andreavill

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Andréa Bylock - 22 januari 2010 22:46

Idag var väl vad som kan kallas en vanlig dag! Lite häst, lite mamma tid och lite kompis tid. Dock ingen plugga-tid. Det är dåligt!!

Bättring på de...


En liten idé har ploppat upp i mitt huvud! Ska jag visa Mojje på treårsteste....?? Kanske? Men då måste vi lösa hoppa lite till och träna upp hans kondis mycket mer!

Örebro eller Karlstad som visningsplats? Vem ska rida om inte jag gör det? Vem hjälper mig med löshoppningen? Många frågor!! Här är mitt minsta problem faktiskt lastningen. Haha, ibland känner jag mig lite bitter över det faktum att lilla C inte går på transporten.


Hovslagarräkningen kom.. Han försökte snuva mig på 16 brodd den rackarn!!

Av Andréa Bylock - 22 januari 2010 22:28

Okej man är oskyldig till motsatsen är bevisad men... Iofs är han faktiskt dömt, visserligen bara till dagsböter... Dagsböter som han kör in på ett kvarts lopp om det är en dålig dag... Utsedd till årets tränare? Kanske att travsporten och fröken Haya har liknande värderingar angående vilka metoder som ska vara tillåtna. Gården i Florida är som ett ess i rockärmen om konsekvenserna i Sverige visar sig bli stora.Hade det inte varit bra att "svenska travsport" visat att osportsligt uppförande är något som verkligen inte tolereras. Han skulle inte ens blivit nominerad.

En annan märklig incident var att Frank Anderssons häst blev årets 3 åring. Märkligt i det avseendet att Frank Andersson inte äger något enligt Kronofogden. Märkligt att förre tränaren vägrade gå upp på scenen utan satt kvar vid sitt bord och tjurade som en barnrumpa.

Tur att travsporten behåller sin image som en sport där fuffel och båg är gemene mans bästis och att hästen är ett redskap, med samma värde som en Ikea soffa. Nu finns det undantag här oxå som i alla fall....


Fast Åke, om du nu inte använder den där grisfösaren kan jag gärna låna den ett tag, har en istadig häst som inte vill gå på transporten...



Av Andréa Bylock - 22 januari 2010 09:12

Det är dock inte så tidigt för gemene man, de flesta har ju hunnit jobba både en och två timmar. Men som student så finns och behövs inga rutiner. Mina hållpunkter i livet består av hästfodringar och tv-program men ibland även föreläsningstider och seminarieträffar. Om du frågar mig ett rätt så behagligt liv, kan förstå att visa bara fortsätter att plocka högskolepoäng. De vill helt enkelt inte in i "det vanliga livet" och de rutiner som hör till.


Fodrade hästarna i morse. Det är "morgonstund har guld i mund" som gäller då. Hästarna verkar fridfulla och ingen stress. De går så stilla (undantaget Joppe) ut i hagen och efter lite runtvalsande så ställer de sig vid en höhög och njuter. Hur kan hö fortfarande vara så gott efter så många år....?

Att fodra hästarna och sen komma hem och sova är helt underbart. Man sover som en baby. Helst ska man ha varit i stallet tidigt, inte senare än sju för att "natt-sömnen" ska komma tillbaka.


Efter min morgonrutin; Bondi Beach så ska jag gå en sväng med Mojje. Han kommer lite i andra hand hela tiden. Han är mitt dåliga samvete. Den andra är för tillfället väldigt rolig att rida på. Okej, det går väl inte skitbra alla dagar men nästan! Ska rida samma väg som igår då underlaget var perfekt då farbror Bernt skrapat bort snömodden som låg uppe på.


Snart snart är det Scandinavium. Innan det ska jag till tandläkaren... Nåt nytt påhitt från hennes sida är att jag ska komma en gång i halvåret i stället?! Högkostnadsskydd snarast!


There is no love sincerer than the love of food.

George Bernard Shaw, (1856-1950)

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards