andreavill

Alla inlägg under maj 2010

Av Andréa Bylock - 14 maj 2010 21:38

du hade Becca för jag blev jättefrisk. Jag spetsade till chokladpuddingen med glass!!


Har idag haft rätt så full rulle. Först fritidsgård här hemma, Mojje hanns inte med men de andra jobbade för brödfödan bra! Sen kolla på Anna-träning och hem för att rida! Hon var lite för vild för att komma till arbetsro!!

Imorgon sk. "kontorsfest", det blir spännande! Jag är full av förväntan!


Dagens djur: En älg som blev till sten!


Nu blir det "grillat" fast inne...

Av Andréa Bylock - 13 maj 2010 21:33

Har från klockan sex sett massa olika, mer eller mindra ovanliga djur.

Det började med en ettårig valack som stod utanför hagen och åt gräs i diket. Fångade honom efter lite gulligull och skrubbiskrubb. Han var väldigt snäll att leda i bara grimman på vägen. Tre bilar körde om oss...

Påväg hem från Fias kalas såg jag en trana, en katt och ett rådjur! Jag ser fram mot 7 års olycka eftersom katten var svart och sprang över vägen!

Det var väl spännande?


Tog in Mojje och co nu på kvällen och de är alltid lika glada att få komma in... Oavsett klockslag kommer de, i synnerhet Savanne, och är jättesugna på att få komma in!

Nu blir det popcorn och teve.. Ska läsa lite i mina böcker och fundera på mitt paper som ska in till veckan!

Hej påre

Av Andréa Bylock - 13 maj 2010 15:35

nu händer det grejer i Linnebäck. Emma har ridit, jag har tömkört!

Först longerade jag Brinne och han var bara ljummen, det var skönt. Han visade bara det lätta kavalleriet! Sen red Emma och jag höll i.Gick väldigt fint, han var på alla fyra fötterna hela tiden. Mojje fick bli tömkörd. Duktig kille! En lite grej bara. Han hoppade som en känguru!! Stolt matte och trött häst gick tillbaka till stallet..

Nu skrivert jag detta och blundar.. Inga stavfel va?! Jag har lite migrän.. Jag som skulle göra så mycket!!

Lcykades vispa ihop chokladpudding med stöngda ögon... Det kanske hjälper?

Av Andréa Bylock - 13 maj 2010 10:26

det är lite segt med bloggandet.. Det är för att jag inte riktigt har ro till att skriva!

Men efter lokala påtryckningar tar jag mig nu tid...

Just idag regnar det men annars känns det skönt att vädret är ljust och, okej inte jättevarmt men ändå lite vårväder!

Mitt hästliv har vari lite på is... C fick äntligen skon tillbaka i tisdags så det blev ridning igår. Pigg! Jättepigg! Idag tar vi nya tag, rider min "nya" väg...

Mojje fick lite mindre fötter igår. Per kom å fixade. Det blir fint, nu kan man hålla efter de där dasslocken!

Skolan går nog bra, gruppen var faktiskt jättebra. Camilla och jag skriver ihop sen, det är skönt att skriva med någon med sunt förnuft!

VG på hela mattekursen och starkt G på grammatiken. Skönt! Nu är det bara hemtentan som ska bedömmas.


Idag kommer Emma, vi ska försöka få igång ponnyn. Nyfikna Rebecca kommer såklart oxå   

Åker ev. å tittar på lite träning i eftermiddag! Sen blir det kalas för Fia! 18 år, det blir festligt!


Nu äter jag frukost! Mot nya äventyr!

Av Andréa Bylock - 10 maj 2010 20:53

fina hästen! Hon är nog inte svårklasshäst i hoppning men i sötaste hästen med blankaste pälsen-klassen är hon svårslagen!

Har läst och läst nästan hela dagen... Det är märkligt vad man vänjer sig fort vid ha de gött... Förra kursen var lugn, iofs har jag inte sett tentaresultatet än så jag kanske tog det lite för lugnt   hämtar ut den imorgon innan lektionen börjar..

Ska åka buss imorgon för den enda bilen, i fam. Bylocks bilpark, som går längre än 1 mil ska på service.. Therre har gett mig tydliga instruktioner om hur jag ska bete mig för att säkra hennes plats, hon går ju på en hållplats längre bort. Ingen ögonkontakt, rota i väska eller se allmänt upptagen ut, sitt närmast gången osv osv.. Jag föreslog att jag skulle ha lite hängsnor och kissa på mig... =) Nja svarade hon då!


Nu ser jag på CSI, det är för mycket bra på teve nu förtiden.. Iofs kunde det vara något bättre på söndagskvällen, lördagar med för den delen, då är det bara skitfilmer...

Imorgon ska jag gå på föreningsbuffé, hoppas det blir trevligt =)

Hej påre

Av Andréa Bylock - 10 maj 2010 15:29

Jag har så dålig självbehärskning...

Idag tittade jag på Malou efter tio, då vardet de där mammorna som håller på å gå ner i vikt med olika metoder... Jag ligger i soffan och äter chipsrester från lördagen!

Tänker att det vore liksom skönt att bli lite mer trimmad, man har ju liksom bara en kropp. Inte så mycket i att se smal ut för smalhetens skull, även om det skulle generera mer killar...   

Men mest för det känns som om man behöver ta hand om kroppen bättre...

Varför är glass godare än äpplen, varför??

Jag skyller på att min kropp har en stark instinkt, alltså från när vi var mer aplika.. Att äta och samla mat... Friskriver mig alltså från allt ansvar! Remind me when I'm bigger than big och platsar i någon smarrig talkshow...

Sprit är det ju mycket kalorier i men där har jag inte mycket att skylla på..haha

Fortsätter på min glass för att sen gå och göra baconmackor..

Om jag inte dött av en kolestorolpropp i hjärnan skriver jag mer....


Av Andréa Bylock - 9 maj 2010 00:23

Har nu sett filmen Coco, livet före Chanel...

110 minuter gick jättefort. Det var en jätte fin film som handlade om Coco Chanel innan hon blev känd. Hästar, tjejer med tvist och romantik... Kan det bli så mkt bättre?

Starkt rekomenderad!Den finns att låna på Linnebäck Film & Kanin innan kl. 18...


Fick gå upp i ottan för att jag hade bokat löshoppning med Linda, Ola och Lovisa på ridskolan. Jag valde den vilda men villiga hästen och han gjorde oss inte besvikna. Han var just vild och villig! Villig i den bemärkelsen att han lastade sig nästinitll själv och skötte sig på ett uppfostrat sätt! Han slickstädade hela Picas dörr, det är gentlemanna fasoner!

Vild i den bemärkelsen att han innehar rekordet på snabbast tid man kan ta sig runt en löshoppningsbana... ungefär lika fort som det tar för matte att säga ptroo.. =)

Vild i den bemärkelsen att han försökte knäa Lovisa, då tyckte fröken Linda att ägaren kunde hålla i hästen.. ? Han som är så from?!?

Åkte så fint hemåt igen trots nyfunna skimmel-kompisar i hagen!

Väl hemma fick man vila middag och äta rest-pizza.


Fixade C, de ville inte komma in trots mina mutförsök.... 1 timme senare släntrade dom in så elegant som bara en skock jordsvin kan!

C fick bli fin borstad med alla borstar och kammad i rufsig hovskägget. Insmord med diverse medikamenter... Knotten har redan kommit..


Kvällen avslutades på Kronhallen där jag träffade Ami..

Eller den har ju iofs inte avslutats än.. men snart!

Imorgon ska Therre och Pica och den ständiga sekreteraren och bakmästaren Mimmi tävla. Det kommer gå bra för T kommer titta vart hon rider och P kommer inte titta så mycket...

Ser på min sidoreklam att man kan åka tåg för 95 kr.. När ska vi åka till Götet?

Irland blir inte av för finanskrisen har även drabbat det skyddade samhället Linnebäck!

Av Andréa Bylock - 7 maj 2010 10:26

Dagen då Therre och jag for mot Örebro blinkade det en kamera i våra ansikten.. Åkte kanske 75-80, det var vägbygge så det var satt till 70. Men jag wnet with the flow... Som då åkte i 75-80. Men den lilla provisoriska kameran hade target insight när han såg grönfärgad V70 av skruttig årsmodell..

Mamma ringde i dag och meddelade att Polisstyrelsen bytt taktik, istället för att få ett kort hem i brevlådan med den som körde bilen får man nu ett papper där man ska ange vem som körde bilen vid tillfället.

Kruxet med kortet var ju att då knde man säga "nej, det där är inte jag" Å så tack å hej!

Men nu förlitar de sig på att folk ska ange varandra högt och lågt. Jag tycker det är lite småsint... Nu är ju hon tvingad att skriva något namn där; antingen sitt eget eller vem det nu var som körde bilen. Det är lite fisigt av polisen.

Men det är ju samma stil som "vem vare, vem vare som kasta" men polisen göra en egen "vem vare, vem vare som körde".

Jag vet att man ska inte köra för fort... Jag tar min bot om det nu är så men de kan väl i alla vara där å skriva den... Men eftersom de alltmer övergår till socialamedier så avlyssnar de säkert min telefon och har koll på min datatrafik! Å då vet de iochmed detta att det var jag som körde för fort...


Nu skrev jag en sak som jag var tvungen att ta bort för jag hade nog blivit hårt åtgången om det hade lästs av fel personer... =)


Känner bara att kan de inte använda kamerorna till att ta kort på de som misshandlar, våldtar och är allmänt farliga för allmänheten... Men just det, då blev det en  kränkande handling att utan folks vetskap ta kort på dom...


Nu säger jag inget mer...

Presentation


Andréa bloggar om allt och inget.Oviktiga och viktiga händelser i livet

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards