andreavill

Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Andréa Bylock - 11 juni 2011 22:27

Har idag fått uppleva en smärre sensation!!

C har förflyttats från Boviken till Botorp! Det gick smärtfritt och min & Beccas puls var förhållandesvis låg. Madde som var medhjälpare # 3 har inte varit med om pulshöjnig á la Caiprinhia ännu!

Lastningen tog ca en kvart och färden till ridskolan tog nog en halvtimme för jag körde så långsamt! Urlastningen gick fint och hon fick gå direkt ut i en hage! Hon fick syn på Louie, en vit häst! Hjälp!!Sen gick Clabbe förbi boxen å då satte hon havre i fel strupe tror jag! En fläckig häst!!


Lastade lite fuxboll, det gick först inget bra och sen väldigt bra! Tur att Carita och Sara är förnuftiga för annars hade jag blivit anmäld för djurmisshandel! Men jag tycker inte det är okej att bli översprungen! Fick dock springa ikapp honom två gånger men annars är jag väldigt förvånad och stolt över att vi trasslade ut hans hjärntrassel!


Sen red jag på C, hon fick först gå lite i ridhuset och Mimmi å Emma red på sina hästar och det var spännande, men mest spännande var den snygga tjej-hästen i spegeln! Varenda gång var hon där å glös! Försökte rida förbi å titta på när den fina hästen gick på tygeln vilket var svårt för varje gång vi passerade spegeln så var halsen alldeles spänd å ögonen utanför huvudet! Stirr-Caiprinhia!

Men efter en stund slappnade hon av. Mjuk och pigg! Har aldrig sett henne så pigg. Jag tror att det är skönt under fötterna...


Nu hoppas jag att hon sover gott med Asterix som boxgranne.. Som förövrigt kämpade för att hålla sig vaken och verka häftig hela eftermiddan! Nån som garanterat sover gott är Hubbe som såg ut att vilja rapa upp all gräsgas!!


Matte ska i alla fall sova gott nu.. Alldeles överkörd efter all spänning! Nu kan hästen få vilken jäkla sadel hon vill.. Bara den är skön!

 

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards