andreavill

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Andréa Bylock - 1 juli 2010 16:03

Nu har jag inom loppet av typ en dag två par nya skor i min ägo! Ett par rosa Tretorn, lågskor och ett par röda Converse. Det ena paret på direktimport från Kina, exklusivt!

Så nu vet jag vad jag ska ha på fötterna ett tag framöver...  Om jag vore itsy bitsy more teknisk så skulle alla 23 läsare få se kort.. men ikke... Ni kan se hur de ser ut, men det är ju inte mina egna bilder..

   

de matchar just inte med varandra..


Har jobbat tidigt idag, trodde jag var en morgontrött människa men när jag väl är i skolan 5 över 6 så går dagen jättefort. Det bästa är att man kan äta frukost där i lugn och ro! Det är by far mitt bästa jobb någonsin! Igår fick jag massa kramar och idag oxå faktiskt! Lite trist att "chefen" hade räknat fel så jag jobbar sista veckan nästa vecka i stället för ytterligare 5 men så är det. Tur att mormor är givmild!!!


Vi har varit å tittat på en kille som är på sommarläger uppe på IP, han spelar alltså baseballs... Min orsak till att åka dit är uppenbarligen inte för att jag är så värst intresserad av hans tappra försök till att spela baseball utan mina intentions är mer för att ögonen ska må bra... Ida vet vad jag talar om, iofs hela Karlskoga med...


Nu har Per varit här, eller som Therre uttryckte sig "Han måste typ va Sveriges bästa hovslagare" "Jaha, varför?" svarade jag. "Han är ju med i ridsport" (Tidningen ridsport då alltså!!) Okej, det är ju inte bara, du ,Therre som mäter framgång på detta sätt utan oxå Karlskogas dressyrprinsessa!

Han tyckte jag hade skött Mojjes hovar bra! Bra för mig, bra för plånboken.

Nu står pållarna inne och väntar på att alla odjur ska försvinna. De var ute i en kvart ungefär. Mojje galopperade i 14 minuter ungefär!!


Idag var vi å "lekte" i en "djurpark" som finns i norra Karlskoga. Har varit där rätt så många gånger å ingen gång har kaninerna haft fräscht vatten eller fräscht hö i burarna. Första gången vi var där för säsongen fyllde vi till och med på vatten till djuren. Usch!!! Stackars åsnan som bara är arg hela tiden.

Jag har svårt att vara där i lukten. Bered dig Maja-Flingan på att få 20 nya kompadres!!


Nu ska jag fififunilura lite på datorn och sen åka till el stablo. C ska ridas och boxen ska skuras eftersom S förtjänar en ren och fin box nu när han har varit på kurs. Det tar på fuxkrafterna!!


Hejsvejs!

Dagens ord förresten.. är lölk... vilket är samma för mjölk och lök. Jag älskar lölk!!



Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards