andreavill

Alla inlägg under mars 2010

Av Andréa Bylock - 17 mars 2010 22:23

är mitt projekt nu... ska sammanfatta en tunn bok på 3-4 sidor... trist att jag är klar nu, 1½ sida. Slutsats: jag måste ordbajsa i 1½ sida till minst.....


MVG

Av Andréa Bylock - 16 mars 2010 21:23

Har fått MVG på träningen ikväll!! Jag var duktig och jag kände mig duktig! Den känslan som är nu är hunger, svaghet och nöjdhet!!??

Joppe gick så fint och han jobbade så himla bra, Anna-ägaren var jättenöjd och det känns skönt! Anna-tränare var oxå nöjd och hjälpte mig att hitta en bra känslan inför vår debut på tävlingsbanan!! Å de kanske blir en påskis oxå om inte Jenny ska...


Caiprinhia var avundsjuk! Och så hade hon skrubbat hela rumpan så den var som rock n'roll! Mojje fick nu ren bädd i sin box och en snabbgroomning!!


Andréa får nu makaroner i stuvning och bacon! Kanske cheesecake om jag orkar!


Josefine!! Såklart cheesecaken kommer att transporteras till Skövde på bästa möjliga sätt!


Fortsatt meningslös skolgång!! Pinsamt är det ord jag vill använda mig av! Ingen vill diskutera förutom Jonas... å kanske lite Lisa...Å jag förstås!


Imorgon klippning och ridning! Skönt att fixa till frillan!

Bananlikör ska inhandlas =)

Av Andréa Bylock - 16 mars 2010 09:43

inte ångest för att jag äter... (borde ha lite mer sån) utan ångest för vad jag ska äta!! Är annars en avslappnad person som tar dagen som den kommer men med mat så är jag svår!

Vill ju helst äta kinamat idag men tror inte det kommer bli så...

Har i alla fall mockat klart till djuren och är laddad inför Anna träningen ikväll!!

Av Andréa Bylock - 15 mars 2010 16:45

står i kylen och väntar på mig... det blir mitt mellanmål idag!!


Har varit i skolan och haft den absolut onödigaste av alla föreläsningar hittills... Om stjärnors relation till varandra!! Det är alltså matte på universtitetsnivå vi pratar om!


Av Andréa Bylock - 14 mars 2010 19:47

har det varit idag. Morgonmockning med Therre på ridskolan. Gick fint, var lite Mulle Meck och fixade en grep, lite sand och flytt av ett gödselband!

Åkte hem och vaktade Rebecca när hon red på småkottarna! Det gick oxå fint, Mojje var lugn och fin trots tandlossning och hårfällning!

Sen var det Joppes tur, han fick en ridtur i solen. Han jobbade på bra, massa galopp och det passar han och mig bra!

Ridskolan igen vid 16 för lite hoppning med Angie och Lovisa. Gick oxå alldeles finfint!

Möte efter det, inte så roligt innehåll men nödvändigt!


Dagen gick i raskt tempo men ändå flera harmoniska stunder, Andréa höll sig på bra humör.


Nu ska C få sig en liten pysselstund. Det är synd om henne då hon brunstar och fäller samtidigt! Då är det okej att vara liten ibland!

Jag gjorde iordning lite linfrö till J & C för det gör nog gott för deras magar! Hoppas J äter...


Tjockt med skola hela veckan. Men om två veckor börjar svenska kurserna å då blir det väl just inge lugnare...


Hej hej

Av Andréa Bylock - 12 mars 2010 20:59

Kanin fick total make over... Eller på korrekt svenska städad bur, nytt fint hö, fräscht vatten, dammsögen matta och mat i matskålen! Kanske festar till det med en morot och några Havre Fras!?!


Har haft lång dag idag, skola imorse. Åhh ja det är fortfarande meningslöst!! Sen Lonnhyttan från 11 till 17. Det är ju märkligt att man lär sig mer av de timmarna än flera seminarier....??

På väg hem så stod Ami å väntade på bussen, hon fick såklart åka med. Roligt att prata med henne om allt och ingenting!


Upp nästan direkt till C och fixade, snälla Raija hade redan mockat! Börjar bli bortskämd med det nu!  
Ridskolan nästa, mötte M&M på vägen, inte driekt klädda för vinter och den ena är dessutom sjuk!! Mamman i mig kom fram så jag skutsade hem dom så de slapp gå!


Therre och jag "lekte" elektriker, med bravur för nu är det fullt ös med musik i gamla ridhuset!

Sen fick man åka och köpa sig sallad, så det är det jag sitter å väntar på nu... Ja alltså att en australiensare ska knacka på å be om att få skära lite grönsaker...


Jag vet inte hur mycket ni, mina kära trogna läsare, lyssnar på P3's nyheter men där kunde man idag höra på att Sverige hade röstat om att morden på armenier och andra kristna i Turkiet skulle betraktas som folkmord. Detta skedde alltså 1915. Märkligt, är känslan som infinner sig, är det verkligen Sveriges riksdag som ska besluta om detta 100 år senare...


Ja så är det! Ingen Hoppo än så jag går väl å fixar min egen jäkla sallad nu då!

Av Andréa Bylock - 11 mars 2010 20:39

öser på med inlägg! Helt galet!


Red på C idag, det gick fint. Ro i själen trots stirrhjärna!

Red på J idag, det gick allt annat än fint! Blir förbannad på sadeln, på underlaget och mig själv!! Som det känns nu ingen tävling och det är ju bara bra för ryktena säger att domaren ändå bara dömer ner en.. Tur att det finns så många staketdomare!!


Imorgon jäkla seminarium! Mest meningslösa kursen hittills! Ger mig inget!

Nu bakad potte OFC och sen Crim Minds....Och om det hade varit en bra torsdag Fringe men nu får man hänga med Crazy Ramsay på äventyr....


Av Andréa Bylock - 11 mars 2010 15:09

Var på kronhallen och den onyttigaste påsen på länge blev det!! Ballerina gånger två, cream cheese till raspberry cheesecakedream!! Och den nya Geisha, men den var inte så wow utan okej mest!

Nu blir det Ballerina och mjölk och nya ridsport!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards