andreavill

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Aj aj och aj!

Av Andréa Bylock - 11 november 2011 22:33

Tre aj ska här presenteras:


o Min träningsvärk som jag numera verkar prenumerera på varannan fredag kväll/hela lördagen! Förra gången begav den sig till magen och framsida lår.. Denna gång huserar den i baksida lår och röven... Varje gång jag ska upp ur soffan för att göra nåt märker jag den, vill till och med påstå att den tilltar för varje "sit-up"... Märker också hur många gånger man reser sig ur soffan en vanlig fredagkväll. Att gå på toa är som ett skämt.. Hur bra hållfasthet har porslin från Gustavsberg? Sista decimetern sker i fritt fall så att säga...


o Mitt högra långfinger är lite skadat, dock inte så mycket på ytan utan mer inne... Dvs att det ser inte ut som att det ens kan göra ont men det gör det! Befann mig på Konsum Storängen igår, strax innan stängning (som vanligt) och skulle då ta fram ananasringar.. Kartongen de låg i var liksom tight och det blev som ett brutalt pappersriv!


o Den lilla delen kind som jag flera gånger den här veckan tuggat på... Say no more!


Slutsats: Inser nu att Christin är med stor sannolikhet orsaken bakom två av totalt tre skador! Hon pinade mig på torsdagkvällen på Aero och eftersom hon också jobbar på Konsum så är det garanterat hon som ställt upp ananasen!

Är det en kupp? Om jag blir invalid så får hon tre hästar och en kanin.. Borde kolla upp vem som är förmånstagare på min livförsäkring! Är inte förvånad om det står Christin på nedersta raden!


Nu till något mindre smärtsamt!

Dagisfrökeri!

Det går som smort! Idag hade vi kalas för en liten goding som fyller två år imorgon! Hen (politisk korrekt... till skillnad mot Kissie) fick då ett par klistermärken... Ett barn utroper: Åhh blåmärken! Rätt men ändock så fel!


Hästarna är för tillfället alldeles underbara! Är de inte alltid det? Jo nästan..

C går fint.. Dock red Anna en dag, ska kanske be om ett utlåtande så att mina upplevelser stämmer med hennes.. Mojje håller såklart på med tandväxling.. Igen?!?! Så det blir liksom lite lugnt! Märkte dock att helt stilla inte var gynnsamt mot hans temperament och därmed mitt! Tömkörning på schemat, första gången gick jättebra. Det är svårt men roligt, andra gången (idag) var jag peppad och såg fram mot ett bra pass.. Hur kan en häst som ena gången är helt bra: lydig, stadig och på hugget förvandlas till något helt motsatt andra gången. Han var helt utvecklingsstörd (politisk inkorrekt... som Kissie)! Till slut, eter ziljarders med halter och andra uppmärksamhetsövningar så blev det okej.. Dock ska han gå i en lång och låg form.. Läs näsan en decimeter ovanför backen-form..Markbunden kan man kalla det!


Men det var väl just det i mitt liv just nu!

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andréa Bylock - 30 april 2012 08:56


Här har det varit tystare än tystast väldigt länge.. Bloggen är väl det stället där jag tillämpar: har jag inget bra att säga så är jag hellre tyst.. Kanske en devis jag borde applicera på mit IRL-liv?! Kanske har det varit tyst eftersom det just i...

Av Andréa Bylock - 6 april 2012 00:11

Påsken firas ju till minne av a) judarnas uttåg ur Egypten (om du är jude) annars b) Jesus död och uppståndelse (om du är kristen) eller faktiskt även c) du är hästnörd och tror att vi har en högtid som matchar med Påskhoppnigarna. Det är ju omtvista...

Av Andréa Bylock - 2 april 2012 11:29

Idag, den stora dagen då allt ska göras inleds med jäkla huvudvärk! Trots Geisha och soffmysh har den inte försvunnit. Med en tablett och lite städ då kanske?! Har städhets... Slänga, sortera och flytta runt! Dano ska få lite nya prylar i sina contai...

Av Andréa Bylock - 1 april 2012 00:00

Om ni lyssnar på MP i  P3 så hänger ni med på rubriken!   Dagen har bjudit på massor av aktiviteter! Först lite mockning som gick sådär eftersom röva var lite stel och inte alls nöjd med att ha byxor som skavde. Men efter lite uppvärmning var j...

Av Andréa Bylock - 30 mars 2012 22:22


Det händer så mycket knasiga grejer i mitt liv! Saker som medan de händer väcker tanken: är det på riktigt eller är det en dröm?! Mitt livs första casting har genomförts.. Vill dock inte säga så mycket förän jag vet mer... Har inget med hästar att ...

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards