andreavill

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Fullt ös

Av Andréa Bylock - 13 februari 2011 01:06

Idag har det varit mycket häst och obefintligt med läsning! Förlåt Susse.. Men skiner solen och "tycka-synd-om"-Andréa är i farten då blir det så!


Började dock dagen med att panikfara runt på stan.. Trodde att det fanns en röd blus, men det fanns bara svart... Okej! Plus lite smink.. För en del väcks intresset för smink i tonåren men hos mig har det väckts nu.. Vilket a) får mig att framstå som väldigt okunnig eftersom när tonåringen resonerar på samma sätt som jag försökte göra med Ida så blir dom impade av varandra. Ida tyckte nog mest att jag var velig! Men framförallt b) gör att jag slipper se ut som skit eftersom jag har tillräckligt med självinsikt för att inse om jag inte bör gå ut sminkad "så där".


Nog om detta!

Klara följde med upp.. Hon red på C när jag gick med kall-på-ryggen-A. Klara och C är inte riktigt överens över maktfördelningen i deras nya förhållande.  

C tycker att om Klara bara håller sig urvägen så är allt okej!

Åkte sen hem och förberedde mig, både mentalt (andas in på 4 och ut på 5.. eller hur det nu va? Nån som har Eamons nummer?) och fysiskt (Klara fick äran att vakta/fösa/ locka & bära pallen). Jag skulle alltså rida på Mojje!


Vi begav oss mot Gropen, not aware om snöns tyngd på klena svaga småtallar! Hoppade på, (ovanligt stillsam... hmm?!?!) skrittade (skrittade, inte hopp och skutt?!?!), red under granar, i skogen och på andra märkliga ställen för att ta oss till Gropen. Gropen var dock väldigt full med snö så jag höll mig på vägen, som tur var hade en skoter åkt där så det var inte fullt så grandiost snödjup.Alla gångarter i vad som kan påstås vara full kontroll, bara skötsamt och roligt! Inte alls nåt att hetsa upp sig för! Det här ridpasset var precis så som man villl att ett ridpass ska vara.. Om jag får vara lite stolt så undrar jag hur många fyraåringar som man kan rida full galopp fram och tillbaka flera gånger utan att det sprattelgubbas lite! 

 

Han har dock helt galen besatthet av att äta på alla kvistar som finns!


Nu på kvällen har jag varit hos Madde... Där var det hund, kompisar och kladdkaka! Som en bra kväll ska vara typ...


Tänkte på hur min dröm man ska vara... Har än så länge kommit fram till detta:

Sjunga som Robbie Williams...

Personlighet som David Walliams....

Mysig och härlig som Jude Law i "Holiday"...

Snygg som  


Nu går jag och sover! Hej!











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andréa Bylock - 30 april 2012 08:56


Här har det varit tystare än tystast väldigt länge.. Bloggen är väl det stället där jag tillämpar: har jag inget bra att säga så är jag hellre tyst.. Kanske en devis jag borde applicera på mit IRL-liv?! Kanske har det varit tyst eftersom det just i...

Av Andréa Bylock - 6 april 2012 00:11

Påsken firas ju till minne av a) judarnas uttåg ur Egypten (om du är jude) annars b) Jesus död och uppståndelse (om du är kristen) eller faktiskt även c) du är hästnörd och tror att vi har en högtid som matchar med Påskhoppnigarna. Det är ju omtvista...

Av Andréa Bylock - 2 april 2012 11:29

Idag, den stora dagen då allt ska göras inleds med jäkla huvudvärk! Trots Geisha och soffmysh har den inte försvunnit. Med en tablett och lite städ då kanske?! Har städhets... Slänga, sortera och flytta runt! Dano ska få lite nya prylar i sina contai...

Av Andréa Bylock - 1 april 2012 00:00

Om ni lyssnar på MP i  P3 så hänger ni med på rubriken!   Dagen har bjudit på massor av aktiviteter! Först lite mockning som gick sådär eftersom röva var lite stel och inte alls nöjd med att ha byxor som skavde. Men efter lite uppvärmning var j...

Av Andréa Bylock - 30 mars 2012 22:22


Det händer så mycket knasiga grejer i mitt liv! Saker som medan de händer väcker tanken: är det på riktigt eller är det en dröm?! Mitt livs första casting har genomförts.. Vill dock inte säga så mycket förän jag vet mer... Har inget med hästar att ...

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards