andreavill

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Andréa Bylock - 5 oktober 2010 21:57

Idag har jag varit extra fröken på Lonnis som det numera kallas! Det gick finemang. Har "lärt" mig spela schack, gått i skogen, pratat om allt och ingenting! Det är väldigt härligt att komma ner på jorden ibland!

Det slog mig att efter två timmar tillsammans med Hugo så spelade vi Fia med Knuff för fulla muggar! Så fort lär man känna ett barn!


Red på C, gick väldigt bra! Ev. är vi med på nåt extra roligt den 29e. Behöver dock lite lasthjälp!

Mojje fick hopplektion i gropen! Det var roligt tyckte han. Rider på torsdag =), fixade stigbyglar idag så jag har en extra uppsättning nu så jag slipper dra fram och tillbaka mellan sadlarna!

Det som saknas är en gjord, tror 70 cm passar men hur ska jag tänka? Var ska den sluta liksom?

Angel hanns inte med idag. Torsdag hoppas vi på!

Imorgon skola och jobba. Tolvtimmars pass! Gött! Sen djuren!


Nu CT och skratt! Puss alla snälla!

Av Andréa Bylock - 5 oktober 2010 14:02

Man kan överallt läsa på olika ridprinsessors bloggar när de Hissa & Dissar... Man får absolut hissa och dissa men känns det inte lite väl ytligt och genomskinligt..

Om person A hatar person B som råkar ha för korta stövlar när hon rider då måste person A dissa person B för det på sin blogg fortare än hon hinner säga osymptaisk!

Eller ett annat exempel

Om person A läser person B's blogg och hon hissar plastronger då måste genast person A oxå hissa plastronger men utan att låtsas om som om snodde hissen från person B's blogg 23 minuter tidigare.


Sen kan man oxå bli väldigt chokerad över att läsa om vad folk hatar.. Ex. "jag hatar folk som rider på hjälptyglar och bara drar" säger hon som rider sin häst på graman eller "jag hatar folk som är elaka mot sin häst" säger hon som lär sin häst passage genom hårda tyglar och piskan.


Har oxå funderat lite på syftet med  Grönt kort. För mig är det så att innehar jag ett grönt kort så åtar jag mig att följa de regler som finns och uppdatera mig på tävlings reglementet. Jag tycker oxå det hör till att visa god horsemanship likaså sportmanship som för mig innebär:

- Uppföra sig mot och respektera funktionärer, både före, under och efter tävlingen.

- Jag tar reda på hur jag ska anmäla mig, avanmäla och stryka mig eftersom det gör det enklare för alla om jag försöker göra rätt för mig.

Och att man tar väl hand om sin häst och inser att tävlingarna inte är allt. Det kanske går bra att förlora 250 kr på en missad start i stället för att rida på den medicinerade ponnyn eller skjuta upp debuten om resan till tävlingen inte gick som man väntat..


Å en sak till: för vägbeskrivning går det bra att gå in på eniro.se, hitta.se! Ja en massa sajter tillhandahåller enkla kartor... Då är det enkelt att hitta till tävling..


Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards