andreavill

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Andréa Bylock - 25 mars 2010 22:46

Jag kan bli lite språkpolis och det ber jag så hemskt mycket om ursäkt för men jag vet att jag har allierade i landet..

Snälla snälla alla bloggarinnor!! Läs igenom eran blogg bara en gång innan ni trycker på publicera-knappen!!


Dagens fynd

Väl blev vell, ungefär hundra gånger...

Kerastase blev Keraste

Schizofren blev skitsofren (jag vet dock inte om hon menade skit sofren men vad är då sofren...??)


Sen ännu en fråga...

Dansk Pinto?.. Pinto är en färg.. som att säga Dansk Brun... De dära jäkla färgavlarna... Det blir tillslut som med dalmatinerhundarna!!

Av Andréa Bylock - 25 mars 2010 22:25

Jag är fortfarande i chock efter dagens hemska smitningsolycka! Okej, inget blod eller ens personskador men väl en pojke i svart volvo, typ 940 eller s70, den var blank i alla fall (vart va Cassie när man behöver na??) som hade parkerat utanför Stattshotellet och hade bråttom därifrån för när han, han stod i mellan en röd och en blå bil (färgerna oväsentliga), skulle backa ut så tog han full fart bakåt å jag hann liksom tänka "stopp stopp" å så sa det dutt på den blåa bilen bakom å så rullade den en meter... Å det var ju liksom inte trångt eftersom tjejen som hade den röda bilen framför precis var på väg att åka!

Å jag trodde självklart att han skulle stanna men då så bara åkte han i världens fart in på den enkelriktade gatan vid apoteket! Fy fan säger jag bara!

Therre å jag var i chock och vi kunde inte riktigt får njuta av våra nyuthömtade täcken!! Fan dig för att du förstörde min efterlängtade hämta-ut-täcken stund!

Jag ska absolut göra dagen ris!!! I alla medier tillgängliga!

Man kan ju faktiskt sätta en lapp på rutan, det blev säkert inga skador på den blå bilen men ändå, det handlar om gott uppförande! Dåligt uppfostrad!!


Okej, nog om detta!


Har haft sista matte-seminariet idag! Och det var som vanligt segt och stundtals sövande och stundtals äcklande... Sövande av alla äum, öhh och ja alltså. Äcklande stundtals av alla präktiga lärarinnor som talar till oss som om vi gick i träningsklass...

Susse och jag var väl inte briljanta men kortfattade i alla fall!

Träffade på Ingela en kort stund och hon gör en alltid glad! Kul att träffas på Öppet hus nästa fredag!

Hämtade ut min tenta och VG!! Men stör mig att jag hade fel på en uppgift som jag var så stolt över att jag hade förstått, trodde jag!!


CaiP fick nya pjuckers idag! Hon är en liten skogsmulle-letare... Går vi promenad så ska hon alltid gå in i skogen.. Ingen bra idé då snön fortfarande går över skokanten!

Hon blev krattad och skrubbad!

Avmaskade de stackars hundraåriga katterna och de låter som små ynkliga barn och då är det såklart svårt att vara bestämd!!


Nu ser jag fram mot helgen.. Ska nog skriva mig en hederlig gammal packlista.. Mest för att få rada upp alla märkesgrejer jag har på ett papper...

Min nya Anky-ridtröja kommer absolut att stå med... Mina nya Roeckl-handskar oxå...

Notera att detta skrivs helt utan ironi... Nat!!


Imorgon ska jag försöka bilskola mig lite, rida på J & C och förhoppningsvis pussa på Mojje som alltid får stå tillbaka för sin storasyster.. Det är så alltid va?!


Okej hej!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards