andreavill

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Andréa Bylock - 9 oktober 2011 20:15

Idag har vi tränat för Cia och träningen kan sammanfattas som så här: Stora framsteg sen sist, högervarvet är fortfarande svårt men vet nu ännu mer hur jag ska rida och hur jag ska lösa de problem som uppstår. Problemen beror på att han inte är tillräckligt stark i höger bak.


Han var lite mer fartig idag, det gäller bara att rida på det och inte tjyvbromsa i handen =)


Madde filmade men det lär ju dröja tills påsk innan den kommer upp på något nät!


Efter träningen spontanåkte vi till Kristinehamn och regnet. Såklart regn eftersom man vill ju liksom inte börja brinna på grund av alla upphettade känslor man får när man tittar på lokal dressyr....

Therre och Pica skramlade ihop 61,94% i La:3.. (maddes och min kvalificerade gissning...)


Till veckan kommer hovslagaren och förhoppningsvis kan C börja ridas igen.. Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om hovslagare.. Mest i generella termer då den nuvarande är över förväntan! Han säger: jag kommer idag... Det betyder faktiskt innan midnatt... Förvånande!


Nu söndagsmiddag med MF...

HEj

Av Andréa Bylock - 9 oktober 2011 11:01

Inget tvivel om att hösten är här.. Frosten låg länge kvar på gräsmattan och jag har eldat för första gången i braskamin nu på morgonen.

Idag ska Mojje träna för Cia, tjugo i tre är det dags. Innan det är tanken att jag ska hinna läsa lite så jag blir klar med arbetet nån rackarns gång...

Angel sov med BoT-täcket för första gången inatt och sen fick hon oxå gossetäcke ute.


Förhoppningsvis skaffa en dressyrsadel som passar, om jag har tur, båda hästarna någotsånär. Vet dock inte till vem man ska åka för att få en sadel utprovad.

Vill nog inte åka så långt som till Strömsholm. Tänker mer Maud i Grums?

Har ju min Avalon som jag kan byta med...

Hmm hmm...


Nej det finns ju inget att skriva om av intresse... Inget att debattera och inget att önska..

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards