andreavill

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Andréa Bylock - 4 februari 2011 11:00

Livets stora hang ups är dessa rubriker!   


Livets stora huvudvärk är vädret! Just nu är det kanske inte så farligt, men igår morse var jag centimeter från att skapa en tragedi i Linnebäck! Det är så att en liten skolbuss hämtar upp alla skolbarn och skjutsar ut dem till bussplatsen så de kan åka med en stor skolbuss. Klockan var 07.10 kanske och när jag kommer i backen ner vid Åsbergsviken ser jag hur skolbussen står tvärs över vägen, den kunde alltså inte ta vänstersvängen in till Åsbergsviken utan blev ståendes! Jag försökte bromsa och bromsa! Men det hände inget, ibland kan det ju skrapa eller rycka lite i bromspedalen men verkligen ingenting. Hann till och med fundera på om jag ens hade några bromsar. Tur var så kom jag inte så fort och busschauffören insåg väl sin något knasiga position så han började backa så jag kunde glida förbi... Då var jag något svettig och pulsen kom igång väldigt bra...   

Sen skulle jag ytterligare ned för en backe och då, vis av erfarenhet, smög jag fram. Hade fortfarande inget fäste, men vägen efter backen var utan is så jag hoppades på det bästa och went with the flow! Det var ungefär då jag bestämde mig att ställa in samtliga hästaktiviteter den dan! Therre skulle komma å rida med mig på morgonen. Jag ville inte vara på vägen samtidigt som bilar halkade omrking! Mojje skulle lite senare åka å löshoppa vilket oxå ställdes in då jag håller honom lite för kär för att offra honom som kon i skridsko-Sm.


Mössorna som var beställda som julklappar kom igår.. Ute i god tid? Snarare ute i väldigt dålig tid!! Så nu kan de som beställt mössor bege sig till Botorp för att hämta ut dom!


Jag samlar just nu kraft för att gå ut i blåsten och påbörja hästeriet! Blir inte många knop idag heller, boken läser sig inte själv direkt!


Maja-Flingan är inte så förtjust i sin medicin, men än så länge är vi sams! Tre dagar in i medicineringen bara!!


Å förresten så har vi bokat en liten biljett till Irland.. Skönt, vi ska bo mellan Temple Bar och Horse Show.. Gött!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards