andreavill

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Andréa Bylock - 10 juli 2010 20:57

när det är så varmt så blir man alldeles ohungrig, vilket bara är bra! Det är dock en pizza från Konsum på g...

Var på stan förut, skulle bara kolla. Det är då det går som bäst! Ett par favvo-jeans, en randig tröja, dock på fel håll! En bok och ett läppglans till mamma som lider av yrsel!! Knasigt!

Har varit med Flinga-Maja till Emelie, hon klippte klorna och jag hämtade medskicket från Ullared.

Snart kommer Marianne å hämtar transporten.


Mojje och C är riktiga tryngrisar! De sover som stockar när de kommer in, iofs inte så konstigt i den här värmen!


Imorgon kommer äntligen Ami hem, ridningen av Mojje fortsätter och lastning av Kapten Omöjlig påbörjas!

Av Andréa Bylock - 10 juli 2010 20:54

hur det känns att ha hot flashes eller klimakteriet.. illamående, yrsel, värmeslag, svettningar osv..


Av Andréa Bylock - 10 juli 2010 12:27

Idag har jag namnsdag..

Det är 4579 st som har det som tilltalsnamn (2008).

Betydelsen av namnet är lite märklig; en feminin variant av ordet Andreas som betyder "den manlige". Betyder det då att det är "den kvinnliga" eller mer "den manliga kvinnan". Det sistnämnda tror jag mer på än "den kvinnliga" haha....

Men en annan betydelse är att det betyder "kvinna". På grekiska stammar det ur "Andros" som helt enkelt bara betyder "människa".

Första spåret av namnet är från 1693.

De flesta kända "Andrea" är dock män... En prins, en furste, ett helt gäng konstnärer och fotbollsspelare.

Nog om detta!


Nu ska jag besöka centrum, för första gången på länge! Vet inte om jag ska köpa nåt, finns dock två födelsedagsbarn i min omgivning idag....


Kina- Det som kostar 225 heter Anti-Fly, vanlig hederlig flugspray. Jag menar Broms Blockerare, Heavy Shit. Luktar äckligt och gör en lite yr... haha

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards