorgon.. banan kanske haha!

A fick gå en sväng.. i mörkret! Usch usch nu är det mörkt igen..


Nu är det kvällen, snart sova!

Hej svejs!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards