andreavill

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Andréa Bylock - 3 september 2010 21:42

Jag kommer på måndag gå raka vägen till polisen på måndag å polisanmäla den här förfärliga stölden jag blivit utsatt för.


Dagen har i stor utsträckning bestått av snorande och snörvlande.

Har ridit på C som var fortsatt stel och ojämn, lite vild för en stubbe var precis i anfallsläge!


Ätit mig mätt och väntar på natten...






Av Andréa Bylock - 3 september 2010 00:06

Till den person som numera innehar ett par Back on Track paddar, värde ca 500 kr. Det måste ha känts som en lyckträff när du gick förbi torkrummet å såg dom hänga där.. Alldeles ensamma... Eller iofs, de hängde mellan gröna stora paddar och vita små paddar men ändå.. Det man hittar får man, säger ju talesättet.

Nu kommer en radda med varför just denna stölden var extra olycksam.

- Jag verkligen försäkrade Hanna, ägaren till sakern att det var säkert att låta dom va kvar där. Alltså nästintill idiotförklarade henne när hon frågade om inte sakerna kunde blir stulna... Fel fel fel av mig.

- Jag är en fattig studen så att köpa nya till Hanna, vilket jag såklart gör, är typ 1/16 av min månatliga inkomst.. Eller två veckors mat för mig eftersom min kost numera består av Göteborgs Rån och Bonjour Vitlöks-Ost och en å annan påse chips.

- De var inte ens tvättade och jag hoppas att allsköns bakterier och kvarkhosta och Spanskasjukan-basselusker hamnar på din häst...

- Den som har stulit dom kommer få extra svårt att använda dom eftersom jag har hökögon och bra minne =P. Dessutom kommer jag kräva kvitto när jag, nästa gång, ser någon med såna här paddar!


Så där nu kanske jag har gaggat klart om detta just nu.. Men jag tillåter mig själv att älta det här i all evighet!


Lite roligare saker nu då!

Har ridit på C en sväng idag... Jag tyckte det kändes bra och mjukt i munnen fast lite stelt i kroppen... På henne alltså.. Jag själv är "pure perfection"!

Vi invigde Maddes fina Lamicell schabrak, jag i jeans och snornäsa. C i bruna eskadronskydd och tonårshumör på topp!!

Kvällen avslutades med arnika på det stela.

Ännu mer avslut i Källmo med äppelkaka med kardemumma glasyr. Det var svårt att säga vad det var men det var gott. Jag gissade på svartpeppar som ju var fel. Hunden Penny var på hugget!


Skolan bjöd på exkursion i skogen.. Alla möjliga träd skulle hittas och namnges.. Tillslut blandades Ask, Alm, Sälg, Vide, Klibbal och blev Klibbalm, rask, hälj och jag vet inte gud vad mer för knasiga namn.. På tisdag ska vi dugga på fåglar, träd, mossor & lavar.

Morgondagen ger mig personalmöte på ridskolan, ridning, fix i stallet. Och kanske mys...

Tack mamma du kan sluta läsa nu...







Jag fick trösta mig med ett fint täcke i dag hos Degerfors Värme & Foder..

Schockemöhle ridtäcke i fingrön. 300 kr, det är gratis nästan.. Så om jag inte äter Bonjour på sju dagar då går det ihop sig =) Typ!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards