andreavill

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Andréa Bylock - 6 november 2011 23:30

Här går det undan...

Mitt förra inlägg handlade om provokation.. Jag känner att jag nu har släppt allt det där och lever mitt liv enligt feng shui! Städar är sättet jag når balanserat tillstånd... Nu på kvällen fick sig mitt kaninrum/hästrum en make over... Rotering på grejerna och en uppstrukturering av pryttlar genomfördes! Jag är nöjd och kal golvyta i sikte!


Mojje ska nu flytta och bli en värmlänning! Och jag gillar't, kommer underlätta enormt tror jag... Dels tidsekonomiskt och jag slipper dra med grejer korsan och tvärsan!


Eftersom man som student har ett sånt enormt överskott av riksdaler varje månad så har jag på sista tiden införskaffat mig dessa två godingar

  och  


Jag är dock inte helt övertygad på om den trinda går att komma nära.. Den som jag vet går att klippa är den som inte behöver det eftersom hon inte är vidare värst hårig... Den mörkbruna mannen kanske oxå får sig ett varv...


Körning, ridning och muggtvätt är tre ledord i mitt hästliv...


Var på rolig tillställning i lördags. Begav mig till Örebro och mer precist till Schantzgatan... Karin och Oskar bjöd på partaj... Dock körde jag bil så min kväll blev i lugnaste laget... Betydligt lugnare än till exempel Susanns... Det är skönt att träffa folk som är som vanligt folk skall och bör! Inga andra hästnördar än mig själv.. vilket ger mig möjlighet att studera dessa vanliga homo sapiens ur ett inifrån-perspektiv... etnografisk studie med andra ord... Empirin samlades in med hjälp av videoinspelning(Susann dansar), dokumentation(facerape) och intervjuer...


Nu stundar huvudkudden nummer ett för imorgon är det första av fem dagar som föreskolepedagog eller som en sejôr i karlskoga dagisfröken! Pärlplattor och brottningslekar here I come!


Hej och god natt...

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards