andreavill

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Andréa Bylock - 19 november 2010 20:00

Jag vet inte om de som läser den här bloggen inte håller på med hästar men vi idioter som gör det måste ut varje dag, oavsett väder. De senaste tre dagarna har det varit isande kallt. Inte så kallt på termometerna men kallt IRL.


Den här veckan har tema Tänder!

Tisdagen bjöd på Karlstad, tur och retur. Mojje fick sina tänder kollade, vargtänderna utdragna och en kindtand petades plättlätt ut med hjälp av spegeln. Den skulle med andra ord ut, nu har han växlat alla kindtänder men bara de främsta framtänderna. Jaja nu har jag ju lite förklaring till varför han varit lite bänglig och ostyrig. Inte lätt när det är växtstafett i munnen. En väldigt trött Mojje fick valsa tillbaka till sin box medans matte och sällskapet fick gå till affären. Brodd och sulor.. men nu har jag handlat brodd två gånger och jag vet inte var broddarna är?? 30 brodd borta?


Nu växlar C sina sista framtänder.. Så hon är oxå lite jobbig.. 

Red på gärdet med Jenny, inte så farligt blåsigt men lite knöligt underlag. Det blir nog bra där när snön kommer.


Angel fick åka till Pär och få nya fötter, återigen charmar hon folk. Pärs hjälpreda Elisabeth och Angel blev riktiga polare. Men det var en annan häst där, "Gösta". Och när Gösta tittade på Angel blev hon jättejättearg! Som ett russinansikte. 


Nu sitter jag i fåtöljen på timsbron, ska snart åka å fodra kvällen. Sen hämtar jag pickalurviga mammor på Woodys...


När ska vi göra nåt, mina vänner?? Passa på att boka mig till er nyårsfest! Ni kan skratta åt mig eller med mig!!


Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards