andreavill

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Andréa Bylock - 14 september 2010 21:31

Ingen mjukstart här inte, trots måndag!


Skola och genomgång av boken.... De där så kallade "kamraterna" i klassen har just passerat minusstrecket...

Vi satt i ett klassrum. Totalt 12, varav två på bakre raden.. Vilka då? Jo Andréa och Susann såklart... Sen skulle vi dela in oss i grupper om 4-5 i varje.. Då tänker ni kanske logisk matte 4 st i 3 grupper men ack så fel.. Det blev visserligen 3 grupper men 5 st i 2 och jag och Susann i en...

Det spelar ingen roll så men det känns ruttet att inte ens blivande lärare kan öppna sinnet och tänka att oj då nu blev det lite ojämnt här... Hoppas mina barn, som jag inte har ännu, får någon annan som lärare än dessa...


Åkte från skolan vid tre och hade massage kl fem så jag ville liksom inte åka hem så jag svängde för Herrgårdsvägen och alla M. Det var härligt enda in i själen att träffa de barnen igen. Molly var lite skeptisk men en som var på hugget direkt med bilar och pistoler var Mio. Han körde fullt ös med både bilar och pistolskjutande.. Innan jag skulle gå tog han fram gitarren och drog av "mamma ska vi leka"! Milda är liksom "flytta hemifrån"-redo känns det som!!


Massagen var inte lika skön idag... Hon drog i mina senor så dom är lite mindre fast nu! Blir helt trött och täppt i näsan... Vi pratade lite häst och hon gav mig många råd om hur jag kan göra på mina djur!


Fort hem för att mötas av en bråkig och dum ponny! Han var jättebesvärlig idag! Savanne hamnade återigen på minus... Natali Truls var med upp, roligt å se de gamla stalltjejerna ibland!

Mojje fick skrubb!!

Sen de andra två, A fick en promenad! Snällare häst får man leta efter; trots en sko och skumt ute gick hon fortare och mer villigt än C med 4 skor och sulor fram! Märkligt!

Upptäckte ett lite sår på hasen på A, tvättt å salva så blir hon som ny imorgon.. Inte för att jag är vaken nog vid morgonfodring för att ens avgöra om de har puls men ändock!


Nu ska jag få äta och sen ska jag får göra vad jag vill! Hej!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards