andreavill

Alla inlägg under mars 2010

Av Andréa Bylock - 10 mars 2010 22:17

Dagen har gått som snabbt!! Promenerade med Mojje, han är lite som en sakletare och det han hittar det äter han! Idag hittade han löv och pinnar. Vi gick till och med på grus, ni vet det som finns längst längst under snön.Skyndade mig upp till Caiprinhia och red en snabbis. Syftet var att rasta henne och det lyckades. Först vill hon inte aldrig någonsin galoppera höger galopp sen idag ville hon bara höger... Crazydriving horse!

Ilade mig hem för att göra mig iordning för massage.. Ni vet, raka benen och tvåla sig ordentligt! Jätteskönt som inte alls gjorde ont.. Vissa "skelett" som jag hade på ryggen var visst inte skelett utan väldigt stela muskler.. Fick två stretchövningar som jag ska göra varje dag! Meen vet ni hur min kvällsritual skulle se ut om ja gjorde allt...??

- Skölja näsan med saltvatten

- Ta kortison-nässpray

- Tandtråda tänderna

- Borsta tänderna

- Fluxa tänderna

- Tvätta ansiktet

- Smörja ansiktet, armbågarna och händerna

- Ta två flourtabletter

Och nu dessutom stretcha! Alltså jag hinner verkligen inte med. Får höra av mig till televisionen å höra om programmen de kör kl. 21 kan flyttas till 20 då jag börjar leva ett ickestudent liv!

Alltså nu gör jag inte dessa saker varje dag, förutom flourtabletterna och tandborstningen, utan bara när andan faller på!


Sen var jag till ridskolan för att vara standin eller standby!?

Den första gruppen var en riktig glädjespridar grupp..!! Lilla barnets kommentar när jag säger att jag kan kasta upp henne... "-Jag väger kilon, bara så att du vet!"

Sista gruppen har verkligen gjort framsteg sedan sist! Dessutom fick jag springa med barnen i galopp! Hur var det konditionen?? Vilken??

Åkte tillbaka till stallet för tredje gången för idag, skulle kolla om jag fyllde vatten och göra en höpåse till C. Hon var inte så pratsam så jag tänkte skrubba lite på Indra med grepen. Men det är inte alla hästar som är vana att bli krattade på ryggen när våren närmar sig! Trodde tjugefemåringen skulle hoppa ut, men efter lite list och lur så kom hon på att den var galet skönt!

Fick komma hem och se på Grey's. Ville äta något sött men det fanns inget... Uppfinn något gudomligt gott som faktiskt är galet nyttigt!!


Nu natten med lite Dr Drew och saxgalningar!

Av Andréa Bylock - 10 mars 2010 09:08

CougarTown igår var bra för mina skrattmuskler!! Haha....


Ridskolan hade tävling i dressyr i helgen och jag vet inte om det är för att det är ponnysar eller tjejer med hormoner i uppror men jag blir så trött och tänker att aldrig mer en ponnytävling när jag sitter där i sekretariatet och hör alla konstiga bortförklaringar om dittan och dattan!!

- Man bör inte stå och gaffla om att man fick dåliga poäng... Som alltid; orättvist bedömd blablabla... Det är en bedömningssport!

Men värst är när mamman ska förklara sig i sekretariatet varför procenten bara va dryga 60... Ja kanske för att hon red som skit...?! Okej det är bara "barn" och jag är "vuxen" men va fan då får väl de vuxna runt omkring vara med och styra vad som kommer ut...

Spännande när ponnyn ev. byts mot storhäst!


Sen gillar jag "flickan" som åkt långt för hon "visste" att man fick tävla ponny när man var 19...

Lider alla ponnytjejer av dyslexi?? Det mesta går att läsa sig till... (säger den akademiskt läströtta?!)

Det är egentligen mest synd om henne eftersom hon blir så stärkt i sin tro att detta är rätt sätt att göra! För att behålla sin heder så hade det bästa bara kanske varit att vara glad över att man har en fin så ponny och verkligen försöka ta till sig vad som står på protokollet.


Okej blablabla...

Har hittills idag släppt ut hästarna och nu väntar jag på lillebror som ska komma å hämta bilen! Han ska minsann få åka till Örebro och käka god mat på Kinamuren, själv får jag Polarkaka med ost om jag har tur!


Ska rida sen/snart... Och sen ska Mojje få hänga med ut om det inte är för halkigt! Massage och sen jobb!! Somnar gott ikväll igen...








Av Andréa Bylock - 9 mars 2010 20:25

Malin Å... jag har minsann kollat flera gånger i hyllan!! Det fanns inget kexpaket!! Men idag kanske det fanns... =)


Har idag varit ridfröken och snackat mycket mycket skit om antagligen de personer som tror sig vara föremål för skitsnack! Spot on!

Försöker läsa en bok om matte på engelska.. jag hoppas och tror att den är bra. Therre får läsa mycket mer roliga böcker om puberteten å så!!

Nu blir det tacogratänäng!

Men har snöat in på bakpotatis den här veckan/perioden!!


Dagens tips   

Cheesecake som inte alls är nyttig, men väldigt snabb och god!

För 2 pers (eller en Andréa)

100g cream cheese

½ dl creme fraiche

½ dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

Blanda allt och varva i en skål med ca 4 digestivekex och hallon!! Jag lät mina kex och klet stå i kylen 1 timma innan jag smaskade i mig allt, utan minsta dåliga samvete!!


Snart kommer Maddelutt hem! Det blir finemang!

Av Andréa Bylock - 9 mars 2010 12:07

Ica har tydligen missat att Ballerina Kladdkaka är slut!! Men våra europeiska vänner Lidl hade en hel pall i mittgången! Bra gjort!! Så där finns det, i alla fall i metro-Karlskoga!!

Av Andréa Bylock - 8 mars 2010 19:31

Dagen har gått fort! Redan halv åtta hos mig =)


Lite snabb uppdatering ang. helgen kommer nu:

Lördagen spenderades på Botorp, vi skulle ju inte hjälpa till men så blev det i alla fall!! Med vi menar jag Therre and I! Knoppade man, letade i TR osv osv.....

Sen red vi, med vi menar jag Rebecca, på Brinne som skötte sig först väldigt dåligt tills vi kom på att vi, med vi menar jag Rebbecca and I, kunde se hur ridbanan var. Den mängd snö som förväntades var mer än den mängd som upplevdes! Brinne-gris fick springa sig svettig! Mitt hämndbehov har väl aldrig varit så tillfredställt som då!

Jag bestämde att Mojje inte behövde motioneras, inte för att han var på något sätt trött utan för att matte inte orkade med den dysfunktionella tonåringen en dag till! Och då menar jag hästen och inte den faktiskta tonåringen

Caiprinhia fick oxå en lugn dag, matte var helt enkelt för svag! Hem och vila för att sen åka till Woodys för lite käk! Nu kommer jag på att jag nog redan skrivit det här.. Note to self: läs igenom bloggen lite snibbsnabbt innan du börjar på ett nytt inlägg!

De var i alla fall väldans gott!!

Söndagen då... sovmornade mig till tio, elva var det hoppning med tjejerna! De kämpar på så fint med sina inte alltid lätta ponnisar!!

Ilfartade mig hem för att vakta Rebecca när hon red på Brinne och sen på Mojje. Båda småkottarna skötte sig fint! Glad matte kunde därefter inta lite tråkig havregrynsgröt, med alldeles för mycket äppelmos innan hon styrde bensinslukaren till Boviken. Caiprinhia premiärade sig en uteritt som solist! Skötte sig prima!

   

Sen växla hästar och göra Joppe beredd för Botorp! Han var redan pälsglansad och fin!! Red ett dressyrpass, med tortyrlånga stigläder.... Galoppen är vår bästa gångart.. Kommer passa oss bra den dagen då vi ska komponera vårt kürprogram, men än så länge så är det väl bara att nöta på med jäkla trav och mellanskritt inför L:B3 debuten!!

När vi väl var tillbaka i stallet kände jag mig svag... Inser lite fint att "Mr Migrän" är på påhälsning! Skyndar mig till Kronis för Fanta och en Margerita med annanas och snabbt hem!! Halv tio somnade jag som ett barn och vaknade inte förrän tolv timmar senare....

Har idag varit runt med mormor och sen beställde jag klipptid. Fick med mig en jacka hem, en fint klargrön regnjacka från Didriksson så nu kan vårens regn komma!!


Red sen på söta gulliga C... Samma runda som igår, och det var lite läskigare för det var sparkar, hundar och skidåkare på vägen! Men är man en spejare så är man!

Rebecca frågade mig häromdagen om Caiprinhia på nåt sätt i ridningen var lik sin mamma... Nu vet jag!! De ska glo lika mycket när man rider!! Så där så man blir lite smått irriterad!!

Väldigt fin dag med sol och vårdoft!


Imorgon är det inte så härlig skola vid inte så härliga kl 8.15 Jag gillart inte.. men det är ändå tusen gånger bättre än 13.15-15, förstör en hel dag! Så på onsdag får jag massage vid 15 så då får uni klara sig utan mig!!


Läste havrepappas härliga blogg..Rubriken "Det är så känsligt med ponny". Folk blir helt vilda och kommentarerna osar försvarsställning!!


Det är nog för mig för idag!!

Josefine... jag saknar dig!!  Hoppas slädturen var härlig och lille V-killen var nöjd med spansk pasta?! Några Ballerina Kladdkaka hoppas jag han fick i alla fall!!

Av Andréa Bylock - 6 mars 2010 23:18

Var finns det logiska i att man är trött realtivt tidigt på helgen och är kvällspigg som en hamster på veckorna. Jag är ju liksom student så mina veckor/helger flyter i varann. Men ändå är det så typiskt! Hade det varit en torsdag hade jag kollat på That's 70's Show och sen Mash innan jag ens funderade på att sova.. Nu när det är lördag är jag trött redan vid halv tio!

Slutsats: Jag kommer aldrig att klara ett vanligt jobb eftersom jag inte har vett att somna före tolv!! Skulle dock klara av att ha ett på helgen....

Fundelering: Jag tror att helgen bestämdes att den just skulle vara som den är eftersom man märkte att folk blev trötta på fredag kvällen å då bestämde man att då kan man få vila sig i två dagar så man är lagomt pigg tills jobbet börjar igen... Typiskt!


Har ätit på "nya" Woodys ikväll! Väldigt god mat, mycket mat! Väldigt hög mys-faktor! Inga i min "unga!?! ålder där men ändock!!


Av Andréa Bylock - 5 mars 2010 22:05

Jag är inte kräsen, jag är smart och ekonomisk! Nu köpte jag ett paket Ballerina Kladdkaka i tisdags. Och det tog ju slut typ på tisdagen. Köpte ett nytt torsdag och det tog ju slut typ på torsdagen... Förstår ni hur mycket pengar det hade varit om jag hade prövat rysk kaviar och gillat det....

När jag kommer på att jag vill äta något så gör jag det tills det inte längre är gott.. En vecka med ris och Mangoraja är inte ovanligt, mina dagar med soppa har ni hört talats om, det är ju inte heller så att jag gör ett storkok på måndagen och sen äter av det för matlådor har jag väldigt svårt för! Den längsta perioden var typ 1½ månad, det var 2004 i Schweiz. Jag åt toast... toast... toast... toast! Två gånger om dagen, fem stycken om dagen i 1½månad! Alltså ca 225 toast, som ger 500 brödskivor, 500 skinkskivor och 500 ostfyrkanter och jag vet inte hur mycket senap... Eller jag måste erkänna att ibland åt jag bakad potatis med gräddfil och gräslök....Men det tog flera år innan jag kände mig bekväm runt ett toastjärn... Åh lukten ska vi inte tala om....


Idag har vi ridit på Mojje och Brinne! Brinnevar väldigt bra idag. Mojje däremot behöver utredas... Utredas för socioemtionella störningar eller något annat. Botemedlet kanske är elchocker! Han ser ut som fan i munnen just nu...Kan kanske vara därför som han är galen Allan i dalen!

 

Kolla in den nedre framtanden som är till höger. Sitter lite löst...


Var på bilskolan sen och jag stör mig mycket på de frågorna där stereotyper representeras... "Vad är vanligast om kvinnor i trafiken?" Rätt svar är "De kör med defensivt än män!" Jaha så så är det alltså, men ge mig det jäkla BE-kortet på en gång då!!

Åkte till Lonnhyttan för att hämta mina kära tofflor... Träffade de flesta härliga barnen! Kajsa hade lärt sig matte! 

Dagens osmartaste avslöjande!: Lille S och lille J sitter en bit bort från fröknarna, jag går dit för att säga hej då. Då har dom en stor "is-sten" och då frågar jag vad de gör med den? Då säger lille S att de slickar på den, jag säger då att det är ju inte så bra för det är smuts i den. Lille S säger att då får man maskar... Alltså är det införstådda med hela händelseförloppet med att äta snö.....   Lille S säger efter nån minut att jag ska gå därifrån... Jag frågar varför? Han säger; för att vi vill slicka på isen... haha! Sköna kids, de vet att det de vill göra inte är okej för fröknarna så om man bara kan få fröken att gå så går det bra!!

En annan bra kommentar är lille J, han leker med hästarna å så frågar fröken hur det går med hästarna. Han svarar då att han inte har alla hästarna hemma... Hur gulligt som helst!!


Red sen på Caiprinhia, helt okej idag faktiskt. Underlaget på vägen är dåligt nu så man får rida i hjulspåret.. Inte så enkelt med en häst som är lika bred som hela bilen!! Red sen på Joppe å det gick inget inget bra!! Alls! Men på söndag blir det ridhus så då får vi se om vi kan trimma lite....


Nej men då har jag väl sagt allt...


Gillade Felix Herngrens kommentar när Mia ville ha Vanilj youghurt med Hjortron och Mandarin... Det finns med hjortron och guatemala... haha!! Guarana menade han, men det är ju så det känns i affären.. Litchi, Phitaya, Sharon osv osv...

Av Andréa Bylock - 5 mars 2010 10:03

Alltså otrogen skulle jag väl inte vilja kalla det, flexibel i sinnet kanske!!


Jag är kär! I Oskar Linnros, eller i alla fall känslan som hans låt "Ack Sundbyberg" ger mig... "Jag blev full å gick runt med stillett för din skull" men även "så ung och så lojal" eller "då när försommarn kom över grå kaupschong". 

Lyssna på tuben.......


Nu kom Becca så nu ska vi rida, eller hon ska rida och jag går bredvid och bestämmer!


Hejhej

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards