andreavill

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Andréa Bylock - 2 februari 2011 21:42

Fick ett infall på affären å köpte ägg.. Äter aldrig ägg för jag är lite rädd för vad som jag kan tänkas hitta inne i ägget när jag kläcker det!

Bakar således en sockerkaka! Kanske det blir pannkakor imorgon! Ingen ärtsoppa i alla fall eftersom jag ska vara en hel eftermiddag i Susses etta på fredag!


Dagen har flytit på rätt så bra... Seg start vilket gör att jag blir ännu mer seg!

Dagens händelse var i alla fall Maja-flingans besök hos veterinären.

11.00 steg vi in, jag på mina något darriga ben och hon bland sina blåa handdukar! 11.15 fick vi gå in i ett rum, precis som på Djursjukhuset! Några minuter senare kom Dr Magnus in och MF fick komma ur buren. Han kände bara nån minut på henne, ett snabbt konstaterande: Blöt seborre. Vilket på svenska är eksem, att det kallas för "blöt" visar sig i att det blir som fett i huden. Så nu ska jag droppa ett medel på nacken som tar sig in i kroppen och på så sätt motverkar eksemet. För att ytterligare lufgta huden ska jag kamma så mycket jag bara kan.

Det smarrigaste av allt var att antibiotikan hon fick smakar banan/vanilj!

Jag väntar med spänning på att se om vi överhuvudtaget är sams om 10 dagar!


Så nu ska jag alldeles snart ge henne kvällskuren av bananaskids och imorgon blir det en ordentlig grooming av MF för att sedan droppa droppar!!


Ridningen på em gick bra, hade A med på släp. 30 minuters skrinnande på skogsvägen kan inte gå annat än bra så länge alla håller sig på benen!

Lektionerna gick oxå bra, märks det tydligt att första gruppen är tonåringar?!

Andra gruppen fick äntligen sina märken! Som de har tjatat och längtat! Hubbe hade rally istallet när de skulle öva att leda!


Nu är dagen slut och morgondagen börja way tidigare än den borde! Therre står på trappan kl 8 för fuxridning! Själv dammar jag av den rundabruna! Mojje åker lite senare för rodeo i ridhuset; löshoppning! HÅll i hatten!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards