andreavill

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Andréa Bylock - 28 januari 2011 23:05

Insåg nu att jag faktiskt bloggat på fm idag.. Oj oj, orolig för min egen hälsa!

Detta inlägg ska ägnas åt hästar... som vanligt alltså!

Mojje åkte till ridhuset innan lektionerna började, Klara hjälpte till att lasta in och var även behjälplig på ridskolan.

Först longerade jag, en mycket ivrig häst som har synpunkter på att bakskydd inte är nödvändigt! Till slut kunde jag sitta upp och det var nog inte det bästa passet på honom men ändock ett fullgott dagspass för en nybliven fyraåring och en nybliven 27åring!

Vinner nog inga os-medlajer men är nog så lättsam att hantera trots sitt fladdriga sätt!
Mojje tog en tur i nedre stråningstorp eftersom jag letade efter en lämplig plats att släppa av Klara på...

Så jag lastade av honom hemma själv, han stod snällt kvar därinne tills jag bad honom komma av. Skön kille! Kanska kan rida härhemma på söndag....?!


C fick en väldigt kort tur, insåg att påsadling och avsadling tog lika lång tid som själva ridturen..Trodde batteriet till min lampa skulle ge sig men ikke!!


Ser fram mot så mycket det här året!

- Scandinavium, det ryktas att vi ska gå på HRC och dricka drinkar på lunchen..

- Strömsholm, förhoppningsvis i soligt och gott väder!

- Angel framtid avgörs

- Caiprinhia kommer på att transporten är bra

- Irland besöks i augusti...




Av Andréa Bylock - 28 januari 2011 11:32

Bloggen har tydligen vintervila! Andréa har INTE vila.. Sjukt mycket att läsa i den här kursen. Ska göra en uppgift nu, sen räknar jag mig som klar denna vecka.


Gårdagen spenderades i ridhuset med Angel. Inte alls så halt som jag hade trott! Det är märkligt med den där lilla hästen! Tömkörde henne och hon var riktigt fin. I galoppen såg hon ut som en känguru. Lite pigg kanske!


Imorgon kommer Josefine och V. Så jag måste vara snabb idag så jag hinner städa till kvällen!

Nu frukost, hej hej!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards