andreavill

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Dagens bloggupdate!

Av Andréa Bylock - 16 oktober 2011 22:52

Tittat på hopptävlingar idag, det gör mig så nervös!

En del rider helt galet... De tänker att kanske om de har en väldans fart så ska det gå bra! Det går oftast bra om hindret står efter väggen men om hindret står efter en sväng så har de oftast svårt att pricka rätt!
En del har inte ens lite fart.. De liksom segar sig igenom banan, tills kanske tredje hindret men där tog orken slut! Inte riktigt fram för hjälperna..?!

Sen finns det dom som har rätt så bra koll på tempo men ingen taxeringskänsla.. Efter eller före i varje språng tills hästen på hinder nummer fem tröttnar på piloten och helt sonika stannar... eller gör en kvick manöver åt sidan så piloten ligger i spånet!


Jag är ju själv ett proffs så jag kategoriseras ju självklart inte inte in i någon av ovanstående!


Tackar som frågar som trivs jag och mina nya naglar allt bättre ihop! Är dock beviken på att klieffekten avtagit! Får klia mig med hårborsten då min "rygg-kliare" är borttappad.. Ligger antagligen på kontoret! (Dvs andra delen av sängen)


Måste få berätta om Mojje... Igår transporterades han till Botorp, målet var "hoppning" på utebanan! Pigg som en mört påbörjades projekt sadling! Till slut var den på.. Mamman var väldigt röksugen!

Hoppade både i galopp och trav och det var liksom inga problem! Galoppbommarna tog han som om han vore rutinerad värre. Madde & Ganzy och Therre & Pica trading Pica var oxå med.. Mojje överglänste såklart dressyrdamerna bigtime!

Testade även banken å på tredje försöket kom vi både upp och ner i trav..

Det är svårt att beskriva den känslan han ger... Det är något som bara Karin Boye kan beskriva...

Galoppen är underbar.. att stå i lättsits är inte alls jobbigt och han bara är där... samarbetsvillig till tusen och pigg å glad! Han förtjänar verkligen en fin sadel.. å massa mer fina saker...glitter å glamour till Mojito!

Idag har han antagligen halkat omkull eftersom mönstret av lera på vänster sidan visar på glid... swoosch  


C är inte värst dålig hon heller.. Visserligen bara ett par svängar på skogsvägen.. men om jägarna fått rastat av sig den värsta skjutabstinensen så ska jag våga mig ut på andra vägar.. Planen är att hinna med banan en dag innan torsdag.. Då blir det vaccination vilket medför ytterligare dagar med vila.


Både M och A har tre skor..När ska detta skoelände ta slut?! Iofs lätt åtgärdat då det bara är att parkera dom i den blå å sen fara mot hovslagaren!


Skola imorgon.. äventyret med C-uppsatsen bara fortsätter..


God natt  

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andréa Bylock - 30 april 2012 08:56


Här har det varit tystare än tystast väldigt länge.. Bloggen är väl det stället där jag tillämpar: har jag inget bra att säga så är jag hellre tyst.. Kanske en devis jag borde applicera på mit IRL-liv?! Kanske har det varit tyst eftersom det just i...

Av Andréa Bylock - 6 april 2012 00:11

Påsken firas ju till minne av a) judarnas uttåg ur Egypten (om du är jude) annars b) Jesus död och uppståndelse (om du är kristen) eller faktiskt även c) du är hästnörd och tror att vi har en högtid som matchar med Påskhoppnigarna. Det är ju omtvista...

Av Andréa Bylock - 2 april 2012 11:29

Idag, den stora dagen då allt ska göras inleds med jäkla huvudvärk! Trots Geisha och soffmysh har den inte försvunnit. Med en tablett och lite städ då kanske?! Har städhets... Slänga, sortera och flytta runt! Dano ska få lite nya prylar i sina contai...

Av Andréa Bylock - 1 april 2012 00:00

Om ni lyssnar på MP i  P3 så hänger ni med på rubriken!   Dagen har bjudit på massor av aktiviteter! Först lite mockning som gick sådär eftersom röva var lite stel och inte alls nöjd med att ha byxor som skavde. Men efter lite uppvärmning var j...

Av Andréa Bylock - 30 mars 2012 22:22


Det händer så mycket knasiga grejer i mitt liv! Saker som medan de händer väcker tanken: är det på riktigt eller är det en dröm?! Mitt livs första casting har genomförts.. Vill dock inte säga så mycket förän jag vet mer... Har inget med hästar att ...

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards