andreavill

Alla inlägg under mars 2010

Av Andréa Bylock - 23 mars 2010 10:50

Jag trodde kriget var här men det var bara snön från carportstaket som kom ner med besked!

Det regnar med besekd oxå! "Varför" vill jag skrika och lägga mig på knä och dra mitt hår, ni vet som i taksiga filmer... man kan rida i lite regn men inte i så här mycket regn! Då blir man jätteblöt innan man ens kommit upp! Så idag kanske jag ska putsa lite grejer?!


Funderar på vad jag ska skriva i arbetet... Har många idéer men svårt att få dom bra på papper...


Ser fram mot Hoffmaestro & Chraa och Melo den 1 april! Visserligen inne på statt. Hur tänkte dom då?? Om dom fyllde hela dalen på PiP så fyller dom snabbt utrymmet framför scenen på statt...ca 30 kvadrat! Håll i hatten och Blundstone-kängorna fyller en annan funktion denna gång än att vara ler- och regnvänliga....


Frukost nu å se till att få igång hjärnan!!

Av Andréa Bylock - 22 mars 2010 08:27

jag skulle så gärna vilja ha en kamera! ingen häftig men en liten som man kan ta bilder med och göra bra saker med... men det är inte det stora problemet utan det är att jag är noll intresserad på att fixa och trixa med sånt! Lyckas ju emellanåt få till några kort med mobilen men jag måste varje gång läsa i beskrivningen hur man ska göra för att få över bilderna till datorn.. Lika ilsken varje gång. Om jag hade ett UF-företag så skulle jag göra en mojäng som smidigt för över från telefonen till datorn... Jag menar en sång mojäng är väl lika smidig att knåpa ihop som hästgodis, hembakt-glass (icke hembakt utan skolmatsal-bakt) och en fotoutställning...??? Vad vet jag...


Idag är ett strålande väder och gårdagens bakslag är glömt och förlåtet så nu bara sol och några plusgrader!


Nu äter jag en vanlig sketen måndagsfrukost. Söndagsfrukostarna är på nåt sätt längre och bättre..

Av Andréa Bylock - 21 mars 2010 21:36

kan sägas att alla fick till slut fina rundor på hoppningen idag. De flesta påbörjade sina ritter som blindstyren dock!! Några avsittningar och andra små blesyrer som en tumme mindre men det är vju en världslig sak!!

Ett fint gäng på påskhoppningarna tror jag i alla fall!!

Det var bara Therres häst som hade fått en stroke och vars kroppskontroll och kroppsuppfattning har slutat att fungera!!


Mötet gick finfint och jag är numera första ordförande i prova-på ridningskommittén!


Mojje och Becca red förut och han är lite busig och vild men ändå den finaste! Hur kunde jag säga att jag skulle sälja honom! Det går ju inte för han är så söt! Speciellt nu när tänderna är fula som skit!

  Så ungefär ser kraken ut!!


Hästarna i andra stallet fick oxå en lugn dag! Så är det dagen efter.... Men de gillar det nog...


Johan Falk och chips!!

Av Andréa Bylock - 21 mars 2010 12:29

Undrar när jag egentligen ska lära mig att inte dricka så jag får huvudvärk!? Men så är jag bara 23....=)

Väldigt rolig kväll igår... Vaknade upp imorse och sakta men säkert kom minnet tillbaka. En kebabtallrik i kylen!! Ett märkligt samtal som kan bli pinsamt om det kommer ut!! Sa jag till Sandra Licke att hon va ful??

Roligt att träffa Ecka och Jerry, längesedan!


Rebecca "hästar är inte gjorda av socker" är ute å rider i snöslasket! Sen ska vi ta Brinne och Mojje innan kl 14? Nej det kommer troligtsvis inte att hända!


Varför valde jag banhoppning en dag som denna??!

Av Andréa Bylock - 20 mars 2010 17:05

dag idag!! eller klockan går snabbt flickan går långsamt! eller jag sprang faktiskt!

hoppas på "wupp wupp" ikväll... haha!

god mat resulterar i matkoma som resulterar i ingen fylla! å nej!

Av Andréa Bylock - 19 mars 2010 20:26

Har nu avslutat en dag i hästens tecken.. (nähä är det sant??)   

Elin red på Jodis, en liten, gullig, enögd och perfekt häst! Hon skötte sig utmärkt förutom att hon tyckte de obefintliga galopperna var för långsamma! Så är hon så söt när hon springer på tygeln och skänkelvikningarna sitter som ett smäck i slasken!

Caiprinhia var trotsig i största allmänhet och var vimsigare än vanligt!

Sen fick grabbarna hemma ett å annat drag med skrapan! Skönt!

Kronhallen och så fastnade jag här av ingen anledning!!

Av Andréa Bylock - 19 mars 2010 13:46

Det är ju märkligt att det ska regna... När lilla Elin kommer å ska rida å allt! Men vi har ju regnjackor så det ordnar sig =)


Har idag haft näst sista träffen med mattegruppen och ett arbete återstår! Känns väldigt skönt, härnäst Svenska och rykten säger att det är hårt och jäkligt!

Therre var mitt resesällskap i dag och efter skolan åkte vi till Degerfors för ett creme-färgat schabrak... Alltså inte kräm för kräm kan ju ha vilken färg som helst utan creme som i grädde...?! Det fanns inget så vi åkte till Systemet å det fanns inget vi skulle ha där heller så vi fick åka till stora staden och där fanns det allt och lite till som vi skulle ha!! Så nu är det Tele-Andréa imorgon som ger sig av på nya äventyr! 


Min nya man Joppe är nog glad att han har mig för jag matar honom nästintill konstant med morötter vilket gör den andra lite avundsjuk!
Ett litet spännande erbjudande har nåt mig och jag blir tudelad i min hjärna om mitt beslut!!

Säger avslutningsvis: Bra Katta, modigt och nödvändigt gjort!

Av Andréa Bylock - 18 mars 2010 10:32

att jag ramlade av nu på morgonkvisten! Kom så fint galopperandes och slår han på en tvärnit för han tror att han ser något... Låg på mage på den stora J!! Men sen när det väl var ett rådjur att titta på så kunde han väl inte varit mer världsvan! Den lilla lymmeln! Har jag nämnt att det gick bra på träningen i tisdags?!   


Nu bär det av mot Susse och ordbajseri på höggrad! Två meningslösa arbeten blir 10 sidor papper, undra hår många vi är på kursen? Hur många träd förstör vi??


Hej!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards