andreavill

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Andréa Bylock - 7 oktober 2010 21:32

För då kan vi nog alla höra surret av irritation hela vägen över sjön!

Jag som alltid klagar på att jag är så ensam.. Men där hade jag fel, hade visst ett hemligt sällskap i form utav en Anna. Ge dig till känna så kan vi rida ihop, så slipper du stå bland granarna och smyga.

  


Jag känner mig som matadoren i "Tjuren Ferdinand", jag vill inget hellre än att få mothugg, som jag så fint kallar det! Det är oftast till en nackdel, men väldigt bra för bloggläsare då de får något att läsa!

Man kan tycka att det är omoget, men eftersom 40 är det nya 20 som Jules säger så har jag ett tag kvar tills kraven på anständighet börjar hopas....

Det jag mest irriterar mig på är bristen på självironi och självinsikt.

Hur rolig hade Markoolio varit om han hade tagit sig själv på för stort allvar?

Nu är det inte så att jag tror att objekten hade varit lika underhållande som ovan nämnda artist men tänk tanken...

Jag vet fler personer som hade varit mycket mer folkkära om de haft sitt ego på lite större avstånd...

Jimmy Åkeson

Amishflickan i klassen

Ja i alla fall två kom jag på.. Cred för det!


Fast iofs när jag var 18 så hade väl jag oxå höga tankar om mig själv och min framtida karriär...

Det är bra att man har drömmar och förhoppningar, det är så det ska vara när man är på väg ut i det stora livet.

Sen är det dumt att byta dom drömmarna mot the second best bara för att det råkar vara mer bekvämt. Med bekvämt menar jag att man är hellre nånstans där jag klassas som "bäst", där mit ego boostas, men inte lär sig något och inte heller blir utmanad i sin person. Jag menar såklart att man ibland måste få en egoboost! 

Min boostperiod är onsdagsfröken-Andréa eller sommarvikarie-Andréa!


Fast vi är olika, mitt liv handlar om att skapa förståelse. I skolan, i jobbet, i stallet och med kompisarna.

En del vill bara göra saker de är bra på...Det är en självförtroende-grej insåg jag nu...


Jag tycker inte att hanteringen av hästarna är dålig,jag tycker att ridningen är seriös och kunskapen på väg att bli stor. Det är inte på det planet som mitt grubbleri befinner sig. Jag blir mest rädd eller förundrad över alla som läser; tror de att det är verkligheten? Alla sidor av boken så att säga.. Det är lätt att vara pretentiös och perfekt i ett socialt medie.

Alla känner sig pruttdåliga nån dag, förebilder ska absolut visa upp de dagarna för sina följare.


Nu kanske detta inlägg i mediebruset blev lite osammanhängande och att det såklart sticker nån i ögonen men va fan vi lever bara än gång. Ingen har dött pga lite skit under naglarna så att säga =)


Nu till något mycket mer lättsamt, ungefär som reklamen på tv om ovanstående är "Fanny och Alexander".

Min dag och mina nyfunna vänner!


Mojjemys på morgonen. Promme till Kråklund, han är som en spårhund. Näsan i backen hela tiden och så bär det av!

Sen skola! Nya vännerna Madde och Natalie är roliga! De är lika knasiga som vi...

Bra lektion idag, skrev inte ett ord. Teater och experiment.

Svag som ett lik kom jag hem, åt lingonmacka och då kom energin tillbaka! Promme med A och sen med C. Värsta härliga kvällen.

Vips var klockan tjugo över nio...


Imorgon ingen skola, men skulle vilja få tiden att läsa och göra klart stjärnfrågorna!

Hmm

Smörgåstårta till Ida och mormor är tanken!

Hej!




Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards