andreavill

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Andréa Bylock - 14 augusti 2011 23:32

Alldeles snart läggdags!

Summerar helgen litegranna...

Gårdagen ägnades helt åt djur!

Styrde bilen mot Eskilstuna och lillebror.. Jag styrde ingenting.. Lyckades faktiskt sova utan att tappa huvudet! Bra där Bylock!

Mamma och pappa hade med prylar till lillebror som inte var lämpliga att forslas dit med tåg.. Nu kanske ni tror att jag menar vapen eller dylikt men jag menar brädor och en stor kastrull.. och hans krukväxter!

Till slut kom vi iväg från den lilla lilla lägenheten och vidare mot Porsche då vår pappa vill förverkliga en dröm....

Men det ligger rätt så gött i munnen... (som pappan flera gånger påpekade för mamman) Porsche Cayenne

 


Nästa stopp var Tuna Park och gud vad jag önskar att jag hade mer pengar och mer tid! Den lilla svarta och den lilla rosa fick följa med hem.. Denna gång i silikon!


Våran nästa anhalt var Oliver, Eskil och ett gäng Kapybarer! Alltså Parken Zoo

Försökte först att få se ett gäng lejon.. De syntes inte mer än på en tvskärm.. Försökte sen se Pallaskatt och Fiskarkatt.. Syntes inte! Men sen såg vi Komodovaraner och Jättesköldpadda!

Flocken med Flamingosarna var häftiga.. Trodde först de var på låtsas då de inte rörde sig på länge..

Hade förhoppningen om att se myrsloken Eskil men av honom såg vi inte en skymt, bara en orolig pappamyrslok som vandrade fram och tillbaka lite för maniskt för att det skulle vara okej...

Sen kom vi till kapybarerna!  

Dom var väl hur gulliga som helst! De hängde tillsammans med ett par tre låglandstapirer varav en spatserade runt i buskaget ihop om att bli kliad!

Här kan man klicka om man vill se en bild av den!


Därefter knatades förbi diverse djur.. Men ett gäng som verkar va riktiga lirare är de söta Surikaterna! En lite traskade omkring men blev trött som på stället så den liksom bara somnade i farten och därmed trillade ner från trädpinnen den gick på.. Och fortsatte sova! Härliga lirare som sagt!  

Avslutade dagen i Eskilstuna med att besöka det största Ica Maxi jag sett! Vi fick tillslut ringa efter Isak så han kunde komma fram ur hyllorna!


Väl hemma så blev det tjatterkväll i övernattningslägenheten i stan.. Ja men jag behöver en övernattningslägenhet i stan för att öka min chanser inom förhållandeträsket!

Det gick bra med plommonen!


Söndagen började i en väldigt slö tideräkning och fortsatte så! Baseball, tjatter och ännu mer tjatter! Å tacomys som resten av Karlskoga enligt FB ägnade sig åt! 

Jag liksom inser mer och mer att jag faktiskt har de härligaste, ärligaste och snyggaste kompisarna! Jag som inte trodde jag behövde kompisar inser nu hur viktiga de är!  Å då menar jag ALLA kompisar..


Imorgon kommer jag återigen tillbaka till livet. Hästar ska skos och arbeten ska skrivas!

Av Andréa Bylock - 14 augusti 2011 00:49

Ibland lever jag på hoppet!


snygg kille!


Men enligt min teori är han antingen för kort eller homosexuell!

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards