andreavill

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Andréa Bylock - 1 november 2009 20:19

Imorgon börjar ny vecka, ännu en vecka som lärarkandidat på Österleden alltså. Ungarna är för det mesta roliga men det är så fruktansvärt ostrukturerat! Det känns som man bara lägger tid på de som är besvärliga! Men min tanke med min lärarroll är att bestraffa och belöna! Den behaviouristiska metoden har ju funkat förr och det är ju så djuren gör i det vilda! Hörde någon som sa "dra inte på munnen förän höstlovet!" Kanske funkar men känns svårt att spela en roll som lärare.... Bla bla bla, känns som om jag inte tillför något. Man vill ju liksom göra nytta, i alla fall för nån!


Helgen var rolig men oxå alldeles för stressig, ska absolut sluta stressa. "Jag kommer när jag kommer" ska börja utnyttjas till max! Lördagen så promenerades det med häst, hade två lektioner och inhandlades svärd och snask. Vi var väldigt snygga på Statt! Turtleskostymen hade modifierats något eftersom det tydligen inte var okej med skal och svärd. Såg dock Princess Leia med svärd så jag vet inte riktigt hur säker källan var...?!

Robin Hood hookade upp med en FILF, ett riktigt pappakex och klarade sig därmed utan mig vid halv två. Då gick jag med Therre till Citygrillen.. Vill tacka Olle, du snälla och nattpigga chaufför!


Idag var jag duktigt barnbarn, följde med mormor till morfars grav. Det ger mig liksom en stor klump i halsen av att vara på kyrkogården. Har sån respekt på nåt sätt för hur man ska bete sig där! Man tänker oxå på att man borde säga till alla som lever som man älskar att man gör det, inte kanske mest för att de vill/behöver höra det utan att man vill få säga det så man inte ångrar sig sen....


Nu ska jag få mysa lite innan det är dax för sängen!

Dagens tokigaste: Jag har namnsdag både i dag och den 10 juli enligt Josefines almanacka! Bra namn...

Dagens sötaste Ida i sina fin-skor och mjukisbyxor!

Dagens funderare: Katten Findus som stirrade på den nya klockan som om den var från rymden!

Men okej då... Jag älskar några av er å då säger jag det nu!


Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards