andreavill

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Andréa Bylock - 25 januari 2010 23:11

Skulle rida på förmiddagen men drabbades av lathet... Det såg så härligt ut när de stod bredvid varandra i solen, de riktigt mös!


Åkte till skolan och man kan undra om det är filosofi jag läser....?? Matte finns i en ideal värld, en värld vi bara ser skuggor av. Matte bildas i naturen... What? Jag trodde Matte var ett sätt att jämföra vem som har mest pengar, hur långt något är eller hur fort något åker... Men vad vet jag?!


Therre och jag roadtrippade oss söderut i Närke, Till Häst och en något vimsig sadelbock. Fick med mig en Zaldi som jag ska pröva. Är det någon som har en sadel som kan tänkas passa en elefant så säg till! Vidare till Malin i Kumla. Vi bestämde utgång den 12!! Fick med mitt läppglans hem, det luktar och smakar super!! Jag gillart   


Ilade hem och trixade ihop grönsakssoppa ännu en gång, denna gjordes utan omsorg därav den något taskiga smaken och de halvklara morötterna. Note to myself: Mindre bitar av morötterna än potatisen nästa gång!!


Nu är jag nöjd för idag... Börjar ångra något att jag valde en tidig grupp då 8.15 är lite väl tidigt... Men man är färdig tidig å andra  sidan.


Jag bildade mig själv lite på kvällen med att titta på ett program på våra statligt underhållna kanaler om laxar och vilken tur att jag inte äter fisk mer än de små fiskpinnarna som egentligen inte borde räknas som fisk! Det var äckligt att se hur de matade laxen med pellets och att allt bajs som de bajsade ut gjorde stränderna alldeles förstörda! De till och med anpassar mängden karotin i fodret efter vart laxen sen ska eftersom olika länder vill ha olika nyans på köttet.... Industri!


Såg även att de under andra världskriget hade hundar med sprängladdningar på som de skickade ut och sen detonerade! Idag har vi en bättre lösning på problemet....


En liten tanke bara... Det får ingen effekt att "skriva ner någon" när den personen redan "outat" sitt problem..

Och en sista fundering; Vilka smyger i skogen??

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards