andreavill

Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

2009 års sammanfattning

Av Andréa Bylock - 1 januari 2010 13:38

2009 gick fruktansvärt fort.

Vintern var härlig med hopp om framtiden. Lilla Mojje kom hem, det var inte mycket med honom då. Dejtade Zeke för första gången. Maja-Flingan berikade mitt liv och gör det fortfarande.

Våren, speciellt maj, förstörde allt hopp om framtida hus & barn. Dock var Engelska A en riktig höjdare även om det var djävulisiskt svårt ibland! Caiprinhia helt underbar att rida.

Sommaren väldigt härlig, fröken Andréa-badvakt på Lonnhyttan. 4 veckors helt ledigt med PiP som avslutning.C fick en spark i huvudet och Andréa snorade på Yran.

Hösten har kännts lång och seg. Läst Engelsk Didaktik som var segt som ett gammalt tuggummi. Fick flytta om hästarna. Träffade världens gulligaste Vilhelm, första gången med magknip andra gången med ett stort leende!

Vintern kom med besked, 23 grader som kallast i Linnebäck. Caiprinhia hade långledigt pga av en sten som ville bo i hennes stråle. Mojje blev ridhäst, dock lite vinglig sådan.


Årets berg och dalbana#1: Jag själv och "det framtida hoppet", kunde inte få det bestämt förrän i juli om det skulle vara vi två eller inte. Det blev inte och i efterhand känns det som att mitt liv kan vara så mycket mer sunt nu.

Årets berg och dalbana #2: Härliga Therese som började året med en hemsk väntan som resulterade i ett befriande beslut, som sen kämpade med att hitta hästen med H, många försök senare hittade hon Pica. Livet lekte men ett sadelbesök senare och en diagnos senare känndes nog livet skit igen, livspausen varade inte länge eftersom lite spets fick hästen att sluta shaki, shaki. Nu är livet tipp topp igen och vi träffade världens gulligaste veterinär som bonus.


Årets dialog: "Hur gammal är du?" "25" "Du är den snyggaste 25åringen på Statt" "Schysst" "Ett riktigt mammakex!" Ehhumn jaha tack antar jag...??


Årets "dra en lättnandets suck": Amerikansk realia tentan hade 57 som godkänd gräns, jag hade 57! Puhh


Årets bekräftelse: 76 av 80 på Engelsk realia. Pluggade så ögonen blödde.


Årets slit: Mkt kvalar in här men det får bli när Therre och jag, på varenda tävlingdags slut, sitter å säger "aldrig mer, nästa år är inte jag med mer." Då har vi haft kvälls skiftet, morgon skiftet, lunch skiftet, em skiftet, kvälls skiftet och nästan nattskiftet! Meeen vilka två idioter är fortfarande kvar??


Årets skit#1: Många och mycket har kvaligicerat sig här men något som är skit var ju hysterin som blev när vattnet blev kontaminerat och var hände det? Jo men i Timsbron såklart! Vattnet i sjön innehåller mer coli bakterier än det vattnet som visade sig vara kontaminerat.... 

Årets skit #2: Säger som Therre, en gång var du/ni vänner men nu vill jag inte ens kalla er bekanta. Självupptagna människor med sitt eget stora ego som det viktigaste samtalsämnet känns ej som någon jag vill spendera min tid på längre. Vi har klarat oss i många år utan att ha inbördeskrig, behöver inte börja med det när vi är mer än vuxna!


Årets nykomlingar: Josefine & Peter och numera även lille Vilhelm och alla deras hästar. Synd att Nossebro är så långt bort från Karlskoga. Känner mig glad över att få ha så genuint ärliga och härliga människor i min närhet!


Årets överraskning: Grevagården 21 mars blev en lyckodag. Zeke som inte hade sett livet från den ljusa sidan blev godkänd med 41 p och bästa hingst. Peter gav upp efter veterinärchecken men Josefine och jag tyckte att vi kunde ju i alla fall rida när vi ändå bemödat oss med att åka så långt.


Årets krock: Ida får ta åt sig äran. En älg tog hon med volvon, tur hade hon! Men att ha med sig Ida eller att åka med Ida har otur med sig. Varit millimeter i från en halt älg mitt i de djupa härjedalsskogarna och ett rådjur klarade sig undan tack var högre makter.


Årets bästa biobesök: Utan tvekan The Hangover. Jag, Madde och Therre hade varit å käkat, tyckte kvällen hade mer att ge. Spontan besök på biografen resulterade i ömma skrattmuskler. Har fortfarande lite svårt att se mina medbesökare i ögonen eftersom vi förstörde deras biobesök med alldeles för högljutt skratt!


Man kan sammanfatta mitt 25e år i livet som faktiskt väldigt bra. Jag har insett vikten av vänner, att jag är en sann hästnörd som kan bli tårögd av att se sin fina bruna vän komma travandes emot sig i hagen och att fylla 26 utan man eller barn går bra.


2010 kommer bli året då jag träffar min framtida man, året då jag vinner pengar och året då jag blir snyggare.... Året då jag får tillbaka min ridmotivation och året då Caiprinhia kommer på att det är inne att åka transport!




 
 
Ingen bild

sussi

2 januari 2010 12:05

Kul att læsa om ditt liv, det kommande livet oxå =)

 
Therre

Therre

2 januari 2010 13:19

Känns bra att jag finns med på nästan alla "dåliga" punkter och endast en bra :) Vilket toppen år jag måste ha haft!
Maj var min bästa och maj var din sämsta, eller är det maj i två benämningar?
Otroligt bra årskrönika!

http://therre.bloggagratis.se

 
Pillan

Pillan

3 januari 2010 12:36

Bra skrivet, det verkar ha varit ett händelsefullt år! God fortsättning på det nya året, och grattis i förskott förstås!

http://pillanp.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andréa Bylock - 30 april 2012 08:56


Här har det varit tystare än tystast väldigt länge.. Bloggen är väl det stället där jag tillämpar: har jag inget bra att säga så är jag hellre tyst.. Kanske en devis jag borde applicera på mit IRL-liv?! Kanske har det varit tyst eftersom det just i...

Av Andréa Bylock - 6 april 2012 00:11

Påsken firas ju till minne av a) judarnas uttåg ur Egypten (om du är jude) annars b) Jesus död och uppståndelse (om du är kristen) eller faktiskt även c) du är hästnörd och tror att vi har en högtid som matchar med Påskhoppnigarna. Det är ju omtvista...

Av Andréa Bylock - 2 april 2012 11:29

Idag, den stora dagen då allt ska göras inleds med jäkla huvudvärk! Trots Geisha och soffmysh har den inte försvunnit. Med en tablett och lite städ då kanske?! Har städhets... Slänga, sortera och flytta runt! Dano ska få lite nya prylar i sina contai...

Av Andréa Bylock - 1 april 2012 00:00

Om ni lyssnar på MP i  P3 så hänger ni med på rubriken!   Dagen har bjudit på massor av aktiviteter! Först lite mockning som gick sådär eftersom röva var lite stel och inte alls nöjd med att ha byxor som skavde. Men efter lite uppvärmning var j...

Av Andréa Bylock - 30 mars 2012 22:22


Det händer så mycket knasiga grejer i mitt liv! Saker som medan de händer väcker tanken: är det på riktigt eller är det en dröm?! Mitt livs första casting har genomförts.. Vill dock inte säga så mycket förän jag vet mer... Har inget med hästar att ...

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards