andreavill

Alla inlägg under januari 2010

Av Andréa Bylock - 5 januari 2010 20:40

Igen! 54 st! Nog om detta!


Idag har det varit djävulusiskt kallt! Inte på termometern, men i min kropp! Rebecca red båda pottfiskarna, kattfiskar, spindelfiskarna, spindelkatterna eller vad vi nu kallar dom om dagarna! De är inte riktigt kloka. Har väl aldrig varit med om unghästar som är så pigga så här i början, de brukar oftast vara lite sega. Farträdda liksom, men inte M & B. Är det någon som inte vet hur jobbigt det är att springa/pulsa i knähög snö så kan ja försäkra er om att det är otroligt jobbigt! Det känns som man har feber i jackan!


 

Så här glad blev Mojje när han fick rida i gropen idag!

 

Så här fin blev Mojje när han fick rida i gropen idag!


Mockade lite snabbt hos C, hade bråttom då jag hade lektion istället för Lina vid 17. Precis kl 17 klev jag in i ridhuset! Tidsoptimisten är igång igen.

Men imorgon ska jag rida igen om det inte är tusen grader kallt! Det är faktiskt roligt, men saknar en bana att rida på!


Nu försöker jag skriva, ordbajsa, ihop nåt om en bok jag "läst". Har en till sån uppgift och ytterliggare en uppgift om ansvar och prov som ska in senast nästa torsdag!


Tänkt på på sistone:

-Proffset som förlorade 600'000 kr på en icke genomförd affär pga girighet?!

-Killen som borde byta lösenord då hans kompis vet att han är "otrogen"!


Så var det med det... Återgår nu till bokens fantastiska värld eller inte!

Ja vet Therre att de här inte va så roligt att läsa men det är tanken som räknas!

Av Andréa Bylock - 3 januari 2010 20:21

52 st läsare!! Det är helt galet!

Jag gjorde ju en lista över saker som hänt i januari med omnejd sen jag föddes.. Ska försöka mig på en lista med saker som hänt i mitt liv sen jag föddes men för det krävs feedback från mamma... Så den kommer snart!


Har jobbat idag med på ridskolan. Det är ju så bra för själen att vara där. Vi måste ha världens gladaste ridskolehästar! Prins och Snoris bara leker å leker, från 9 tills de går in från hagen halv två.

Vi red på Brinne och Mojje. När det väl var dags för Caiprinhias tur så orkade jag inte... Så imorgon får hon högsta prioritet!

Nu är jag så trött så jag orkar inte hålla ögonen öppna längre... Ska gå till sängen och njuta av att vara trött!

Hej hej

Av Andréa Bylock - 3 januari 2010 01:57

håller formen fortfarande.. Vi konstaterade att han (citat Therre): Har lite gammal hy!...?? Men han står sig rätt så bra mot alla killar i Karlskoga.. Undrar bara hur jag står mig mot alla tjejer i Hollywood?   Vi såg ju såklart Inglourious Basterds. En typisk Tarrantino film, trots att filmen är 2½ timme så visslar det bara till så är den slut. Behövs tittas på två och kanske tre gånger för att alla bitar ska falla på plats.

Ett snabbt återfall, vi åt Pizza. Men efter lite snack om Bondi-killarna kom vi på att om vi på nåt sätt gjort något bra i livet ser vi gärna att Gud belönar oss med en varsin Bondi kille för (citat Therre): Skulle vara kul att spendera nyår med sin kompisar och deras respektive!! (För det behövs kompisar och framförallt respektive)

Den där Therre var lite orolig över att hon bara är med på dåliga saker! Men sanneligen inte! Hon är väldigt rolig den där lilla människan...


Nu är klockan för mycket igen.... Jobb på ridskolan imorgon!

Red på C idag, första turen på fem veckor! Okomplicerad som vanligt! M hade ridning på gårdsplan. Brunte-Brinne red ut! Andréa sprang som en kenyan!

Av Andréa Bylock - 3 januari 2010 01:14

dagar kvar till kalaset! Jag har levt ett kvarts sekel nu! Det är häftigt och helt okej!

25 saker som hänt under mina år:

- Datorn Apple Macintosh introduceras 24 januari 1984.

- British Telecom avskaffar de klassiska röda telefonkioskerna 17 januari 1985.

- Den amerikanska rymdfärjan Challenger exploderar strax efter start den 28 januari 1986 och alla ombord omkommer.

- 15 januari 1987 begår Carl-Fredrik Algernon officiellt självmord på T-centralen, inofficiellt misstänks han mördad eftersom han anses veta för mycket om Boforsaffären.

- Första hjärttransplantationen med en svenska donator sker vid Sahlgrenska sjukhuset 14 januari 1988.

- 20 januari 1989 blir George Bush Sr president i USA, han efterträder Ronald Reagan.

- Nelson Mandela friges 11 februari, 1990, efter 27 år i fängelse.

- Operation Desert Storm inleds i Kuwaitkriget den 17 januari 1991.

- 16 januari, 1992, ges dispens till Bingolotto att börja sändas i nationell tv, enligt svensk lotterilag är denna sorts lotteri tillåten.

- 1 januari 1993 får Sverigen Europas högsta bensinpris efter en höjning med mer än 1 krona.

- Polisen griper Harry Franzén som säljer vin i sin Ica-affär i Röstånga, Skåne. Detta sker 1 januari 1994.

- Sverige blir tillsammans med Finland och Österrike medlemmar i EU 1 januari 1995

- 25 januari 1996 genomförs den sista avrättningen genom hängning i USA.

- Sveriges finansminister Erik Åsbrink oroar sig, 12 januari 1997 ,över att ett datakaos ska utbryta år 2000 så han kräver att en offentlig handlingsplan ska upprättas.

- 17 januari 1998 anklagar Paula Jones Bill Clinton för sexuella trakasserier.

- Tvångssteriliserad i Sverige får 3 februari, 1999, rätt till ersättning enligt ny lag.

- Den sista originalstrippen av Snobben publiceras 13 februari 2000 sedan seriens skapar Charles M. Schulz avlidit föregående natt.

- En elev skjuts ihjäl den 18 januari 2001 på ett gymnasium i Bromma.

- 21 januari, 2002, mördas Fadime Sahindal av sin far.

- Rymdfärjan Columbia påbörjar sitt sista uppdrag, 16 januari 2003, men kraschar 1 februari över Texas, de sju ombord omkommer.

- 18 januari, 2004, lyckas tre fångar fly från Kumlaanstalten med hjälp av en bultsax, repstege och några kumpaner med en flyktbil.

- Fabian Bengtsson, SIBA's vd, blir kidnappad 17 januari, 2005.

- NASA skickar 19 januari, 2006, iväg rymdfarkosten New Horizon som beräknas nå Pluto och Charon 2015.

- Mobilen iPhone visas upp för första gången på en mässa i Kalifornien 9 januari 2007.

- 19 februari 2008 meddelar Fidel Castro att han avgår som president på Kuba, hans yngre bror Raúl tar över.

- Barack Obama tar över efter George Bush d.y 20 januari 2009.


Allt detta har hänt under mina 25 år, inte illa pinkat!



Av Andréa Bylock - 1 januari 2010 13:38

2009 gick fruktansvärt fort.

Vintern var härlig med hopp om framtiden. Lilla Mojje kom hem, det var inte mycket med honom då. Dejtade Zeke för första gången. Maja-Flingan berikade mitt liv och gör det fortfarande.

Våren, speciellt maj, förstörde allt hopp om framtida hus & barn. Dock var Engelska A en riktig höjdare även om det var djävulisiskt svårt ibland! Caiprinhia helt underbar att rida.

Sommaren väldigt härlig, fröken Andréa-badvakt på Lonnhyttan. 4 veckors helt ledigt med PiP som avslutning.C fick en spark i huvudet och Andréa snorade på Yran.

Hösten har kännts lång och seg. Läst Engelsk Didaktik som var segt som ett gammalt tuggummi. Fick flytta om hästarna. Träffade världens gulligaste Vilhelm, första gången med magknip andra gången med ett stort leende!

Vintern kom med besked, 23 grader som kallast i Linnebäck. Caiprinhia hade långledigt pga av en sten som ville bo i hennes stråle. Mojje blev ridhäst, dock lite vinglig sådan.


Årets berg och dalbana#1: Jag själv och "det framtida hoppet", kunde inte få det bestämt förrän i juli om det skulle vara vi två eller inte. Det blev inte och i efterhand känns det som att mitt liv kan vara så mycket mer sunt nu.

Årets berg och dalbana #2: Härliga Therese som började året med en hemsk väntan som resulterade i ett befriande beslut, som sen kämpade med att hitta hästen med H, många försök senare hittade hon Pica. Livet lekte men ett sadelbesök senare och en diagnos senare känndes nog livet skit igen, livspausen varade inte länge eftersom lite spets fick hästen att sluta shaki, shaki. Nu är livet tipp topp igen och vi träffade världens gulligaste veterinär som bonus.


Årets dialog: "Hur gammal är du?" "25" "Du är den snyggaste 25åringen på Statt" "Schysst" "Ett riktigt mammakex!" Ehhumn jaha tack antar jag...??


Årets "dra en lättnandets suck": Amerikansk realia tentan hade 57 som godkänd gräns, jag hade 57! Puhh


Årets bekräftelse: 76 av 80 på Engelsk realia. Pluggade så ögonen blödde.


Årets slit: Mkt kvalar in här men det får bli när Therre och jag, på varenda tävlingdags slut, sitter å säger "aldrig mer, nästa år är inte jag med mer." Då har vi haft kvälls skiftet, morgon skiftet, lunch skiftet, em skiftet, kvälls skiftet och nästan nattskiftet! Meeen vilka två idioter är fortfarande kvar??


Årets skit#1: Många och mycket har kvaligicerat sig här men något som är skit var ju hysterin som blev när vattnet blev kontaminerat och var hände det? Jo men i Timsbron såklart! Vattnet i sjön innehåller mer coli bakterier än det vattnet som visade sig vara kontaminerat.... 

Årets skit #2: Säger som Therre, en gång var du/ni vänner men nu vill jag inte ens kalla er bekanta. Självupptagna människor med sitt eget stora ego som det viktigaste samtalsämnet känns ej som någon jag vill spendera min tid på längre. Vi har klarat oss i många år utan att ha inbördeskrig, behöver inte börja med det när vi är mer än vuxna!


Årets nykomlingar: Josefine & Peter och numera även lille Vilhelm och alla deras hästar. Synd att Nossebro är så långt bort från Karlskoga. Känner mig glad över att få ha så genuint ärliga och härliga människor i min närhet!


Årets överraskning: Grevagården 21 mars blev en lyckodag. Zeke som inte hade sett livet från den ljusa sidan blev godkänd med 41 p och bästa hingst. Peter gav upp efter veterinärchecken men Josefine och jag tyckte att vi kunde ju i alla fall rida när vi ändå bemödat oss med att åka så långt.


Årets krock: Ida får ta åt sig äran. En älg tog hon med volvon, tur hade hon! Men att ha med sig Ida eller att åka med Ida har otur med sig. Varit millimeter i från en halt älg mitt i de djupa härjedalsskogarna och ett rådjur klarade sig undan tack var högre makter.


Årets bästa biobesök: Utan tvekan The Hangover. Jag, Madde och Therre hade varit å käkat, tyckte kvällen hade mer att ge. Spontan besök på biografen resulterade i ömma skrattmuskler. Har fortfarande lite svårt att se mina medbesökare i ögonen eftersom vi förstörde deras biobesök med alldeles för högljutt skratt!


Man kan sammanfatta mitt 25e år i livet som faktiskt väldigt bra. Jag har insett vikten av vänner, att jag är en sann hästnörd som kan bli tårögd av att se sin fina bruna vän komma travandes emot sig i hagen och att fylla 26 utan man eller barn går bra.


2010 kommer bli året då jag träffar min framtida man, året då jag vinner pengar och året då jag blir snyggare.... Året då jag får tillbaka min ridmotivation och året då Caiprinhia kommer på att det är inne att åka transport!




Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards