andreavill

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Andréa Bylock - 18 december 2010 22:43

Mitt nya läsarrekord är 110 st... Dagen då jag skrev om tragedin på ridskolan.

Hade väl önskat ett annat ämne...


ps Therre.. Nu kommer det en stor spindel krypandes på väggen! Spar den tills du kommer nästa gång...

Av Andréa Bylock - 18 december 2010 22:27

December har varit som ett enda stort blurr! Jäkt, stress å hets! Julefrid någon?!

Ridningen har inte hunnits med som önskats, skolan undrar jag om jag ens går i längre å några julklappar har det inte inhandlats.. Ni som väntar på något gott; hoppas det ni önskat finns i affären torsdag mellan 12-15...


Men! idag red jag.. Först på lillC och det blev en snabb sväng upp till vändplanen och tillbaka... Trav och galopp i snön... Ett bus gjorde att vi klarade oss inte helt från att förstöra Annas skridspår, men nästan är väl okej nät man snart är fem år...


Bemi fick veta att han levde idag... Vi pratade om att följa tygeltagen och att gå undan för skänkeln, till slut blev han väldigt fin. Mjuk och inte så stirrig!


Hästvaktar ett gäng med virrig bruna nu och den ena rymde redan imorse och den andra hade fångats in av mannen med traktorn vid lunch.


Mojje fick inte ens en borst idag... Rebecca kom hem på jullov nu!

Förresten så ska 53 kg göra ett bus i helgen, bus är väl att ta i men en sak som vi inte behvöer prata om förrän det är gjort och vi vet att vi lever!


Vill förresten hitta en bra släde till A, för det är lite kämpigt att longera å tömköra just nu.


Ramlade i timsbrotrappen igår, den trappen som orsakade krosskador på min käre fars rygg för snart två års sen. Jag klarade mig bättre men har en svanskota som klassas som pulver! Ridningen utfördes således i fransk/amerikansk stil idag!! =)


Nu kommer en försmak på nyårskrönika:

Årets godaste julmust kommer från Lidl...

Årets värsta syftningsfel: Har tänt ljus för dom som brinner så fint... Ett komma hade kanske varit på sin plats..?! Vill ni veta bakgrunden så kontakta mig på:

sär _skrivnings _idioten@skiljetecken.se

Årets roompah: Min! Dem slog sig gul & blå i fredagskväll då ägarinnan missade en isknöl i trappen!


Puss och kram...








Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards